• mirre0­1
    Äldre 11 Sep 15:47
    10213 visningar
    52 svar
    52
    10213

    hur får man ihopp det :S

    nu är det 7 månader kvar tills vi skal säga jag och föreviga vår kärlek, 
    MEN jag blev sjukskriven & utförsökrad förra månaden och förlorade all min inkomst, nu står han fär hela kalaset och vi har INTE mycket pengar kvar efter alla utgifter hyror bil and so on,

    klumpen i magen börjar växa sig större, när jag insåg att det var rätt mycket pengar som skall fram på 6 månader men hur ? bara maten kostar 5500 från catering, vi funderade på egenbuffe men insåga tt de ej går finns ej tillgång till stor kyl & frys,  

    det som behövs i iköp är  2 kostymer ca 2000 kr
    mat 5500
    läsk & bubbelvatten 500 kr
    fika 500 kr
    blommor till buketter 1000 kr (binder själv )
    blommor till dukningen, 150kr
    diverse smink (sminkar mig själv ) 600 kr
    3 skjortot      600kr 
    lokal 2500

    hur tusan ska vi grejja detta
     

  • Svar på tråden hur får man ihopp det :S
  • Äldre 11 Sep 16:20
    #1

    Har ni gjort en månadsbudget och räknat ut hur mkt ni kan spara varje månad?

    Måste ni köpa två kostymer och tre skjortor?

    Finns det någon billigare lokal ni kan använda er av?


  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 16:28
    #2

    tyvärr är det den billigaste lokalen här i stan som är någorlunda central då vi har gäster från halva jorden kommer, ja budgeten sket sig ju då jag förlorade min inkomst, då vi betalat näbbar & tärnor kan vi inte be bestmans betala själva,

  • Äldre 11 Sep 16:39
    #3

    Det är klart ni kan om ni förklarar er situation. En bestman (eller marskalk) bör ju vara någon som står er eller åtminstone din blivande nära och jag skulle tippa på att han gärna betalar för sig själv om ni förklarar varför. Att er gamla budget inte funkar längre förstår jag, men jag menade om ni har gjort någon ny? Med era nya förutsättningar.


  • Äldre 11 Sep 16:45
    #4

    Vet inte om jag är ute och cyklar men jag tycker 1000 kronor för blommorna till buketten låter som mycket om du ska binda själv. En del verkar ju få både budbukett och tärnbukett för den summan - bunden av florist. Är det ett skrivfel eller kan du tänka dig andra blommor?

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 17:06
    #5

    det är  5 buketter som skall bestå av vit & rosa rosor  så de är beräknat att kosta 1000 kr med allt

  • FruNov­ember
    Äldre 11 Sep 17:24
    #6

    Du kanske kan välja lite billigare blommor till buketterna? Kanske har bestman och marskalk kostymer sedan innan som de kan ha? Det finns en hel del att trixa med.. Om du vill dela med dig av er månadsbudget så är det lättare att hjälpa dig

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 17:43
    #7

    ja som det är nu finns det ingen månadsbudget alls vart lite som en chok att ja vart så sjuk och inte kan jobba på ett år sjukskrivning direkt på studierna. marskalker har inga kostymer den billigaste vi hittat kostar 1000 kr på dressman,  så vet inte hur detta skall gå vi har efter våra utgifter våra stadiga utgifter som tel it och hyra plus bil max 3000 kr kvar att handla mat & leva för :S

  • FruNov­ember
    Äldre 11 Sep 17:48
    #8

    Usch, förstår att det känns jättetungt! Finns det någon chans att ni kan få hjälp ekonomiskt från era familjer? Med den tajta budgeten så vet jag inte hur jag ska råda.. Kanske kan ni skjuta lite på bröllopet? Det fick vi göra, från maj till november..

  • mirre0­1
    Äldre 11 Sep 17:50
    #9

    tyvärr finns de ingen möjlighet för familj att kliva in och hjälpa till, och inbjudningar är skickade allt bokat och alkohol iknöpt så skulel förlora ca 60% av vad hela bröllopet skulle kostat av att skjuta på det, och då skulle det sljutas minst 1,5 år om inte kanske längre då jag inte kommer jobba de närmsta året 13 månader kvar på min sjukskrivning som troligen förlängs sen

  • Odium
    Äldre 11 Sep 17:53
    #10

    Tycker också det låter  myckt med 1000kr för blommor om man binder själv..
    Du kan inte tänka dig att skala av rosor antingen från din bukett eller från tärnbuketterna? 
    Smink antar jag bara att man har hemma, man kan kanske skala av någon hundring där också? Eller låna av någon av tärnorna?

Svar på tråden hur får man ihopp det :S