• annagu­stafso­n89
    Äldre 10 Sep 11:46
    8313 visningar
    22 svar
    22
    8313

    Tips på Gotland

    Hejsan! Jag ska gifta mig på Gotland i vår, men är precis i startgropen..

    Jag leter därmed just nu efter en festlokal som fungerar även vid kallt väder, ett band och någon firma som fixar maten. Vi ska förhoppningsvis gifta oss ute i Lärbro, så tar gärna emot tips i de krokarna.

    Tänkte vi kan ha en liten tråd med massa matnyttiga tips bara! :)

    Ska tilläggas att jag inte är gotlänning, utan karln min är halv och vi bor alltså på fastlandet, med begränsade möjligheter att hitta guldkornen själva :)

  • Svar på tråden Tips på Gotland
  • Äldre 10 Sep 12:49
    #1

    Hej! Jag är gärna med i denna tråd, gifter mig nästa sommar på Gotland. Jag är f. d. gotlänning och bor inte på ön just nu men hälsar på familjen ofta. Denna vecka ska jag leta upp olika möjligheter när det gäller catering. Det är bara roligt om vi kan hjälpas åt och tipsa varandra!

  • krusa
    Äldre 14 Sep 09:21
    #2

    Titta på Ihre kvarn!
    (Ursäkta kort svar, grinig bebis i knät Rynkar på näsan)

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 14 Sep 11:53
    #3

    Åh, bra tips! Jag är ju då ute efter en lokal som vi själva kan servera alkohol och fixa maten i.. Vet du om det är en möjlighet där?


    krusa skrev 2012-09-14 09:21:43 följande:
    Titta på Ihre kvarn!
    (Ursäkta kort svar, grinig bebis i knät Rynkar på näsan)
  • Äldre 14 Sep 14:40
    #4

    Kanske finns det ett församlingshem eller en bygdegård som kan passa? När ni bokar kyrkan (om det inte redan är gjort) kanske ni kan fråga om de vet någon lokal i närheten som fungerar?

    Fördelen är att hyran brukar inte vara så dyr, lokalen används året runt så vädret är inga problem och för det mesta finns det tillgång till kök, bord, stolar, porslin m.m. Nackdelen är kanske att man får lägga lite tid på att dekorera lokalen och städa efteråt m.m. Det beror ju också lite på vilket upplägg ni hade tänkt ha och hur mycket ni vill göra själva.

  • Pekkii­sch4
    Äldre 14 Sep 14:51
    #5
  • Jossan­Kossan
    Äldre 17 Oct 16:22
    #6

    Hejsan, härligt att se en grupp Gotlandsbrudar, förhoppningsvis kommer vi att bli fler. Vi kommer att gifta oss i Augusti i Kovik och ha festen på Stelor Hotel i Västergarn. Det är i princip så långt som vi kommit, hur ser det ur för er andra?

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 6 Nov 17:46
    #7

    Vi kommer gifta oss i Lärbro kyrka och troligen ha festen i korsbygårdens lokal :)

  • lillal­isen
    Äldre 9 Nov 10:11
    #8

    Hej alla gotlandsbrudar!

    Här är en till som ska gifta sig i sommar. Vi bor i Stockholm men mina morföräldrar har gård på ön och vi ska vara i deras vackra trädgård. Lite svårt med planeringen när man inte bor på ön så lite tips behöver jag.

    Hyrtält t.ex. för om det blir regn och man ska vara i trädgården kan det bli lite knas. Någon som vet priser på hyrtält och rek? Likaså på fina buketter. Vill ha något lite ovanligare, typ denna, men hittar inga priser, någn som vet? http://www.vaxthusetlinds.se/brudbukettbilder.pab, har anlitat dem?

    Likaså fotograf? Har några jag vet men känner mig lite tveksam, vill ha någon duktig. Vi lagar maten själva men tårtorna tänkte vi ta från Ica Maxi som har jättegoda tårtor. Vi kommer vara på gotland hela sommaren och klänningen jag har köpt håller jag på att gå ner i vikt till, så den behöver nog justeras. Någon som vet vart man kan göra det på gotland?

     

  • Äldre 9 Nov 10:17
    #9

    Jag kan tipsa om fotograf, vi ska ha Malin Norlen och hon fotar i hela Sverige {#emotions_dlg.flower}

  • Anezka
    Äldre 13 Nov 11:52
    #10

    Här är en till som kommer gifta sig på gotland men det blir borgligvigsel på Rövar Liljan vid högklint. förlovningen kommer ske på samma plats nu den 24 december.

Svar på tråden Tips på Gotland