• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32247 visningar
    171 svar
    171
    32247

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • MoN
    Äldre 22 Nov 13:42
    Theuglyorgan skrev 2012-11-21 17:06:38 följande:
    Blir så förbannad när jag hör det (Int epå dig då men att den sa så). Men den sjukgymnasten kanske var av gamla skolan. Förr trodde man att ryggskott skulle botas med vila osv. Men då har du haft otur helt enkelt och fått tag på en sjukgymnast som inte var uppdaterad. Nu är ju inte alla sådana tack och lov.

    Allt handlar ju om hur mkt tränad du var innan förlossningen och hur mkt du höll på under. Det avgör lite hur snabbt man kommer tillbaka eller kan avancera men man ska liksom  träningen så knappast att man börjar göra situps första dagen. Hittade en bra länk där det står mer vad man kan göra osv. Menar tom vid foglossning ska man träna djupbålstabilitet. Det försvinner knappast av sig själv utan man behöver omrkingliggande muskulatur som stabiliserar bäckenet.

    se.babycenter.com/baby/youafterthebirth/exerc...

    Men kul för dig att du kommit igång nu iaf trots med den lite sämre starten!: D
    min sjukgymnast var äldre...gud vad blåst jag känner mig.
    jag tränade regelbundet under min graviditet...gick och simmade två gånger i veckan och sen gick jag och tränade hos sjukgymnasten en gång i veckan pga min svanke....fick en skada i svanken när jag höll på med konståkningen, ramlade och slåg i och efter det så har jag haft problem till och ifrån!

     
  • MoN
    Äldre 22 Nov 13:43
    stormhelen skrev 2012-11-21 13:42:28 följande:

    Bra jobbat MoN! Skrattande


     


    Själv håller jag på att försöka hitta tillbaka till min vikt. Höll på med utförsåkning på mycket hög nivå och fick skadade knän som kommit att bli permanenta (knäskålar som frasat sönder), vilket gjorde att jag blev sängliggande i lite mer än 2 månader då jag inte kunde gå eller stå upp på benen. Under den tiden gick jag upp en heldel i vikt.


    Har nu gått ner 5 kg, men jag har 7 kvar innan jag kommer till samma vikt som jag hade när jag elittränade.


    Förändrad kost och framförallt anpassad träning gör susen.


    Blir dock väldigt svårt ibland att hitta övningar som jag kan göra då jag annars får svin ont i knäna, så löpning och övningar där benen böjs för mycket får strykas bort då de inte fungerar.


    Detta gör att man ständigt måste exprimentera sig fram, vilket kan vara väldigt frustrerande ibland och motivationen tryter.


    En stor motor är att titta på förlovningsringen, vilket gör att man ger sig fanken på att man ska klara målet. Glad


     


    tackar Solig

    bra jobbat med din vikt nedgång ocksåGlad
  • eml33h
    Äldre 23 Nov 12:11

    Idag ska jag testa ett grupp-pass på Korpen för första gången. Blir bodypump.
    Får ett prova-på-pass av jobbet : )
    Hoppas jag blir frälst, då ska jag köpa klippkort.
    Känns som det är dags att komma igång med träning igen, har legat på latsidan i flera månader nu och det märks på både kläderna och vågen.
    Var som mest uppe på 65 kg, inte mycket alls egentligen men till mina 157 cm var jag inte nöjd.
    Gick in stenhårt med konditionsträning och bra mat, gick ner till 54. Nu är jag uppe på 56.
    Målet är att tighta till kroppen, vad som står på vågen spelar mindre roll.

    Håll tummarna att Korpen är nåt för mig! : )

  • fasit
    Äldre 27 Nov 22:20

    jag har inte varit här på länge nu, men det är roligt att se och läsa om er motivation. Man blir peppad själv att fortsätta. Jag har varit mycket på resande fot senaste två veckorna så träningen har inte varit jättehård. Jag måste ändå säga att nu känns det bättre än någonsin! Jag tycker det är roligt med styrketräning och mina vänner säger att de tycker att de ser mina muskler. Jag tycker till och med det är roligt att jogga! Jag känner mig knäpp, men det var kanske just en paus jag behövde. Min blogg är inte så mycket uppdaterad på senaste tiden, men den ska jag ta tag i nu, La upp mitt armpass idag som verkar framgångsrikt för mig :)

    Lycka till alla som tränar på! 


  • eml33h
    Äldre 28 Nov 09:47

    En liten uppdatering efter mitt body-pump-pass på Korpen i fredags.
    Jag har fortfarande! träningsvärk!
    Fick dessvärre feber och har legat i 2 dygn, så har inte mjukat upp musklerna det minsta lilla under helgen.
    Men jag måste säga att jag blev otroligt peppad och idag ska jag springa och köpa ett klipp-kort.
    Har friskvårdsbidrag genom jobbet så jag kan inte ens gnälla på att det är för dyrt : )
    Så fort jag är helt frisk ska jag boka in mig på ett nytt pass! :)

  • Äldre 29 Nov 09:05

    Passar på att uppdatera. Spinningen går riktigt bra. Orkar mer och blir mer svett för varje gång, kör det 2-3 ggr/veckan,  I tisdag körde jag dessutom på gymmet för att få med lite mer överkroppsträning. Idag körde jag dessutom mitt andra yogapass. Nu till helgen blir det ingen träning då jag ska iväg och resa igen. Men jag ska försöka ta igen det till veckan. 

  • fasit
    Äldre 29 Nov 15:38

    Det verkar ju gå bra med träningen för de flesta. Ikväll blir det promenad för mig och pilates med min klasskompis. Har nog aldrig gjort det innan, men hon är gammal instruktör så hon ska visa mig :)


  • Äldre 30 Nov 21:35

    Ja nu är 30 dagar Finetssfighten över och jag kan säga att det har varit en ganska jobbig men ack så tillfredsställande månad. Det är verkligen "fast lane" till viktnedgång och att komma i form snabbt. Jag trovs mycket bättre med mig själv nu och känner mig piggare, mättare och i bättre form än jag någonsin har varit tror jag (möjligtvis att jag var i något bättre form under mina elitfriidrottsdagar =P).

    Det är ett koncept som jag tycker är en bra väg för att kickstarta din träning, men jag tror inte att det är en livsstil som jag hade klarat av i längden. Behöver någon ledig dag från träningen och en fridag i veckan där jag får äta vad jag vill. =)

    Kort sagt, rekommenderas starkt till dem som känner att det kan vara segt att komma igång och som behöver hjälp på vägen med kost och träningstips!


  • fasit
    Äldre 3 Dec 12:30
    NeutronStar skrev 2012-11-30 21:35:02 följande:
    Ja nu är 30 dagar Finetssfighten över och jag kan säga att det har varit en ganska jobbig men ack så tillfredsställande månad. Det är verkligen "fast lane" till viktnedgång och att komma i form snabbt. Jag trovs mycket bättre med mig själv nu och känner mig piggare, mättare och i bättre form än jag någonsin har varit tror jag (möjligtvis att jag var i något bättre form under mina elitfriidrottsdagar =P).

    Det är ett koncept som jag tycker är en bra väg för att kickstarta din träning, men jag tror inte att det är en livsstil som jag hade klarat av i längden. Behöver någon ledig dag från träningen och en fridag i veckan där jag får äta vad jag vill. =)

    Kort sagt, rekommenderas starkt till dem som känner att det kan vara segt att komma igång och som behöver hjälp på vägen med kost och träningstips!
    Det är ju super!!Tror du att du kommer kunna hålla vikten och må bra nu när fighten är över? Känns det som att du fått med dig bra verktyg för framtiden?
  • Äldre 3 Dec 18:35

    Jo verkligen, det blir ju inte att man kommer träna varje dag men man har ju lättare att ta sig iväg till gymmet när man vet exakt vad det är man ska göra. ^^ Hoppas det, vill ju gå ner ca 10 kg till så det är bara att kämpa på. =)


Svar på tråden Träningspepp!