• Fremm
    Äldre 3 Sep 11:23
    33902 visningar
    119 svar
    119
    33902

    Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?

    JO det är så att jag har förälskat mig i de där broschbuketterna man kan se på nätet... först tänkte jag försöka mig på att göra en egen då jag sett en tutorial men kruxet är att hitta ett femtiotal fina broscher, till bra pris och sen göra en själv så att den blir snygg. Ser att de säljer skräddarsydda på Etsy men har aldrig beställt därifrån... det kanske i längden blir både billigare och finare...


    Är det någon mer som haft en broschbukett istället för en med färska blommor? Eller någon som tänkt att ha - hur har ni gjort/ska ni göra?


    Hur hade vad hade då brudgummen, tärnan för blommor?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
  • sophie­bus
    Äldre 25 Sep 14:47
    #21
    eml33h skrev 2012-09-25 14:29:18 följande:
    Jag kanske är lite bakom flötet men alltså, vad fäster man broscherna i?!
    jag tog ståltråd som jag vorade runt nålfästningen med. så det blev dom typ två stjälkar ner som jag sen fäste i oasis.

    jag vet att andra fäster ståltråd/blomtråd genom brosch dekorationen (mellan hålrummen) å sen tvinnar den på baksidan så de bli en stor stjälk.

     
  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 25 Sep 18:01
    #22

    Många av mina färgglada är inte alls broscher utan halsband (de stora) eller örhängen. Den prickiga gröna är en riktig vintage-brosch som jag fick punga ut 160 kronor för. Den dyraste och största broschen i buketten, men den passar perfekt!

    Bästa tipset är att fråga runt bland släkt och vänner. Tror många kommer uppskatta att se just "sin" brosch som en del av brudutstyrseln.

  • satuil­e
    Äldre 12 Oct 15:07
    #23

    [IMG]i262.photobucket.com/albums/ii107/satuile/Kimppukuvia006.jpg[/IMG]

    [IMG]i262.photobucket.com/albums/ii107/satuile/Hpuku24820120092.jpg[/IMG]

    Min bukett som jag har gjort själv. Kostade ungefär 150 € .

  • satuil­e
    Äldre 12 Oct 15:11
    #24


  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 12 Oct 15:20
    #25
    satuile skrev 2012-10-12 15:11:08 följande:


    Ljuvlig! Hur fick du tag i så många broscher utan "bling"?
  • satuil­e
    Äldre 12 Oct 15:43
    #26

    Beställde från ETSY. Där finns en säljare som säljer endast broscher och man får göra sin egen bukett. Man kan välja vilka färger man vill ha och hon sätter ihop sådana samlingar efter önskan. Läs igenom hennes feedback så du får uppfattningen vilka färger hon har och hur olika grupper ser ut. Du hittar säljaren med namnet  Creationsbylmc eller Lisa Campognone-Pedersen.


    //Satu

  • Fremm
    Äldre 12 Oct 22:56
    #27
    satuile skrev 2012-10-12 15:11:08 följande:


    Helt fantastisk bukett, så många vackra broscher osh så passande till klänningen!! Superfint och jättekul att se!! :)


  • emme86
    Äldre 13 Oct 15:59
    #28

    Jisses, jag är helt såld!!! Så vackra! En sån måste jag helt klart ha! Hade bestämt vilka blommor jag ville ha i min bukett men lägger ner de tankarna på en gång, här ska de letas brocher. Hur har ni tänkt o göra med tärnan o mannen? Ska de också ha brocher?


    6/9-14
  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 13 Oct 17:21
    #29
    satuile skrev 2012-10-12 15:43:35 följande:

    Beställde från ETSY. Där finns en säljare som säljer endast broscher och man får göra sin egen bukett. Man kan välja vilka färger man vill ha och hon sätter ihop sådana samlingar efter önskan. Läs igenom hennes feedback så du får uppfattningen vilka färger hon har och hur olika grupper ser ut. Du hittar säljaren med namnet  Creationsbylmc eller Lisa Campognone-Pedersen.


    //Satu


    Men oj vad många fina.. synd att jag inte riktigt har ekonomin för att beställa från henne. Kostade frakten typ 170 kr för dig?
  • satuil­e
    Äldre 14 Oct 08:02
    #30

    Ja. Men räkna med lite extra om paketet fastnar till tullen. Jag fick metala 150 kr mer för beställningen kom inte inom europa. Och jag ber om ursäkt för min dålig svanska. Jag är ju finsk ;)

Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?