• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32252 visningar
    171 svar
    171
    32252

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • fasit
    Äldre 19 Sep 08:59
    #21

    Motivationen börjar tryta lite. Träningen går bra, men maten inget vidare...


  • Äldre 19 Sep 09:03
    #22
    fasit skrev 2012-09-13 21:44:09 följande:
    Jag har inte heller den pressa-mig-själv-egenskapen. Jag lever på att planera och följa planer. Jag kan pressa mig till att följa min plan så jag kan bocka av i listan. Kanske inte pressar mig på själva joggingrundan men jag går dit iaf. Du kan ju i alla fall sikta på att gå ner typ 0,5 kg i veckan kanske? så 4 kg mindre till bröllopet, det är ju kanon. Vet ju inte ngt om dig, men 0,5 kg brukar väl vara rimligt. Kanske tom mer..?

    Vi får pusha varandra här istället. Imorgon har jag min vilodag, sen blir det konditionsträning i helgen!
    Hur gör du för att gå ner 0.5 kg i veckan?

    Jag har dragit ner på kolhydrater och äter istället olika råa och kokta grönsaker. Sedan har jag faktiskt en sötätardag under helgen då jag får äta något gott, jag behöver det annars kommer jag bryta ihop och börja småäta varje dag. Men det här med träning måste det bli ändring på! Ska försöka springa två gånger i veckan.. man kanske kan göra några sit-ups varje kväll innan man lägger sig också?

    LYCKA TILL ALLA, hejja hejja.
  • Äldre 19 Sep 13:07
    #23
    Ri 2013 skrev 2012-09-19 09:03:44 följande:
    Hur gör du för att gå ner 0.5 kg i veckan?

    Jag har dragit ner på kolhydrater och äter istället olika råa och kokta grönsaker. Sedan har jag faktiskt en sötätardag under helgen då jag får äta något gott, jag behöver det annars kommer jag bryta ihop och börja småäta varje dag. Men det här med träning måste det bli ändring på! Ska försöka springa två gånger i veckan.. man kanske kan göra några sit-ups varje kväll innan man lägger sig också?

    LYCKA TILL ALLA, hejja hejja.
    deffmat.blogspot.se

    Ät recept från denna sida så kommer du på kosten alena gå ner minst 0,5 kg i veckan. Lägg på lite träning på detta så kanske det kan bli 0,5 kg mer/vecka. Detta fungerar för mig, men eftersom man oundvikligen går på underskott gällande matkontot med de recepten så borde det vara något som funkar för de flesta, om man då inte småäter annat mellan måltiderna, vilket är min största last. ^^

    Dock kan jag ju säga att ett tips är att träna regelbundet, då har i alla fall mitt sötsug och småätande minskat något otroligt mycket. =)

    Kan ju även tillägga att jag springer varannan dag nu angående tidigare inlägg och att det fungerar riktigt bra. Springer minst en halvtimme, då jag använder appen Zombies, Run!. Fungerar hur br a som helst och är en riktig supermotivering till att gå ut och springa!
    fasit skrev 2012-09-19 08:59:31 följande:
    Motivationen börjar tryta lite. Träningen går bra, men maten inget vidare...
    Bara att kämpa på! Heja heja!

    Som sagt var, rekommenderar starkt de recept som finns på hemsidan längst upp i inlägget, det är roliga och mycket goda recept som är nyttiga utan att för den sakens skul vara tråkiga. =)
  • fasit
    Äldre 19 Sep 14:19
    #24

    Tack för tipsen om mat. Jag är kanske inte alltid så sugen på sötsaker utan mitt problem är att jag är hungrig!! Antar det beror på att jag tränar mkt mer än vanligt. Jag tycker ändå att min träning borde generera i ett totalt kaloriunderskott per vecka, men min vikt visar motsatsen. Kanske man lagrar vätska på ngt sätt..försöker såklart komma på alla möjliga konstiga bortförklaringar. Men som ni säger, ätandet mellan måltiderna är boven, även i mitt fall!! Har bestämt att jag ska verkligen försöka från och med 1 okt, då har jag tre månader som jag tänker köra hårt. Borde prova ut lite bra recept innan. Jag Lägger nog upp ngt slags kostschema på bloggen så småningom.


  • Äldre 19 Sep 14:35
    #25
    fasit skrev 2012-09-19 14:19:53 följande:
    Tack för tipsen om mat. Jag är kanske inte alltid så sugen på sötsaker utan mitt problem är att jag är hungrig!! Antar det beror på att jag tränar mkt mer än vanligt. Jag tycker ändå att min träning borde generera i ett totalt kaloriunderskott per vecka, men min vikt visar motsatsen. Kanske man lagrar vätska på ngt sätt..försöker såklart komma på alla möjliga konstiga bortförklaringar. Men som ni säger, ätandet mellan måltiderna är boven, även i mitt fall!! Har bestämt att jag ska verkligen försöka från och med 1 okt, då har jag tre månader som jag tänker köra hårt. Borde prova ut lite bra recept innan. Jag Lägger nog upp ngt slags kostschema på bloggen så småningom.
    Jo, känner igen detta, men som jag läste någonstans så är det ingen fara att vara hungrig, det är bara det att man är van vid att alltid vara mätt... Antar att det är det som gjort att jag småäter, att jag tycker känslan av att vara hungrig är så obehaglig. =/

    Jag går inte heller ner något i vikt just nu, men mina kläder och så visar ju att det är ngt som händer i alla fall, så försöker att inte stirra mig blind på siffrorna men det är svårt, vågen är ju ändå det som visar lättast om det händer ngt. =/
  • fasit
    Äldre 19 Sep 18:23
    #26

    Jag vet att man inte ska titta på vågen och jag känner mig liksom inte tjockare än förra veckan, men det känns ändå som att man vill få bekräftelsen genom en vikt! Varför är det så egentligen?

    Jag ska försöka dricka mycket vatten för att vara säker på att jag inte är törstig istället för hungrig. Sen ska jag nog börja med att ställa mig på vågen lite oftare, typ varannan dag för att föra en lite mer noggrann viktkurva. Tror att det kan hjälpa motivationen på traven, annars spelar det ju ingen roll hur ofta man väger sig.


  • Äldre 19 Sep 19:35
    #27

    Jo, vatten är ju verkligen något som gör skillnad. Märkte att så fort jag börjar dricka mer vatten så försvinner en stor del av min hunger, konstigt att man kan vara så vilseledd av törst. ^^


  • jonnag­oranss­on
    Äldre 21 Sep 11:35
    #28
    fasit skrev 2012-09-12 17:57:49 följande:
    Ja, det var en bra strategi. Jag har mitt i excel och bokar in varje vecka en efter en efter hand och sen så ser jag till att följa det. Exakt samma tider passar inte mig alla veckor så det blir lite olika. Dock tror jag att jag måste boka en vecka i taget och boka in exakt vilka pass osv för annars följer jag det inte. Om jag skulle säga träna 3 ggr i veckan så skulle det bli fre, lör, sön kvar sen..

    Är det hemligt vart du ska åka och gifta dig?

    Hejsan!


    Nej det är inte hemligt, vi åker till Thailand tillsammans med ca 55gäster för att gifta oss. Men just nu så har vi lite kaos med allt då jag plötsligt blev arbetslös pga arbetsbrist, så kontentan blir två månader utan lön innan vi åker och inget jobb att återgå till när vi kommer hem. Så just nu hamnar träningen i skymundan, men försöker motivera mig själv med att man mår bättre av att träna och att jag måste försöka bibehålla de rutiner jag arbetat in =). Life goes on och det är bara att ta tag i det!!


    Jag gör precis som du, bokar in en vecka i taget, men har alltid koll på att jag håller mig till minst 4pass så att jag vet att jag hinner med alla pass =), har efter idag 40pass kvar, så jag har arbetat mig igenom 60st! Känns super bra och jag ser att kroppen förändras. Min våg har tyvärr gått sönder så jag kan inte väga mig, och det börjar kännas stressande att inte veta om det ger något resultat på vågen!! Men det borde det göra tycker jag eftersom jag ca4 dagar i veckan kaloriräknar för att se att jag ligger på ett OK intag av kcal.


    Hur går det för er andra?


    Hoppas det går bra!

  • fasit
    Äldre 21 Sep 19:15
    #29
    jonnagoransson skrev 2012-09-21 11:35:41 följande:

    Hejsan!


    Nej det är inte hemligt, vi åker till Thailand tillsammans med ca 55gäster för att gifta oss. Men just nu så har vi lite kaos med allt då jag plötsligt blev arbetslös pga arbetsbrist, så kontentan blir två månader utan lön innan vi åker och inget jobb att återgå till när vi kommer hem. Så just nu hamnar träningen i skymundan, men försöker motivera mig själv med att man mår bättre av att träna och att jag måste försöka bibehålla de rutiner jag arbetat in =). Life goes on och det är bara att ta tag i det!!


    Jag gör precis som du, bokar in en vecka i taget, men har alltid koll på att jag håller mig till minst 4pass så att jag vet att jag hinner med alla pass =), har efter idag 40pass kvar, så jag har arbetat mig igenom 60st! Känns super bra och jag ser att kroppen förändras. Min våg har tyvärr gått sönder så jag kan inte väga mig, och det börjar kännas stressande att inte veta om det ger något resultat på vågen!! Men det borde det göra tycker jag eftersom jag ca4 dagar i veckan kaloriräknar för att se att jag ligger på ett OK intag av kcal.


    Hur går det för er andra?


    Hoppas det går bra!


    Hur gör du när du räknar kalorier? Jag har tänkt jag skulle börja med det från nästa vecka igen för då är det 3 månader till resan och då tänkte jag börja försöka få fram lite muskler. Man kan ju följa recept som redan är färdigräknade, men annars är jag nog för lat för att räkna..
  • fasit
    Äldre 23 Sep 18:12
    #30

    Har lagt upp några roliga magövningar på bloggen nu:) Testa!


Svar på tråden Träningspepp!