• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32443 visningar
    171 svar
    171
    32443

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • jonnag­oranss­on
    Äldre 28 Sep 15:08
    #41

    Super bra att springa 6,3km!! Jag hatar att springa, så kommer aldrig ut och gör det =). Jag springer bara om jag har något att jaga =) typ en boll eller så =).


    Toppen att du tränar idag!!! Känn dig stolt över dig själv! =)


     


     

  • Äldre 29 Sep 19:34
    #42

    Var faktiskt ute och sprang 6 km igår också, riktigt nöjd med att jag faktiskt kan springa så långt i ett streck. =) Kunde kanske tom sprungit en bit till men var framme vid affären då så det var dags att varva ner. ^^

    Känner att min matmotivation börjar tryta, slarvar nästan dagligen med lite godis, ostbågar eller en dricka. Känns som att jag har lite dubbelmoral när jag predikar för alla i tråden om hur viktigt och bra det är med bra och nyttig mat... =P

    Någon som har inspirationstips? Behöver verkligen något substitut för det onyttiga, bara något som jag kan fastna för och äta när sötsuget tränger på, som är hyfsat lätt att göra. =)


  • fasit
    Äldre 29 Sep 22:14
    #43
    NeutronStar skrev 2012-09-29 19:34:08 följande:
    Var faktiskt ute och sprang 6 km igår också, riktigt nöjd med att jag faktiskt kan springa så långt i ett streck. =) Kunde kanske tom sprungit en bit till men var framme vid affären då så det var dags att varva ner. ^^

    Känner att min matmotivation börjar tryta, slarvar nästan dagligen med lite godis, ostbågar eller en dricka. Känns som att jag har lite dubbelmoral när jag predikar för alla i tråden om hur viktigt och bra det är med bra och nyttig mat... =P

    Någon som har inspirationstips? Behöver verkligen något substitut för det onyttiga, bara något som jag kan fastna för och äta när sötsuget tränger på, som är hyfsat lätt att göra. =)
    Det är SÅ svårt! Jag har mina föräldrar här i helgen och mamma hade med sig massa godsaker...
    Jag har i alla fall försökt att inte skita i träningen. Var på krafttag idag medan familjen fikade typ och träffade min bror. Det känns bra, men det känns ändå att jag kakade masor innan till fikat. Jag tycker precis som ni, motivationen är inte på topp, men jag ska försöka kämpa på. Det bästa är som du sa att bara bestämma sig för saker innan man vaknar upp till en ny dag! Står det träning i kalendern så är det träning som gäller!

    Jag önskar att vågen kommer visa lite neråt på måndag morgon när det är dags för vägning. Tror jag ska fuskväga mig lite imorgon..

    Mitt bästa tips för motivationen är PLANERING! för att räkna kalorier, kolla in tex linkura.se

    Lycka till!
  • Äldre 30 Sep 07:35
    #44
    fasit skrev 2012-09-29 22:14:43 följande:
    Mitt bästa tips för motivationen är PLANERING! för att räkna kalorier, kolla in tex linkura.se
    Detta ska jag verkligen kolla upp när jag kommer hem, verkar intressant. =) Tack för tipset!
  • Äldre 30 Sep 09:11
    #45

    Btw så var det sista dagen på åtminstone en månad som jag åt godis. Nu är det nolltolerans mot godis och chips och andra sådana onyttigheter (förutom 14-17 oktober då det är slutspurt för mitt tentaplugg, socker will be of the essence då ^^).

    Ska dessutom börja laga mat från deffmat och träna minst 4 gånger i veckan nu, ska försöka komma iväg till gymmet och styrketräna en av de gångerna, även fast jag tycker det är fruktansvärt tråkigt. =P


  • jonnag­oranss­on
    Äldre 1 Oct 08:32
    #46

    Jag har också syndat mycket ihelgen! Jag har ätit både tårta, paj, pizza, chips och godis... inte bra!! Och var verkligen laddad för att träna hårt i veckan. Men nu sitter jag på jobbet, äter ipren och halstabletter och funderar samtidigt på om jag ska vara kvar eller åka hem.... =/. Har inte tid att vara sjuk och hoppa över träningspass...


    Men bara att tänka mer på vad jag äter när jag inte kan träna.. men upplever det som er att jag tappat motivationen med mat lite granna. Men det är bara och bestämma sig, tänka på hur jag vill se ut när vi gifter oss. =)

  • Äldre 1 Oct 22:36
    #47

    Om man inte är sängliggandes så kan man ju testa att ut och gå en promenad även om man känner sig lite krasslig. Gäller att pälsa på sig ordentligt med kläder bara. ^^

    Har börjat ordentligt med mat och inget godis, och känns riktigt bra. =) Ytterligare ett 6,5 km pass med löpning igår, börjar kännas mer och mer överkomligt för varje gång. ^^ Imorgon blir det gym!


  • fasit
    Äldre 2 Oct 15:47
    #48
    NeutronStar skrev 2012-10-01 22:36:31 följande:
    Om man inte är sängliggandes så kan man ju testa att ut och gå en promenad även om man känner sig lite krasslig. Gäller att pälsa på sig ordentligt med kläder bara. ^^

    Har börjat ordentligt med mat och inget godis, och känns riktigt bra. =) Ytterligare ett 6,5 km pass med löpning igår, börjar kännas mer och mer överkomligt för varje gång. ^^ Imorgon blir det gym!
    Du verkar peppad nu! Jag känner mig mer deppig för alla mina försök att gå ner i vikt verkar gå åt skogen. Jag borde förbjuda vågen alla dagar utom söndagar typ för ibland får jag för mig att väga mig och sen är dagen förstörd, det ska ju vara tvårt om!
  • Äldre 3 Oct 09:31
    #49
    fasit skrev 2012-10-02 15:47:49 följande:
    Du verkar peppad nu! Jag känner mig mer deppig för alla mina försök att gå ner i vikt verkar gå åt skogen. Jag borde förbjuda vågen alla dagar utom söndagar typ för ibland får jag för mig att väga mig och sen är dagen förstörd, det ska ju vara tvårt om!
    Jo, jag går nästan inte ner något i vikt heller, men försöker hoppas på att det kommer släppa. Ska börja väga mig en gång i veckan och mäta med måttbandet istället, så att man märker att det häner något, för kläderna sitter ju lite lösare märker jag ju iaf och då MÅSTE det ju hända något. ^^

    Om du vill ha extrapepp eller en träningskompis någon gång så är det bara att säga till, har busskort och massa frikort till Sportlife. ^^
  • jonnag­oranss­on
    Äldre 4 Oct 10:38
    #50
    fasit skrev 2012-10-02 15:47:49 följande:
    Du verkar peppad nu! Jag känner mig mer deppig för alla mina försök att gå ner i vikt verkar gå åt skogen. Jag borde förbjuda vågen alla dagar utom söndagar typ för ibland får jag för mig att väga mig och sen är dagen förstörd, det ska ju vara tvårt om!
    Ojoj väg dig inte så ofta! det är inte bra! =) vad drastiskt det lät =). Min taktik är att väga på mig på fredags morgonar, för då hinner man väga sig innan helgen =). Kanske är att lura sig själv lite, men tänker att det ger mest positivt resultat och blir då mer motiverande att fortsätta träna och äta rätt =)

    Jag har legat i sängen/soffan hela veckan, men dunder förkylning och feber, så ingen träning alls. Men ska nog försöka ge mig ut på en långsam promenad idag. Men som kompensation till träningen har jag ätit lågkalori mat och inte heller varit särskillt hungrig, så har legat på ok kaolriintag. 

    Kämpa du nu allihopa!!! Vi kommer att klara detta!! =) Tycker det ger mycket pepp att gå in här och läsa om er andras "kamp" som verkar vara som min, men går upp och ner! =)
     
Svar på tråden Träningspepp!