• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32239 visningar
    171 svar
    171
    32239

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • Äldre 4 Oct 17:09
    #51

    Du är smart du som låg hemma, jag mådde dåligt igåt på morgonen men blev bättre under dagen och gick och tränade på kvällen, och det betalar jag priset för idag. Träningsvärk och sjuk, hade kunnat kännas bättre just nu. =P Men jag fick åtminstone ett ordneligt styrkepass. ^^

    Känns verkligens om att det är upp och ner, men just nu mest upp och det är ju en positiv utveckling iaf. =)


  • fasit
    Äldre 4 Oct 18:50
    #52

    Det är inte roligt att bli sjuk! Jag hoppas verkligen att jag klarar mig från höstförkyldning!
    Men det går ju i alla fall att gå ner i vikt trots sjukdom om man tänker på vad man äter. Jag tror ni blir friska snart! Heja!! 


  • fasit
    Äldre 9 Oct 10:12
    #53

    Hur går det för er tjejer? Jag tycker det känns lite bättre nu för jag tycker mig kunna se små resultat. Bara 0,5 kg kanske, men det känns ändå som att jag är på rätt väg. Problemet är att jag tänker att jag kan unna mig massa god mat när jag blivit ynkligt lite smalare, men det går ju inte om jag vill gå ner några halvkilo till!

    Idag har jag ätit det godaste mellamålet på länge! Och ikväll ska jag lägga upp ett nytt recept på bloggen på en riktig proteinchock med chokladsmak:) mums! 


  • Äldre 9 Oct 14:34
    #54

    Åh, denna tråden gillar jag! Träningspepp behövs nu som mörkret närmar sig (i alla fall i Umeå). Under sommaren gjorde jag rekord med 5 mil på en vecka. Nu har min löparglädje dött helt. Så tråden är behövelig!

    Annars klarar jag ev lite styrka under veckorna, eftersom min fästaman är ett träningsfrek (tur för mig). Ett tips är att unna sig en timme med PT, då återkommer glöden.

    Älskar tipset om att planera kalorier. Mat är nog min största synd. Klarar mig utan godis, men jag äter för mycket matr hela tiden..

    Skriver lite om träning i min blogg om någon behöver tips och råd på det fasit: Jag tycker om dina recept Bra jobbat! Dessa ska provas.


  • Äldre 10 Oct 17:54
    #55

    Jo går väl ganska bra, har gått ner ett kg till och tränar så mycket jag hinner men har en tenta i nästa vecka och då blir det lätt lite "plugg-gott" och mindre träning. =/ Har ju varit sjuk också och inte vågat träna men nu ska jag allt börja så smått. =)


  • fasit
    Äldre 11 Oct 13:27
    #56
    Kaffegrus skrev 2012-10-09 14:34:26 följande:
    Åh, denna tråden gillar jag! Träningspepp behövs nu som mörkret närmar sig (i alla fall i Umeå). Under sommaren gjorde jag rekord med 5 mil på en vecka. Nu har min löparglädje dött helt. Så tråden är behövelig!

    Annars klarar jag ev lite styrka under veckorna, eftersom min fästaman är ett träningsfrek (tur för mig). Ett tips är att unna sig en timme med PT, då återkommer glöden.

    Älskar tipset om att planera kalorier. Mat är nog min största synd. Klarar mig utan godis, men jag äter för mycket matr hela tiden..

    Skriver lite om träning i min blogg om någon behöver tips och råd på det

    fasit: Jag tycker om dina recept Bra jobbat! Dessa ska provas.
    Åh, vad bra :) Jag ska fortsätta lägga upp recept då! Några speciella som önskas?
  • fasit
    Äldre 11 Oct 13:29
    #57
    NeutronStar skrev 2012-10-10 17:54:09 följande:
    Jo går väl ganska bra, har gått ner ett kg till och tränar så mycket jag hinner men har en tenta i nästa vecka och då blir det lätt lite "plugg-gott" och mindre träning. =/ Har ju varit sjuk också och inte vågat träna men nu ska jag allt börja så smått. =)
    Det är jobbigt när man kommer in i mindre nyttiga vanor/perioder. Jag ska egentligen inte vara onyttig nu och jag har inte bra anledning till att vara onyttig, ändå är jag det...WHY?!
    Jag har gått ner lite, men om jag ska våga väga mig på måndag så måste jag skärpa mig. Men ikväll ska jag ha det gött med en god vän, sen så får jag tänka på nyttigheter! 
  • jonnag­oranss­on
    Äldre 11 Oct 14:41
    #58

    Nu är jag på fötterna igen, och det känns som om det var ett klokt beslut av mig att vara hemma från jobb och träning hela förra veckan, jag var inte pigg. Men på söndagen var jag allert och på benen igen, så v.41 blev/blir en bra tränings vecka, 4 stenhårda pass och jag känner mig frisk! =) Helt underbart, att vara sjuk en vecka var grym motivering! =)


    Som tur va åt vi mat från deffa bloggen, så fick inte i mig så mycket kalorier =). Denna veckan har jag också ätit bra och det är nu några veckor sedan jag vägde mig, men bävar för att ställa mig på vågen, utifall jag inte skulle tappat något i vikt sedan sist =). Så jag väntar nog med mitt invägande en vecka till =).


    Det är ju bara 2månader kvar till vi gifter oss imorgon och bröllopsnerverna börjar visa sig!!! Drömmer mardrömmar om att jag inte har några händer så att jag inte kan sminka mig, att vi glömmer av att vi ska gifta oss och kommer på det så sent att vi inte hinner byta om osv osv =). haha, händer det fler än mig eller? *hoppas*


    Hur går det för er med allt från träning och motivation till mardrömmar? =)

  • fasit
    Äldre 12 Oct 10:17
    #59
    jonnagoransson skrev 2012-10-11 14:41:19 följande:

    Nu är jag på fötterna igen, och det känns som om det var ett klokt beslut av mig att vara hemma från jobb och träning hela förra veckan, jag var inte pigg. Men på söndagen var jag allert och på benen igen, så v.41 blev/blir en bra tränings vecka, 4 stenhårda pass och jag känner mig frisk! =) Helt underbart, att vara sjuk en vecka var grym motivering! =)


    Som tur va åt vi mat från deffa bloggen, så fick inte i mig så mycket kalorier =). Denna veckan har jag också ätit bra och det är nu några veckor sedan jag vägde mig, men bävar för att ställa mig på vågen, utifall jag inte skulle tappat något i vikt sedan sist =). Så jag väntar nog med mitt invägande en vecka till =).


    Det är ju bara 2månader kvar till vi gifter oss imorgon och bröllopsnerverna börjar visa sig!!! Drömmer mardrömmar om att jag inte har några händer så att jag inte kan sminka mig, att vi glömmer av att vi ska gifta oss och kommer på det så sent att vi inte hinner byta om osv osv =). haha, händer det fler än mig eller? *hoppas*


    Hur går det för er med allt från träning och motivation till mardrömmar? =)


    Mardrömmar hade jag också...men nu inför resan känns det lättare. Inte lika mycket press. Jag har mer att vara nervös för i skolan så det är mest det jag tänker på. Har också slutat koppla samman vikt och resa vilket kan vara en anledning till att motivationen har varit kass nu ett tag.

    Jag har ätit kakor varje dag i flera dagar och det känns inte bra. Jag har svårt att bara äta EN kaka..idag ska jag verkligen försöka hålla fast vid min matplan och resten av helgen. Annars kan jag nog räkna med att mitt försvunna kilo inte är försvunnet längre..

    Din sjukdom verkar ju gjort susen! Glad för din skull!! Kämpa på! Dela gärna med dig av träning som du gör och om du har förslag på speciella recept.  
  • fasit
    Äldre 16 Oct 15:04
    #60

    Idag hittade jag ett sätt att träna på det jag önsar att jag kunde!! Single leg squats! 


Svar på tråden Träningspepp!