• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32551 visningar
    171 svar
    171
    32551

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • jonnag­oranss­on
    Äldre 24 Oct 14:28
    #81

    Hej på er!

    Min träning går för närvarande bra, och jag har passerat mer än hälften av de pass jag skulle hinna med innan vi åker. Men eftersom jag var sjuk en vecka, så får jag köra dubbelpass vissa dagar. Så imorse var jag på core och i eftermiddag ska jag på bodypump. Börjar känna mig sliten, men jag har bestämt mig för att jag ska nå mitt mål.

    Fasit, ladda ner appen shape up, den är gratis och fungerar super även om man inte har alla funktioner (då det kostar pengar). Där fyller du i maten  du äter, du ser hur mycket fett, kolhydrater och protein du äter. Samt att du ser hur många kcal du får i dig varje dag. Det är en toppen bra app som ger en bra fingervisning om hur man egentligen äter. Jag använder den från och till bara för att kolla hur jag ligger till. Men jag har använt den dagligen i över ett års tid och minskade 10kg i vikt, bara genom att skriva ner vad jag äter. Det är lite meckigt att väga allt man äter, men efter ett tag så lär man sig!!!

     

  • Boring­brick
    Äldre 24 Oct 15:12
    #82

    Tränade på gym med min bästa vän för första gången idag, och det kändes så mycket enklare & framförallt roligare! Ska nog börja göra det oftare :) 

     Lycka till med allas mål!  

  • Äldre 24 Oct 16:18
    #83

    jonnagoransson: Härligt att det går bra!

    Boringbrick: Visst är det kul att träna med vänner Glad Lycka till du med!

  • Äldre 29 Oct 10:37
    #84

    Liten uppdatering:

    Körde vila i torsdag då jag åkte till Stockholm och spenderade hela (och då menar jag verkligen hela) dagen med grupparbete.
    I fredags och lördags blev det en löptur i Gävle som jag hann att kläma in trots fullt upp med föreläsningar och studer. Framför allt turen på fredagen gick riktigt bra, känndes som jag hade kunnat sprungit dubbelt så långt men det fanns det tyvärr inte tid till.
    I söndags blev det en kortare morgonpromenad och sedan en lättare ridtur. Var år sedan jag red sist så det var riktigt roligt. Kom hem senare än tänkt på kvällen (eftersom jag missade tåget hem till Örebro) så jag hann inte med en löptur som jag tänkt
    Idag när jag äntligen hemma igen blev det en löptur men det kändes seg och omotiverat men imorgon går det säkert bättre.  

  • fasit
    Äldre 30 Oct 16:46
    #85
    Power of Love skrev 2012-10-29 10:37:29 följande:
    Liten uppdatering:

    Körde vila i torsdag då jag åkte till Stockholm och spenderade hela (och då menar jag verkligen hela) dagen med grupparbete.
    I fredags och lördags blev det en löptur i Gävle som jag hann att kläma in trots fullt upp med föreläsningar och studer. Framför allt turen på fredagen gick riktigt bra, känndes som jag hade kunnat sprungit dubbelt så långt men det fanns det tyvärr inte tid till.
    I söndags blev det en kortare morgonpromenad och sedan en lättare ridtur. Var år sedan jag red sist så det var riktigt roligt. Kom hem senare än tänkt på kvällen (eftersom jag missade tåget hem till Örebro) så jag hann inte med en löptur som jag tänkt
    Idag när jag äntligen hemma igen blev det en löptur men det kändes seg och omotiverat men imorgon går det säkert bättre.  
    Du verkar duktig! Jag tycker det är svårt att hålla i sina goda vanor när vardagen ser väldigt olika ut från dag till dag och när man reser mycket. Jag ska vara ute och resa en hel vecka om två veckor och jag är lite nervös för det..man vill ju också unna sig och smaka på nya saker när man är ute och reser,
    Jag har börjat denna veckan att verkligen följa en kostplan och än så länge går det helt ok. Jag känner mig inte så förfärligt sötsugen och kan avstå från småätandet...:) 
  • Äldre 30 Oct 18:17
    #86

    fasit: Duktig på träningen är jag (hittills) men maten är det värre med. Jag är riktigt dålig på att äta rätt på  helgerna när jag reser. I helgen blev det till exempel vin varje dag och då var det långhelg för min del. Blev annat onyttigt också men man måste få unna sig ibland. På vardagarna äter jag nyttigt de flesta dagarna men långt i från alla. Jag har inte riktigt motivationen just nu att äta rätt. Jag har tänkt att i år fokuserar jag bara på att komma i gång med träningen så jag får mer muskler och bättre kondition. Sedan hade jag tänkt att lägger jag till bättre kost nästa år (efter alla tentor). 

    Förövrigt blev det en löprund imorse igen. Bättre än igår men det känns inte helt bra. Imorgon är det spinning igen så får se hur det går. 

     

  • fasit
    Äldre 1 Nov 11:20
    #87
    Power of Love skrev 2012-10-30 18:17:55 följande:
    fasit: Duktig på träningen är jag (hittills) men maten är det värre med. Jag är riktigt dålig på att äta rätt på  helgerna när jag reser. I helgen blev det till exempel vin varje dag och då var det långhelg för min del. Blev annat onyttigt också men man måste få unna sig ibland. På vardagarna äter jag nyttigt de flesta dagarna men långt i från alla. Jag har inte riktigt motivationen just nu att äta rätt. Jag har tänkt att i år fokuserar jag bara på att komma i gång med träningen så jag får mer muskler och bättre kondition. Sedan hade jag tänkt att lägger jag till bättre kost nästa år (efter alla tentor). 

    Förövrigt blev det en löprund imorse igen. Bättre än igår men det känns inte helt bra. Imorgon är det spinning igen så får se hur det går. 

     
    Så har jag också tänkt. Träningen har jag skött länge, men nu har jag även lagt till nyttig mat. Jag har ätit nyttigt hela veckan, men det händer ju att man gör små undantag då och då. Tog en liten chokladbit idag, men jag tror att det jämnar ut sig om man tränar lite mer. Jag tycker ändå att det går rätt bra. Nu är det snart lunch! Ser fram emot lite mat:)
  • MoN
    Äldre 1 Nov 11:35
    #88

    jag behöver lite peppning till att börja tränna igen! 
    det har gått 6 månader sen min dotter föddes och jag har inte varit på gymet i nu 7 månader.....får lite dåligt samvete för det för innan så gick jag 2-3 gånger i veckan och nu kanske det blir att simma några längder när man går med familjen till badhuset.
    jag gick ner till min start vikt rätt snabbt efter graviditeten men magen är ju kvar och jag vill ha tillbaka min platta fina mage.....

     

  • fasit
    Äldre 1 Nov 15:39
    #89
    MoN skrev 2012-11-01 11:35:45 följande:
    jag behöver lite peppning till att börja tränna igen! 
    det har gått 6 månader sen min dotter föddes och jag har inte varit på gymet i nu 7 månader.....får lite dåligt samvete för det för innan så gick jag 2-3 gånger i veckan och nu kanske det blir att simma några längder när man går med familjen till badhuset.
    jag gick ner till min start vikt rätt snabbt efter graviditeten men magen är ju kvar och jag vill ha tillbaka min platta fina mage.....

     
    Du har kommit rätt:) Jag vet ju inte hur det är att träna efter graviditet men jag antar att kroppen har genomgått en ganska stor förändring och påfrestning. Jag önskar dig lycka till med träningen, men jag tror att det nog är styrketräning som kan rädda magen, eller vad tror du? Jag har ju sett många exempel på att det i alla fall inte är omöjligt att komma tillbaka till sin gamla form, mer eller mindre i alla fall. Vad har du tränat innan?
  • MoN
    Äldre 1 Nov 16:06
    #90

    Jag tror också på styrketräning för att få tillbaka min platta mage! Jag har alltid kört en varierad träning, blandar med kondition, simning (mest under graviditeten) styrketräning! Höll på med konståkning när jag var yngre så har alltid varit en tjej som gillar att träna och hålla igång! Man ska ju inte träna magen förens 6 månader efter en graviditet har man fått höra så man har tappat motivationen för träningen då det blev så enformigt tyckte jag!

Svar på tråden Träningspepp!