• CoG
    Äldre 3 Sep 12:11
    2806 visningar
    7 svar
    7
    2806

    Min svärmor

    Jag har sett att det finns en svärmorstråd, men vet att många beskriver sina svärmödrar som småsinta, lite egoistiska osv

    Min svärmor ringde idag och frågade lite om hur vi tänkt oss med dukningen till vårat kommande bröllop.
    Och min tanke var vita IKEA lakan och gröna löpare.
    Det sa jag också.
    Nu hade hon sett att dom hade extrapris på Hemtex, 99 kr/ duk och undrade om det skulle vara något vi ville ha.
    Självklart skulle hon betala.

    Jag sa att jag helst inte vill att vårat bröllop ska kosta någon annan något och att jag tänkt göra det så billigt som möjligt utan att anv pappersdukar på rulle.
    Hon gav sig inte utan frågade istället om jag skulle ta illa upp om hon köpte dukarna.
    Och sa att om vi inte vill ha dom sen kan vi ju skänka dom till frälsningsarmén...och det går att göra gardiner av dom också.

    Tillslut insåg jag att det inte skulle gå att säja nej, av omtanke om hennes plånbok utan att göra henne besviken.
    Självklart blir dukningen mycket trevligare med riktiga dukar.
    Jag får väl se om det här bara är början...det är ändå 11 månader kvar tills vi gifter oss.

    Det är otroligt gulligt och snällt av henne och det känns jätte roligt att hon engagerar sig på det här sättet.

    Jag får ta och fundera på vad vi kan göra eller ge på vår stora dag, för att hon ska känna att det hon gjort landade väl :)

  • Svar på tråden Min svärmor
  • Äldre 4 Sep 10:58
    #1

    Bara att tacka po ta emot, klart som attan vill även svärmor att det ska vara en fin i minnesvärd dag för er. Är ju trots allt hennes son som gifter sig :)


  • Äldre 4 Sep 11:03
    #2

    Ja alla svärmödrar är ju inte elaka kärringar som gör allt för att sätta käppar i hjulen för sina blivande svärdöttrar.

    Skönt att du verkar ha fått någon som faktiskt bryr sig om er och er dag som svärmor.
    Vårda den relationen Glad 

    Min svärmor är helt underbar, lite rädd för att vara ivägen, men samtidigt vill hon gärna vara inblandad (så det kan bli lite svårt ibland Flört ) men hon gör inget för att sabotera eller förstöra, utan det är med varmt hjärta och omtanke.
    Så nu när jag inte har någon mamma kvar längre, så får jag dela mamma med maken har han sagt Solig 

  • javas
    Äldre 4 Sep 11:27
    #3

    Jag tycker det är jättebra att hon faktiskt ringde och fråga först.
    Hon kolla av vad ni hade tänkt ha för duk. Hon erbjöd sig men frågade ändå vänligt först.
    Hon sa även att ni inte behövde behålla dom efteråt.

    Jag gissar på att hon inte kommer lägga sig i för mycket.
    Då hade hon nog bara köpt dukarna och kommit med dom.

  • MissHH
    Äldre 4 Sep 11:35
    #4

    Så snällt av henne! :) Min svärmor gick tyvärr bort för snart 2 år och hon va en godhjärtat liten dam som tänkte på alla förutom sig själv! :) Så säger som Chicita och vårda den relationen! :)

  • CoG
    Äldre 4 Sep 13:57
    #5

    Ja, jag är jätteglad för att hon är så fin :)

    Får nog tänka på att hon gärna vill ha den här delen i vårat bröllop, inte att hon känner att hon måste ge ett bidrag.
    Jag är försiktig av mig själv och vill inte begära för mkt.
    Men jag får försöka att tänka på att det bara gör henne glad :)

  • sirifr­edde
    Äldre 19 Sep 15:38
    #6

    Min svärmor är av den bästa sorten hon med. Hon skall hjälpa mig att hitta min klänning och är bra på att ge råd. Jag har mkt stöd av henne. Hon brukar alltid köpa något åt mig då vi är på stan. Vilket vi gör typ 3 gånger per år. Så jag får väl se om jag hittar något fint. Sen skall hon hjälpa till med att betala lite till festen efteråt med:)

  • sirifr­edde
    Äldre 19 Sep 15:39
    #7

    Jag har en mamma men ja delar gärna min m2b mamma med honom. Hon är så snäll:)


    Chicita skrev 2012-09-04 11:03:21 följande:
    Ja alla svärmödrar är ju inte elaka kärringar som gör allt för att sätta käppar i hjulen för sina blivande svärdöttrar.

    Skönt att du verkar ha fått någon som faktiskt bryr sig om er och er dag som svärmor.
    Vårda den relationen Glad

    Min svärmor är helt underbar, lite rädd för att vara ivägen, men samtidigt vill hon gärna vara inblandad (så det kan bli lite svårt ibland Flört ) men hon gör inget för att sabotera eller förstöra, utan det är med varmt hjärta och omtanke.
    Så nu när jag inte har någon mamma kvar längre, så får jag dela mamma med maken har han sagt Solig
Svar på tråden Min svärmor