• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32249 visningar
    171 svar
    171
    32249

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • Mandal­a
    Äldre 8 Feb 10:56

    (I mitt inlägg ovan skulle det stå "jogga" inte "jobba". Bara en liten parantes )


  • Äldre 11 Feb 09:19
    soderpling skrev 2013-02-08 09:17:48 följande:

    Vad roligt att ha några att prata träning med.


    Jag har flera mål och för mig är det viktigt att inte bara fokusera på bröllopen. 


    Mina mål är:


    - att se snygg och trivas i min kropp när jag ska till återträff den 11/4
    - att springa, Milspåret under 54 minuter
    -att springa på en bättre tid än förra året i Parloppet.
    -att klara av att springa Midnattsloppet (veckan innan den borliga vigseln) under 60min och ha roligt.
    -att behöva sy in min brudklänning.

    Just nu blir det mycket gym träning med cardio. Varvar med ett och annat snällt löp-pass.
    3-4 pass i veckan och en och annan lång promenad.


    Va roligt med olika lopp som mål! Glad

    Jag tänkte börja med att köra vårruset så får vi se sen om det blir några mer lopp i sommar. Skulle vara kul att testa på mil också. 
  • fasit
    Äldre 11 Feb 10:18

    Mycket handlar ju om träning, men jag undrar hur mycket ni tänker på vad ni äter..?


  • Mandal­a
    Äldre 11 Feb 20:24

    Just nu går det lite upp o ner. Jag vill äta mer åt gi hållet, men inte strikt. Vill låta bli onyttigheter helt o bara ha en dag i veckan för sånt. Vissa veckor går det jättebra, andra mindre bra. Nu är jag inne i en mindre bra period. Dagen idag började med fil, egen müslio honung, ett ägg till kaffet på jobb, lunch bestod av ljummen sallad med helstekt kotlett i skivor, brieost, machésallad, avokado och sparris + bönor ihop med tomatpesto  

    Sen tog nyttigheterna slut och jag åt en kaka. Nu sitter jag och funderar på om jag ska poppa lite egna popcorn När det närmar sig lite mer kommer min starka karaktär fram och jag kommer köra gi tillsammans med träning tills jag når min målvikt/kropp. 


  • fasit
    Äldre 17 Feb 19:58

    ny vecka=ny utmaning
    Denna veckan ska jag verkligen hålla mig borta från kakor! 


  • soderp­ling
    Äldre 18 Feb 08:02

    Förra veckan:
    - det blev mycket semlor.
    -tre bra träningspass.
    -massor av pepp inför kommande lopp.

    Denna vecka
    -jobba på detta med lite godis.
    -minst tre bra träningspass.
    -när jag inte hinner träna extra promenade.

    Föresten springa Milspåret under 54 min det är att slå mitt personliga rekord på milen med över 3 min, men det är ett mål.

  • MissFa­nnie
    Äldre 18 Feb 14:59

    Bra jobbat brudar! :D

    Jag har som mål att fokusera på styrketräning tom siste mars, försöka köra igenom kroppen varje vecka (tre pass).
    Sen 1 april blir det mer fokus på förbränning och kommer då träna 1-2 styrkepass och lägga in löpning (lagom till våren :D), simning och fler powerwalks.

    Maten är en kombination av GI, högt proteinintag och tallriksmodellen... Eller det är tanken iaf :P har blivit alldeles för mycket slarv sedan i julas men tänker att jag tar tag i det extra from 1 april.

    Fortsätt kämpa på! är det någon som har fler motivationstips än bröllopet så är det mer än välkommet, ibland tryter det hur lätt det än är att ta sig till träningen...

    Pepp pepp!

  • Äldre 20 Feb 11:46

    Jag är inte en så sportig person men har sedan ett par veckor blivit medlem i ett gym. Vore ju inte fel att gå ner några kilo till sommaren tänker jag - och till hösten, när det är dags för mig att välja klänning! Än så länge står jag bara på crosstrainern men kanske kommer att variera träningen lite vartefter. Mitt nästa mål att att jobba såpass intensivt på crosstrainern att jag bränner 300 kcal på 30 min - 33 min är rekordet hittills. Så jag får trampa på lite mer nästa gång Tungan ute

  • Äldre 26 Feb 19:12

    För mig går det bra, har hållt mig helt från godis, läsk, kakor och annat onyttigt sött i 3 veckor snart nu, och har redan gått ner 2,5 kg så det känns som en bra startplats. =) Nu blir det bara att komma iväg till gymmet bara! ^^


  • soderp­ling
    Äldre 17 Mar 22:13

    Det går framåt för mig. Jag ser skillnaden i ansikte och mage.
    Jag jobbar på det här med godis och bröd.

     Tyvärr blev jag sjuk förra veckan och hade sjukt ont i halsen det ända som funkade var glass.
    Så det blev glass varje dag i några dagar. Jag som varit duktig och inte ätit glass på över en månad.

    En sak är intressant fram till i julas har jag varit värsta glass monstret. Jag har kunna vräka i mig glass men av en slump slutade jag när vi flyttade och sedan har suget avtagit mer och mer. Nu när jag är frisk finns inget sug som jag brukade ha. Samma sak med lösgodis. Kan köpa till J utan att själv vilja ha.
    Periodvis får jag dock stort sug/hunger efter pasta, pannkaka, choklad, bröd.

    Med träningen ligger jag ganska i fas är ungefär där jag borde vara. Hur går det för er andra.

Svar på tråden Träningspepp!