• Fremm
    Äldre 3 Sep 11:23
    33918 visningar
    119 svar
    119
    33918

    Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?

    JO det är så att jag har förälskat mig i de där broschbuketterna man kan se på nätet... först tänkte jag försöka mig på att göra en egen då jag sett en tutorial men kruxet är att hitta ett femtiotal fina broscher, till bra pris och sen göra en själv så att den blir snygg. Ser att de säljer skräddarsydda på Etsy men har aldrig beställt därifrån... det kanske i längden blir både billigare och finare...


    Är det någon mer som haft en broschbukett istället för en med färska blommor? Eller någon som tänkt att ha - hur har ni gjort/ska ni göra?


    Hur hade vad hade då brudgummen, tärnan för blommor?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
  • PiaB
    Äldre 17 Feb 12:41
    #51

    Jag har gjort en knappbukett som jag är väldigt nöjd med och hade tänkt ha. Nu går min dotter floristutbildning och vill ju såklart göra min bukett Så nu är frågan vad jag ska göra med knappbuketten.


     


    Daniiel; din bukett var jättefin



  • Äldre 17 Feb 12:48
    #52

    PiaB, vad roligt att din dotter vill göra din bukett :) Men lite snopet när du nu hunnit göra en egen. Det är ju lite svårt att använda två buketter :P

    Tack :) Det ska såklart stå dammvippa, inte dam :P Men det är ju sådär, smaken är som baken, alla kan inte gilla allt. Huvudsaken att man tycker om det själv :)

    Jag har ju min brudbukett, två tärnbuketter och dotterns näbbukett här hemma i kartonger och frågan är ju vad fasiken man ska göra med dom nu. Att en bukett håller länge spelar ju ingen roll om man ändå har någon användning för den sen :P


  • sophie­bus
    Äldre 17 Feb 16:26
    #53



    här är min knapp/brosch bukett =)
  • emme86
    Äldre 17 Feb 17:52
    #54

    Jag håller på att samla knappar till min bukett, hur många behöver man ungefär?


    6/9-14
  • Äldre 17 Feb 18:41
    #55

    Alla har gjort jättefina och annorlunda buketter! så kul att det ändå är en del som väljer en otraditionell bukett.

    Jag hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd med min.

  • Victor­iaE
    Äldre 18 Feb 10:19
    #56
    LinneaR skrev 2013-02-17 18:41:45 följande:
    Alla har gjort jättefina och annorlunda buketter! så kul att det ändå är en del som väljer en otraditionell bukett.

    Jag hoppas verkligen att jag kommer bli nöjd med min.
    LinneaR- Gor du ding egen, eller har du bestallt? Vilken sorts bukett funderar du pa?
  • PoS
    Äldre 18 Feb 11:11
    #57

    Jag blir så inspirerad av alla era fina buketter! Jag har också tänkt göra min egen men är inte helt säker på vad jag ska ha i den! Hade först tänkt bara fjädrar o någon tygblomma eller två men vill nog ha lite blingiga broscher i också. Och pärlor! Tack för att ni delat med er!

  • Äldre 18 Feb 11:55
    #58
    VictoriaE skrev 2013-02-18 10:19:32 följande:
    LinneaR- Gor du ding egen, eller har du bestallt? Vilken sorts bukett funderar du pa?
    Jag ska göra en med enbart broscher (det är i alla fall tanken innan jag börjat:) Jag har en del broscher redan och letar ständigt på loppis, tradera och ebay. Jag har även skrivit ett litet meddelande på vår bröllopshemsida där jag berättar att jag håller på med ett bröllopsprojekt där slutprodukten kommer vara en stor del av bröllopsdagen och ett fint minne för alltid. Jag har då skrivit att vill man hjälpa till med detta projekt får man jättegärna skicka en brosch till mig och jag kommer då lova att använda den och som sagt kommer det att bli ett fint minna. Något i den stilen skrev jag och samtidigt påpekade jag att det absolut inte är tvång! Gissar på att det mest är mina kompisar och släktingar som kanske hänger med i projektet, men man vet ju inte. Blir spännande att se. Jag kommer dock samla ihop tillräckligt med broscher ifall att ingen skickar någon:)
  • Victor­iaE
    Äldre 18 Feb 14:15
    #59
    LinneaR skrev 2013-02-18 11:55:38 följande:
    Jag ska göra en med enbart broscher (det är i alla fall tanken innan jag börjat:) Jag har en del broscher redan och letar ständigt på loppis, tradera och ebay. Jag har även skrivit ett litet meddelande på vår bröllopshemsida där jag berättar att jag håller på med ett bröllopsprojekt där slutprodukten kommer vara en stor del av bröllopsdagen och ett fint minne för alltid. Jag har då skrivit att vill man hjälpa till med detta projekt får man jättegärna skicka en brosch till mig och jag kommer då lova att använda den och som sagt kommer det att bli ett fint minna. Något i den stilen skrev jag och samtidigt påpekade jag att det absolut inte är tvång! Gissar på att det mest är mina kompisar och släktingar som kanske hänger med i projektet, men man vet ju inte. Blir spännande att se. Jag kommer dock samla ihop tillräckligt med broscher ifall att ingen skickar någon:)
    Det dar med att be gasterna att skicka egna brocher ar ju en jatteharlig ide! Kan forestalla mig att slutprodukten blir valdigt personlig och betydelsefull =)
  • Äldre 18 Feb 14:57
    #60
    VictoriaE skrev 2013-02-18 14:15:07 följande:
    Det dar med att be gasterna att skicka egna brocher ar ju en jatteharlig ide! Kan forestalla mig att slutprodukten blir valdigt personlig och betydelsefull =)
    Ja, jag tyckte det med och hoppas att jag får någon i alla fall:)
Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?