• Fremm
    Äldre 3 Sep 11:23
    33929 visningar
    119 svar
    119
    33929

    Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?

    JO det är så att jag har förälskat mig i de där broschbuketterna man kan se på nätet... först tänkte jag försöka mig på att göra en egen då jag sett en tutorial men kruxet är att hitta ett femtiotal fina broscher, till bra pris och sen göra en själv så att den blir snygg. Ser att de säljer skräddarsydda på Etsy men har aldrig beställt därifrån... det kanske i längden blir både billigare och finare...


    Är det någon mer som haft en broschbukett istället för en med färska blommor? Eller någon som tänkt att ha - hur har ni gjort/ska ni göra?


    Hur hade vad hade då brudgummen, tärnan för blommor?


     


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?
  • Fremm
    Äldre 24 Sep 20:48
    #11
    Magenta skrev 2012-09-24 20:31:13 följande:
    Jag har läst på och tror jag behöver minst 60 stycken för att det ska bli bra. Jag kör allt i silver, genomskinligt och turkost. Turkost för att det är en fin färg men mest för att det fanns så mycket i just den färgen. Så lite slump och när jag väl hade börjat samla då var det lättare att hålla sig till en färg + genomskinliga/vita.
    Ja 60 st låter rimligt av vad jag har läst oxå, jag har budat hem från tradera lite hej vilt, en del finare än andra och i början så budade jag bara lite utan att tänka på färger och om det är guldig botten eller silvrig... min m2b började undra hur många broscher jag egentligen skulle beställa ;). Jag har gjort skaft (stjälkar) och virat blomtejp runt, gick riktigt bra men jag har kommit fram till att jag kommer blanda in ett antal broscher i en vanlig brudbukett för att få den lite extra fin. Då min m2b gärna ville att det skulle vara äkta blommor oxå, tror det kan bli en bra kombo och mer orginellt än vanliga blommor bara... ser fram emot att se din bukett sen Magenta, tror den kommer bli hur fin som helst, hur många broscher har du kommit upp i och var har du fått tag i dem? Hur lång tid har du på dig innan ditt bröllop? :)
  • Evelin­a01
    Äldre 24 Sep 20:56
    #12


    Jag gifter mig i slutet av februari, ett vintrigt(hoppas vi) utomhusbröllop.  Vi har beställt denna från en kvinna i Ryssland, via Etsy. Vi kommer att ha lila som accentfärg. Jag bara älskar dessa vackra brochbuketter. Det bästa av allt är att den kommer att vara lika vacker om många många år! Buketten levereras förmodligen denna veckan :) 280$ för buketten, men sedan har vi beställt en liten blomma till mannen, har dock ingen bild på den, så med frakt tror jag att vi betalar dryga 300$.

  • Fremm
    Äldre 24 Sep 21:58
    #13
    Evelina01 skrev 2012-09-24 20:56:39 följande:


    Jag gifter mig i slutet av februari, ett vintrigt(hoppas vi) utomhusbröllop.  Vi har beställt denna från en kvinna i Ryssland, via Etsy. Vi kommer att ha lila som accentfärg. Jag bara älskar dessa vackra brochbuketter. Det bästa av allt är att den kommer att vara lika vacker om många många år! Buketten levereras förmodligen denna veckan :) 280$ för buketten, men sedan har vi beställt en liten blomma till mannen, har dock ingen bild på den, så med frakt tror jag att vi betalar dryga 300$.


    Ååååh va jättefin, lät ju prisvärt tycker jag! Jag håller med dig om att det bästa är att man har kvar den sen efter bröllopet och kanske att den till och med kan gå i generationer... jag kommer ju som skrivet ovan ha ett mellanting nu men får väl spara broscherna efteråt när de andra blommorna vissnat...
  • Fremm
    Äldre 24 Sep 22:00
    #14

    Här kommer en bildkavalkad på vackra broschbuketter i lite olika stilar! :)








  • sophie­bus
    Äldre 24 Sep 22:03
    #15

    jag har precis blivit klar med min knapp/brosch bukett å är bara såååå jädrans nöjd!
    när jag fäst sista knappen å gått å lagt mig efter många många timmars arbete med buketten så sa jag till min M2B att det nog var det finaste jag gjort den vårat senaste tillskott!
    kan verkligen rekomendera att göra den själv, det blir så mycket mera kännsla i den då.

    jag har oxå gått på massa olika loppisar å typ myrorna m.m å letat kanppar å broscher.
    även köpt på tradera.
    som sagt jag är toppen nöjd =)

    lycka till! 

  • Fremm
    Äldre 25 Sep 12:08
    #16

    Åh va Roligt!! Kan du inte visa oss en bild på den? Vore jättekul att se! Please! :)


    sophiebus skrev 2012-09-24 22:03:33 följande:
    jag har precis blivit klar med min knapp/brosch bukett å är bara såååå jädrans nöjd!
    när jag fäst sista knappen å gått å lagt mig efter många många timmars arbete med buketten så sa jag till min M2B att det nog var det finaste jag gjort den vårat senaste tillskott!
    kan verkligen rekomendera att göra den själv, det blir så mycket mera kännsla i den då.

    jag har oxå gått på massa olika loppisar å typ myrorna m.m å letat kanppar å broscher.
    även köpt på tradera.
    som sagt jag är toppen nöjd =)

    lycka till!
  • Fröken­SnartF­ru
    Äldre 25 Sep 12:48
    #17

    Jag håller på att göra en broschbukett. Ska byta ut några broscher som inte riktigt passar in, och sen blir det nog till att köpa några extra för att fylla ut lite till.
    Så här ser den ut hittills:


  • Äldre 25 Sep 14:01
    #18

    Wow ser superfin ut. Jag blir nöjd om min baar blir hälfen så fin

  • Fremm
    Äldre 25 Sep 14:06
    #19

    FrökenSnartFru, den är ju helt underbart vacker!! Va duktig du är!! Var har du fått tag i alla fina broscher, tycker det är jättesvårt att få tag i broscher, speciellt färgglada!

  • eml33h
    Äldre 25 Sep 14:29
    #20

    Jag kanske är lite bakom flötet men alltså, vad fäster man broscherna i?!

Svar på tråden Nån som gjort/beställt (eller ska) en broschbukett?