• Fremm
    Äldre 3 Sep 11:23
    33933 visningar
    119 svar
    119
    33933

    Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?

    JO det är så att jag har förälskat mig i de där broschbuketterna man kan se på nätet... först tänkte jag försöka mig på att göra en egen då jag sett en tutorial men kruxet är att hitta ett femtiotal fina broscher, till bra pris och sen göra en själv så att den blir snygg. Ser att de säljer skräddarsydda på Etsy men har aldrig beställt därifrån... det kanske i längden blir både billigare och finare...


    Är det någon mer som haft en broschbukett istället för en med färska blommor? Eller någon som tänkt att ha - hur har ni gjort/ska ni göra?


    Hur hade vad hade då brudgummen, tärnan för blommor?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
  • Äldre 16 Feb 16:17
    #41

    Väcker liv i den här tråden!

    Någon som ska göra en broschbukett - hade i så fall vart kul att tipsa/följa varandra eller bara få idéer. Kanske någon som precis gjort klar sin? Eller kanske har du köpt en?

    Det är tre månader kvar tills vårt bröllop så nu är det snart dags att påbörja buketten:) Ska bli kul att knåpa ihop och hoppas verkligen att det kommer gå vägen!

  • Fremm
    Äldre 16 Feb 16:58
    #42


    Så här blev min bukett slutligen, det blev en kompromiss på broscher och färska blommor. Måste säga att jag älskade min brudbukett!

    Foto: Hellebrofoto.
  • Äldre 16 Feb 17:09
    #43
    Fremm skrev 2013-02-16 16:58:13 följande:


    Så här blev min bukett slutligen, det blev en kompromiss på broscher och färska blommor. Måste säga att jag älskade min brudbukett!

    Foto: Hellebrofoto.
    Oj så fin!!

    Blir ju himla bra att blanda både blommor och broscher. Jag tror att jag kommer ha det i åtanke ifall att jag inte får ihop tillräckligt med broscher eller att min bukett inte blir som jag tänkt.
  • Victor­iaE
    Äldre 16 Feb 17:20
    #44

    Har kommer min fina (jag har jufors redan lagt upp den i en annan trad, men ar lite stolt Oskyldig)



    (2brides.se)
     
  • Äldre 16 Feb 21:50
    #45

    VictoriaE - Riktigt söt! Är det virkade blommor du använt dig av? Gjorde du dem själv eller köpte du?

  • Victor­iaE
    Äldre 16 Feb 22:49
    #46
    LinneaR skrev 2013-02-16 21:50:20 följande:
    VictoriaE - Riktigt söt! Är det virkade blommor du använt dig av? Gjorde du dem själv eller köpte du?
    Gjorde sjalv som ett lite projekt =)

    Halften av blommorna ar virkade (ar inte sa haj pa att virka, sa uppfann mitt eget lilla satt som funkade =)  ), och halften ar vanliga band (organza, och dylikt), som jag samlade med en trad langs ena langsidan, och drog ihop till en blomma.
  • Äldre 17 Feb 08:56
    #47
    VictoriaE skrev 2013-02-16 22:49:57 följande:
    Gjorde sjalv som ett lite projekt =)

    Halften av blommorna ar virkade (ar inte sa haj pa att virka, sa uppfann mitt eget lilla satt som funkade =)  ), och halften ar vanliga band (organza, och dylikt), som jag samlade med en trad langs ena langsidan, och drog ihop till en blomma.
    Duktigt! Det är ju kul att ha ett projekt att pilla med och det känns ju extra kul när man får en fin slutprodukt. Jag blir i alla fall jätteinspirerad av att det går att göra egna fina buketter!
  • Victor­iaE
    Äldre 17 Feb 10:59
    #48
    LinneaR skrev 2013-02-17 08:56:16 följande:
    Duktigt! Det är ju kul att ha ett projekt att pilla med och det känns ju extra kul när man får en fin slutprodukt. Jag blir i alla fall jätteinspirerad av att det går att göra egna fina buketter!
    Vad glad jag blir att jag kan inspirera nagon med min bukett =)
  • Fremm
    Äldre 17 Feb 11:54
    #49
    LinneaR skrev 2013-02-16 17:09:25 följande:
    Oj så fin!!

    Blir ju himla bra att blanda både blommor och broscher. Jag tror att jag kommer ha det i åtanke ifall att jag inte får ihop tillräckligt med broscher eller att min bukett inte blir som jag tänkt.
    Tack så mycket! Ja jag blev jättenöjd faktiskt, bättre än vad jag vågat drömma om! :)
  • Äldre 17 Feb 12:25
    #50

    Jag är jätteförtjust i den här buketten, med fjärilar :)



     


    Och den här pärlbuketten tycker jag är väldigt fin också.



    Jag är överlag förtjust i lite annorlunda buketter, så själv valde jag en bukett med fjädrar :) Har fått höra att den liknar en damvippa osv, men jag tycker den var/är fin :)


Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?