• Jenny90

    Betalar gästerna för boende?

    Jag och min sambo gifter oss nästa sommar och eftersom alla våra gäster kommer långtifrån (30 mil eller mer) har vi kollat på festlokal med övernattning. Problemet är bara att hyran hamnar lite över vår budget.. Kan man ta en liten avgift (100/200) per person för övernattning och frukost eller är det fräckt? Är ju betydligt dyrare om dom skulle bo på hotell. Vad tycker ni och isf hur mycket kan man ta per person/familj?

  • Svar på tråden Betalar gästerna för boende?
  • mjeanettek

    Hej,


    våra gäster betalda själva sitt boende när vi gifte oss, men jag hade ordnat och bokat ett ok hotell för de som önskade det. De reste alla långt så vi önskade inte några presenter, endast att de kom. 200kr är inte mycket, mina gäster betalade 1000.- inkl frukost för sitt hotell/dubbelrum.

  • L och J

    Om ni bjuder på middag, champagne mm och boende så är det inte fräckt, som du skriver skulle det bli betydligt dyrare för era gäster att ordna med boendet själv. mysigt att bo tillsammans!

  • Chicita

    Det vanligaste är att gästerna betalar sitt eget boende.
    Så om ni talar om att det finns boende på det här stället och det kostar X hundralappar per person om dom bokar det via er (i samband med OSA kanske) men att annars rekommenderar ni hotell X och vandrarhem Y där man kan boka själv, och boendet kostar från XXXX  

  • Jenny90

    Tack för svaren! Då gör vi så :) Jag tror att de flesta tycker det blir roligt att vi bor "tillsamans", då får man ju en halv dag till att umgås :)

Svar på tråden Betalar gästerna för boende?