• Fremm
    Äldre 3 Sep 11:23
    33909 visningar
    119 svar
    119
    33909

    Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?

    JO det är så att jag har förälskat mig i de där broschbuketterna man kan se på nätet... först tänkte jag försöka mig på att göra en egen då jag sett en tutorial men kruxet är att hitta ett femtiotal fina broscher, till bra pris och sen göra en själv så att den blir snygg. Ser att de säljer skräddarsydda på Etsy men har aldrig beställt därifrån... det kanske i längden blir både billigare och finare...


    Är det någon mer som haft en broschbukett istället för en med färska blommor? Eller någon som tänkt att ha - hur har ni gjort/ska ni göra?


    Hur hade vad hade då brudgummen, tärnan för blommor?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
  • Äldre 20 May 20:21
    #71

    Här kommer två lite bättre bilder på min bukett:)



  • Äldre 20 May 22:03
    #72

    Vad duktig du varit!!

  • PoS
    Äldre 21 May 22:22
    #73

    Underbart Linnea och din klänning ser ju helt fantastisk ut också, det lilla jag ser
    Ser ut som min tänkta klänning lite grann, vi har ju samma tema: Vintage/Second hand. Än så länge har jag inte köpt något nytt (utom ringarna...) och hoppas inte att jag ska behöva det heller.

    Hoppas att du kanske fortfarande är kvar här på BT så du kan svara på en fråga: vad är det för blomblad du har under som bas? Det är någon typ av tygblomma? Letade efter svaret i tråden men hittade inte (jag kanske är blind).

  • Äldre 22 May 09:11
    #74
    PoS skrev 2013-05-21 22:22:05 följande:
    Underbart Linnea och din klänning ser ju helt fantastisk ut också, det lilla jag ser
    Ser ut som min tänkta klänning lite grann, vi har ju samma tema: Vintage/Second hand. Än så länge har jag inte köpt något nytt (utom ringarna...) och hoppas inte att jag ska behöva det heller.

    Hoppas att du kanske fortfarande är kvar här på BT så du kan svara på en fråga: vad är det för blomblad du har under som bas? Det är någon typ av tygblomma? Letade efter svaret i tråden men hittade inte (jag kanske är blind).
    Tack snälla! Klänningen är en spetsklänning från 60-talet och min ring är faktiskt också secondhand (auktion)...vet dock inte om den är gammal eller ej, men gissar så..

    Jag köpte tre st hortensior (tygblommor) och använda de vita blommorna som bas för broscherna och sedan använda jag bladen under.

    Jag lär vara kvar på BT...är rätt kul att läsa även om man nu är gift:) Kul att se alla andras planer. När ska du gifta dig förresten?
  • Äldre 22 May 09:11
    #75
    Js Fästmö skrev 2013-05-20 22:03:11 följande:
    Vad duktig du varit!!
    Tack!
  • PoS
    Äldre 24 May 22:52
    #76

    LinnéaR, jag gifter mig i januari 2014 så nu är det bara sista halvåret kvar typ ;-P
    Tack för svaret! Tycker jag har svårt att hitta fina tygblommor som ser äkta ut. Var hittade du de?

  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 9 Jun 19:56
    #77

    Igår var den stora dagen. Allt var perfekt, även buketten!



  • Äldre 10 Jun 14:23
    #78
    PoS skrev 2013-05-24 22:52:26 följande:
    LinnéaR, jag gifter mig i januari 2014 så nu är det bara sista halvåret kvar typ ;-P
    Tack för svaret! Tycker jag har svårt att hitta fina tygblommor som ser äkta ut. Var hittade du de?
    Jag köpte på plantagen och ikea!
  • Celice
    Äldre 17 Jun 13:25
    #79

    Håller på och pysslar broschbuketter: en till mig och en mindre till dottern. Det är roligt, men tar ganska mycket tid. Här är en blid på dotterns bukett. 


  • PoS
    Äldre 17 Jun 21:38
    #80

    Celice, fin!


    Jag köpte två superfina broscher i helgen på loppis, för 10 kr styck. Det får man ju vara nöjd med. Men jag har så svårt att fatta hur ni får de så runda och fina?


    Vad har ni för något istället för stjälkar, dvs vad fäster ni själva broscherna i?


    När jag började googla runt på broschbuketter så hittade jag massor av instruktioner och tips men jag glömde spara ner de såklart (duuuumt!!) så är det någon som sitter på bra tips på hur man får de sådär runda och fina med något som går ner (som jag tänkte vira band runt och dölja iofs så det behöver inte vara snyggt) så är jag så oerhört tacksam.

Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?