• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32236 visningar
    171 svar
    171
    32236

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • Mandal­a
    Äldre 3 Jan 21:24

    Jag behöver pepp. Det ska tränas o trimmas denna vår o sommar. Egentligen borde jag köra igång redan nu, ska försöka men tycker det är så mkt lättare på våren. Hänger här och ser om jag kommer igång snart.


  • stormh­elen
    Äldre 3 Jan 21:41
    Mandala skrev 2013-01-03 21:24:54 följande:
    Jag behöver pepp. Det ska tränas o trimmas denna vår o sommar. Egentligen borde jag köra igång redan nu, ska försöka men tycker det är så mkt lättare på våren. Hänger här och ser om jag kommer igång snart.

    Jag tycker att det är svårt att ge råd om hur man ska få tillbaka motivationen när det gäller träning, då människor har olika saker som ger dem motivation att börja eller fortsätta träna.


    Ibland räcker det med att köpa en ny träningstopp, andra gånger tänker man bara på hur snygg man kommer att vara på sin bröllopsdag efter allt slit på gymmet (eller vart man nu tränar). Jag brukar titta på min förlovningsring som ger mig motivationen då den påminner mig om det slutgiltiga målet.


    Andra gånger krävs det att man börjar träna något nytt som känns spännande och roligt. Det kan bli lite av slentrian att "gå och göra samma sak" hela tiden. Man får försöka vara påhittig och komma på nya ider på olika sätt man kan träna. Vilket är lättare sagt än gjort. =P


    Kort sagt så kräver olika människor olika sätt att få tillbaka motivationen på, och den ena gången är inte alltid den andra lik. En gång kanske det funkar med att man köper nya träningskläder som gör det roligt att träna då man har nya snygga kläder, andra gånger kräver det att man byter tränings form då det är tråkigt att hela tiden träna liknande saker.


    Man får nog helt enkelt försöka prova sig fram med vad som funkar som motivator för en.


    Själv så känner jag att skidåkning i en vecka är precis vad jag behöver för att boost:a upp min träning efter uppehållet under jul och nyår.


     

  • Äldre 4 Jan 18:38

    Jag hade ett underbart spinningpass precis! Igår när jag kom hem var jag kände jag missöjd. Det var ett roligt pass och jag hade svårt att orka allt men jag kände ändå att jag borde orkat mer. Så idag när jag ändå var på min "hemmabana"  dvs på ett spinningpass, så tänkte jag att nu ger jag allt så jag verkligen får känna mig super nöjd efteråt.  Och jag gav verkligen allt! Nu ska jag unna mig ett bad som belöning! Glad

    Jag har har för att motivera mig lite extra satt upp några små mål. Alltså inga stora men om jag klarar det så kommer jag bli jättenöjd. Jag ska:


    innan den 1 mars klara plankan i 1 min (är värdelös på plankan, så får se hur det går, det är annar okej om det tar en månad till men inte längre än så) innan den 1 april klara av 5 km under 30 min (den har jag klarat tidigare men eftersom jag inte löptränar alls nu så sätter jag målet så jag verkligen vet att jag klarar det).  innan sommaren kunna nå golvet när jag står med raka ben. (Jag satte först sista december men min fästman tyckte att jag borde klara det på ett halv år men är man osmidigare än ett kylskåp är det faktiskt inte säkert. Men försöka duger.Flört )
    Tänkte lägga på små del mål sedan efter vägen som att förbättra tiderna på plankan och löpningen men jag börjar så här. 

    Nån annan som har något mål? 
     
  • Äldre 8 Jan 09:35

    Uppdaterar lite:
    I söndags testade jag på löpbandet för första gången på länge. 4 km på 35min så där har jag lite att jobba på för att nå mitt mål. 

    Igår var det ett yogapass. Yoga är ju fortfarande väldigt nytt för mig men känner redan att jag har blivit bättre på det. 

    Idag blir det ett spinningpass.  

  • fasit
    Äldre 8 Feb 07:53

    Nu har jag kommit hem från bröllopsresan och det var jätteroligt att vara iväg tillsammans med älklingen. Jag nådde väl delvis mitt mål, men när vi väl kom iväg så spelade inte 2 eller 3 kg någon roll :) Nu ska jag fortsätta på samma träningsmängd ungefär. Har två vilodagar i veckan nu.
     


  • Mandal­a
    Äldre 8 Feb 08:25

    Jag har börjat lite smått nu med att träna med pilatesbollen. Gör övningar var o varannan dag. Ser fram emot våren, då brukar jag bli mycket mer motiverad till att träna, ut o gå, jobba med mera, plus att när det är vår så börjar det närma sig på riktigt.


  • fasit
    Äldre 8 Feb 08:39
    Mandala skrev 2013-02-08 08:25:04 följande:
    Jag har börjat lite smått nu med att träna med pilatesbollen. Gör övningar var o varannan dag. Ser fram emot våren, då brukar jag bli mycket mer motiverad till att träna, ut o gå, jobba med mera, plus att när det är vår så börjar det närma sig på riktigt.
    När gifter du dig?
  • soderp­ling
    Äldre 8 Feb 09:17

    Vad roligt att ha några att prata träning med.


    Jag har flera mål och för mig är det viktigt att inte bara fokusera på bröllopen. 


    Mina mål är:


    - att se snygg och trivas i min kropp när jag ska till återträff den 11/4
    - att springa, Milspåret under 54 minuter
    -att springa på en bättre tid än förra året i Parloppet.
    -att klara av att springa Midnattsloppet (veckan innan den borliga vigseln) under 60min och ha roligt.
    -att behöva sy in min brudklänning.

    Just nu blir det mycket gym träning med cardio. Varvar med ett och annat snällt löp-pass.
    3-4 pass i veckan och en och annan lång promenad.

  • fasit
    Äldre 8 Feb 09:42
    soderpling skrev 2013-02-08 09:17:48 följande:

    Vad roligt att ha några att prata träning med.


    Jag har flera mål och för mig är det viktigt att inte bara fokusera på bröllopen. 


    Mina mål är:


    - att se snygg och trivas i min kropp när jag ska till återträff den 11/4
    - att springa, Milspåret under 54 minuter
    -att springa på en bättre tid än förra året i Parloppet.
    -att klara av att springa Midnattsloppet (veckan innan den borliga vigseln) under 60min och ha roligt.
    -att behöva sy in min brudklänning.

    Just nu blir det mycket gym träning med cardio. Varvar med ett och annat snällt löp-pass.
    3-4 pass i veckan och en och annan lång promenad.


    Kul!! Verkar som bra mål! Du verkar tycka om att jogga. Jag önskar att jag hade uppskattat den träningsformen mer, men jag gör inte det tyvärr...en stund ibland eller ute någon gång när det är fint väder, men annars så är det inte min grej. Kommer ge det fler chanser i livet, men just nu blir det mycket gruppträningspass typ step och body combat och även endel styrketräning på gym eller i grupp.

    Lycka till!! 
  • Mandal­a
    Äldre 8 Feb 10:55
    fasit skrev 2013-02-08 08:39:09 följande:
    När gifter du dig?
    Den 3e augusti jag har ca 5kg som jag vill bli av med men har svårt att göra det långt innan. Jag kommer snart påbörja viktminskningen också, kanske i april kan det bli lagom att anstränga mig lite mer. Gissar att de två sista kg kommer kämpas bort i sommar.
Svar på tråden Träningspepp!