• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32244 visningar
    171 svar
    171
    32244

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • Äldre 18 Oct 14:08
    #61
    fasit skrev 2012-10-16 15:04:42 följande:
    Idag hittade jag ett sätt att träna på det jag önsar att jag kunde!! Single leg squats! 
    Roligt att du hittar nya grejer att testa på! =)

    Själv skrev jag min tenta igår och ska komma igång med träningen igen, kan ju säga att det går lite trögt med jobb och så men nu är det inget plugg att tänka på på ett par veckor, innan en ev käftsmäll av tentaresultatet kommer... =P

    Ska i november vara med i fitnessfighten, vilket jag är superpepp på!
  • Äldre 20 Oct 08:37
    #62

    Hoppar in här!
    Jag har haft svårt att komma igång med träningen av olika anledningar. Sist var det en dum och långdragen förskyldning. Men nu är det dags igen. Har för några veckor sedan börjat värma upp med morgonpromenader bara komma igång. Igår började jag själva träningen.  Det blev en 20 min löptur och 30 min mag och rygg övningar. På måndag ska jag dessutom köpa gymkort. Idag ska jag fortsätta med min löptur och så blir det lite annan träning efter det. 

    Mina mål är att bli allmänt mer vältränad, få bättre kondition och jag skulle inte ha något emot att tappa mina trivselkilon. Jag vill gå ner de där extra kilona tills jag ska gifta, juni 2014 så jag har god tid på mig. Men det är lika bra att börja nu  Glad

  • fasit
    Äldre 20 Oct 10:12
    #63
    Power of Love skrev 2012-10-20 08:37:42 följande:
    Hoppar in här!
    Jag har haft svårt att komma igång med träningen av olika anledningar. Sist var det en dum och långdragen förskyldning. Men nu är det dags igen. Har för några veckor sedan börjat värma upp med morgonpromenader bara komma igång. Igår började jag själva träningen.  Det blev en 20 min löptur och 30 min mag och rygg övningar. På måndag ska jag dessutom köpa gymkort. Idag ska jag fortsätta med min löptur och så blir det lite annan träning efter det. 

    Mina mål är att bli allmänt mer vältränad, få bättre kondition och jag skulle inte ha något emot att tappa mina trivselkilon. Jag vill gå ner de där extra kilona tills jag ska gifta, juni 2014 så jag har god tid på mig. Men det är lika bra att börja nu  Glad
    Åh, roligt med fler! Hoppas det blir en mer långsiktig vana som du kommer in i denna gången då! Gymkort är en bra grej! Jag skulle inte klarat mig utan det.

    Lycka till!! 
  • fasit
    Äldre 20 Oct 10:12
    #64
    NeutronStar skrev 2012-10-18 14:08:57 följande:
    Roligt att du hittar nya grejer att testa på! =)

    Själv skrev jag min tenta igår och ska komma igång med träningen igen, kan ju säga att det går lite trögt med jobb och så men nu är det inget plugg att tänka på på ett par veckor, innan en ev käftsmäll av tentaresultatet kommer... =P

    Ska i november vara med i fitnessfighten, vilket jag är superpepp på!
    vad är fitnessgighten?
  • Äldre 20 Oct 13:19
    #65
    fasit skrev 2012-10-20 10:12:57 följande:
    vad är fitnessgighten?
    Är inte det någon tävling där man tävlar om vem som kan lyfta mest i förhållande till sin kroppsvikt. Eller är det fitness five?

    Jag kan rekomendera dans som träning btw. Jag och min blivande dansar salsa för bara livet. Härligt! Då går 1,5 timme supersnabbt och plötsligt har man bränt många hundra kalorier.
  • Äldre 20 Oct 15:29
    #66
    fasit skrev 2012-10-20 10:12:17 följande:
    Åh, roligt med fler! Hoppas det blir en mer långsiktig vana som du kommer in i denna gången då! Gymkort är en bra grej! Jag skulle inte klarat mig utan det.

    Lycka till!! 
    Tack! Ja jag hoppas också att det blir mer långsiktigt, ofta är det sjukdom eller skador som sätter krokben för mig men nu ska jag tusan komma igång. 

    Idag fortsätte jag med min löpträning vilket blev 25 min. och så körde jag 35min "allmän träning". Jag har iforms tränings dvder jag kör efter. Tycker de är bra eftersom de har två nivåer och oftast två olika långa pass (alltså fyra olika pass). Nu kör jag på det kortare passet och lättaste nivån för att komma igång. 
  • Äldre 21 Oct 20:53
    #67

    Idag byte jag ut min morgontur mot en kvällstur. Körde samma sträcka som tidigare och det kändes som jag orkade lite mer idag. Längtar nästan till imorgon då jag ska snöra på löparskorna igen och se om jag kan så tiden från idag. Har även lånat en bok på bibblan om yoga som jag testade lite ikväll. Gick väl sådär men jag ska testa fler gånger. Tror att yoga kan vara bra kompliment till den andra träningen för jag är extremt osmidig. 

  • Äldre 22 Oct 13:39
    #68

    Idag vet jag inte vad jag tänkte. Gav mig ut på min löptur som vanligt. Sedan frågade en kompis om jag sskulle hänga på ett lunchpass på gymmet så kallas russian circel. ett pass med både kondition och styrka. Ett jobbigt sådant. Så 20min löpning + 55min hård träning har jag redan hunnit med. Jag är helt slut! Och jag vill inte ens veta vilken tränningsvärk jag kommer få av det här. Men dagens pass var roligt och varierande så jag ska nog fortsätta med de passen framöver. Glad

  • fasit
    Äldre 23 Oct 12:15
    #69

    Jag tror det är det bästa sättet att blir sugen på att träna- testa nya pass och nya kombinationer!


  • fasit
    Äldre 23 Oct 13:39
    #70

    Hej igen,
    Jag förösker identifiera problemet varför jag inte går ner i vikt. En liten del kan ju vara att mitt fett försvinner men att jag bygger upp kroppen med andra byggstenar, men mina mått förändras inte precis heller..
    En annan orsaak kan kanske vara att jag ibland äter för lite bra mat så kroppen går på sparlåga. Ytterligare en orsak kan vara att jag faktiskt äter mer än jag tror. Min absolut svagaste sida är kvällen!! Jag kan äta jättemkt vissa kvällar och jag känner mig berövad på kvällsmat om jag inte får det..konstig vana jag måste bli av med!
    Kanske också att det kan bero till liten del på p-piller. Har hört vissa som haft problem med det. Inte jag innan men jag har inte precis aktivt försökt gå ner i vikt förut.

    Tips på hur man gör för att bli av med dåliga vanor? 


Svar på tråden Träningspepp!