• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32545 visningar
    171 svar
    171
    32545

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • fasit
    Äldre 4 Dec 21:13
    NeutronStar skrev 2012-12-03 18:35:37 följande:
    Jo verkligen, det blir ju inte att man kommer träna varje dag men man har ju lättare att ta sig iväg till gymmet när man vet exakt vad det är man ska göra. ^^ Hoppas det, vill ju gå ner ca 10 kg till så det är bara att kämpa på. =)
    I alla fall grattis till din start. Jag kollar på din blogg ibland så jag följer hur det går :) Jag har inte vägt mig på flera veckor nu. Både av princip och för att jag kanske inte riktigt vågar :) Det känns ändå som att jag mår lite bättre när jag inte känner mig pressad att prestera för att jag väger mig. samtidigt försvinner ju det att man blir glad när man gjort bra ifrån sig. 
     
  • fasit
    Äldre 11 Dec 09:50

    Hur går det för er???! Jag har en nyttig vecka nu. Inga onödiga mellanmål med massa socker och inget julgodis som står i kylen. Inga söta saker alltså, men jag äter mat och så :)


  • stormh­elen
    Äldre 22 Dec 21:28

    Tänkte bara fråga om det är någon som har några bra tips och/eller erfarenheter på bra dansskolor i Stockholm som lär ut salsa? Är såååååååååååååååååååå sugen på att lära mig, har varit det länge.  ^_^


     


    Kan man gå själv och lära sig dansa, eller måste man ha en danspartner?

  • Äldre 1 Jan 16:54

    Lyfter denna tråd igen. Nytt år = nya utmaningar!

    Jag hade för mycket att göra i december, bland annat bortrest i nån vecka och hann inte med träningen. Det fick jag sota för. Det första som hände var att jag blev sjuk eftersom jag inte tränat och eftersom jag då inte orkade träna pga förskyldningen, då började jag få stresskänningar i form av början till magsår. Inte så konstigt när jag pluggar 200% och praktik några timmar i veckan. OCh magsåren i sin tur lede till att jag kände det svårare att komma igång med träningen. Det blev nästan som en ondcirkel.
     
    MEN så sista dagarna i december så kännde jag mig tillräcklig för att gå på ett spinningpass och dagen eftetr även ett pass bodybalance. Bodybalance var första gången och riktigt nyttigt för mig. Det är en blandning mellan pilates och yoga (samt nåt mer) och det gav magmusklerna en ordentlig omgång. Träningsvärken har gjort sig påmind hela nyår Skrattande 

    Idag blev det en lång promenad i det fina vädret (som gav lite vårkänsla) och nu längtar jag till morgondagen då jag ska sätta igång ordentligt med träningen. Eftersom vi nu har bytt år har jag även lovat mig själv att jag ska dra ner med onyttigheterna och första målet i januari är att sluta småäta onyttigheter. I februari så är det maten som ska bli nyttigare men jag fokuserar på en sak i taget. 

    Hoppas att fler är taggade för det nya året! 

  • Burre
    Äldre 1 Jan 23:52

    Jag är också super taggad, började dock inte 100 med snacks som blev över från nyår :s! Behöver verkligen en rejäl spark i röven tror jag ändå. Är som jag skrev,taggad men när jag väl ska "ta mig tid" så kommer latmasken fram, jag gör det i morgon osv osv! Hur motiverar ni er själva när det är som jobbigast? Vad tänker ni på, eller HUR tänker ni? Gott nytt förresten :)


  • Äldre 2 Jan 10:20

    Det är svårt. Har jag en dålig dag allmänt kommer nästan alltid latmasken fram. 

    Det jag tycker fungerar är att jag dagar innan sätter mig ner och skriver in i kalendern eller på annat sätt markerar vilka pass jag ska gå på gymmet. Har jag planerat och bokat in mig känns det som att jag inte bara lovat mig själv utan även andra att jag ska gå dit. Ofta blir det ju samma pass varje vecka och då blir det till dessutom till en vana. I år ska jag utöka passen förut hade jag bara inplanerade pass onsdag, torsdag och fredag. I år ska det ligga ett varje dag. Jag har tänkt att varva kondistionspass, styrkepass och andra lugnare pass så som yoga. Genom att varva med olika behövs inte nån direkt vilodag och skulle jag inte gå till gymmet nån dag ska det bytas ut mot en timmes promenad.

    Tidigare har jag alltid tagit morgonpromenader. Jag som är morgontött var tvungen att ta bussen 06.10 till jobbet och gick ändå upp 05.00 för att hinna med en halvtimmes promenad. Sedan var det bara hem och göra ordning det sista och äta frukost (vilket jag ofta plockade med och åt på bussen). Första gångerna var för jävliga men man vänjer sig och gör man det varje dag så blir det ingen stor sak. Värre att göra det varannan dag. 

    Så jag tänker helt enkelt att jag ska göra det till en vana och så ser jag tll att ha mål och delmål att sikta på.Glad

    Gott nytt år och god fortsättning Glad

  • Boring­brick
    Äldre 2 Jan 15:18

    Sitter i mina träningskläder och väntar på motivationen. Har dock svårt att hitta den, någon som har något tips på hur man kan hitta den? har gått ner all min extra vikt bara genom kost, så därför vill jag komma igång med träningen och slimma till mig ytterligare. Hur gör man?

  • Äldre 3 Jan 14:29

    Jag hittar motivationen bäst efter att ha tvingat mig några gånger. Innan träning känns det oftast segt och jobbigt men känslan efter träning är så otroligt skön så jag måste uppleva den några gånger innan jag hittar motivationen innan träningen. Men när jag väl har har hittat den kan jag verkligen gå och längta efter nästa träningpass. 

    Jag testade en gång att skriva ner en lista allt jag får ut av träning. Den blev riktigt lång och när jag kände mig lite omotiverad så tittade jag på den. Det tyckte jag fungerade bra. 

    En annan sak som många (och även jag) tycker är bra är att ha en träningskompis.Jag har flera kompisar som tränar på samma gym som mig och som lurar iväg mig på olika pass som de tror kan passa. 

    Jag kan tipsa om att googla runt lite, för det finns massor av sidor som tipsar om man ska hitta motvatonen till träning.

  • Äldre 3 Jan 18:40

    Jag ska passa på att uppdatera min egen träning.

    I går var det bodybalance och det gick mycket bättre än förra gången. Idag var det något som kallades CXWORK och det var ungefär som att få en käftsmäll. Som som tur var det bara en halvtimme. Jag har vetat att jag är svag i överkroppen, men att jag var så här svag var jag inte bered på! Men det är ju bara att inse att detta pass är bra för mig och det är bara att fortsätta kämpa på. Jag avslutade dagens träning med 15 min på crosstrainern i gymmet. I morgon är det spinning igen, vilket jag verkligen ser fram emot. 

  • stormh­elen
    Äldre 3 Jan 19:37

    I morgon ska jag, min m2b och min svärmor åka till mina föräldras hus i fjällen för att åka skidor (både utför och på längden) i en vecka. Blir ett bra och roligt sätt att komma igång med träningen på för år 2013. Skrattande

Svar på tråden Träningspepp!