• Louise­01
    Äldre 6 Sep 20:22
    2668 visningar
    5 svar
    5
    2668

    Bröllopspresent

    Hej!
    Min bästa kompis sedan barndomen gifter sig i november. Jag har länge gått och haft lite ångest för presenten som jag och min man skall köpa. Häromdagen fick jag dock ett tips om att köpa ett sängklädesset från Millefeuille
    ( www.millefeuille.se)- de säljer tydligen Italienska sängkläder i egyptisk bomull och de förpackar dem i fina lådor. På hemsidan ser de väldigt fina ut.

    Min kompis är mycket stilmedveten och rent stilmässigt tror jag att de skulle passa henne och hennes man bra men vill man få sängkläder av sina kompisar? Vad tycker ni?
    Jag tänker att det ju kan bli ett fint minne och att de skall tänka tillbaka på sitt bröllop när de sover i dem.

    Tror ni det blir en bra present? Tacksam för goda råd så jag inte gör en tabbe.

    Louise

  • Svar på tråden Bröllopspresent
  • Äldre 6 Sep 20:40
    #1

    Jag skulle nog inte haft något emot att få det.
    Men för att det inte ska upplevas som en "snuskig" gåva så kan ni kanske skriva något på en lapp (eller på kortet) om att ni hoppas att detta ska hjälpa dom att minnas denna dag både i vaket tillstånd och i drömmarnas land... 

  • Äldre 6 Sep 20:50
    #2

    Jag hade tyckte de var en super bra present att ge :) och roligt med något som är lite ovanligt. :) så jag tycker de är en super bra present.


  • kramen
    Äldre 6 Sep 21:45
    #3

    Jag skulle bli överlycklig över den presenten !! Tycker det är någt lyxigt som man kanske inte själv köper !

  • Äldre 6 Sep 21:51
    #4

    Hoppsan, jag tänkte visst hälften och skrev andra halvan Skäms

    Jag tänkte på TS tanke om att det kunde vara "opassande" av kompisar att ge bort sängkläder.
    Med paralleller dragna till det kompisgäng jag umgicks med tidigare så skulle en sån gåva lätt ha tolkats som "ifall ni behöver byta lakan i natt om det blir blött och svettigt".

    Om hennes gäng är likadant så kan det kanske vara bra att förtydliga att det finns en annan tanke bakom så det inte blir pinsamt vid presentöppningen om dom har någon sådan.

    Själv skulle jag som sagt tycka att det var en mycket bra present.
    Det är ju alltid skönt att få bädda med riktiga kvalitetslakan som man inte unnar sig själva Solig 

  • Annamo­lly
    Äldre 7 Sep 00:57
    #5

    Jatte-jattebra. Den basta sortens present ar saker man vill ha men inte kommer sig for att kosta pa sig. Om nagon tycker det blir snuskigt tror jag dom har lite val livlig fantasi. Och i sa fall ar det val bara lite kul.

Svar på tråden Bröllopspresent