• fasit
    Äldre 2 Sep 16:09
    32235 visningar
    171 svar
    171
    32235

    Träningspepp!

    Någon som behöver peppas av andra för att nå sina träningsmål? De flesta antagligen, men jag är en person som gärna har någon att följa, peppa och utmana i hälsosamhet. Mitt mål är att komma i form till bröllopsresan, vad är ditt mål?


  • Svar på tråden Träningspepp!
  • fasit
    Äldre 12 Sep 18:06
    #11
    NeutronStar skrev 2012-09-11 18:05:30 följande:

    Har ett Sportlife som ligger ca 200 m från lägenheten så har kort där. =) Får träna mest själv dock för min sambo är inte lika intresserad som jag, han är mest för att äta nyttigt och så. =/ Vilket jag också gör såklart men tycker att det är skönt att träna också. =) Hade varit roligt med en träningskamrat. =P


     


    Jo, förstår det, men eftersom jag hade tre år kvar och inte var sugen så var det inte så kort tid kvar för mig. =P Jobbar just nu som läkarsekreterare på akuten Östra Sjukhuset. ^^


    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns tgött atthan holding hands?
    Känns det gött att jobba då eller saknar du skolan? Jag tänker att man är mkt mer fri när man går i skolan, känns det så? Vad tycker du om Sportlife?
  • Äldre 13 Sep 07:37
    #12

    Jo, man har ju mer frihet i den formen att man inte har så mycket inbokat, men samtidigt har man ju alltid massa att läsa även när man kommer hem... =/ När man jobbar vet man att man är ledig när man slutar. ^^

    Sportlife har fungerat jättebra, särskilt deras instruktörledda pass, älskar deras Bodycombat, gäller att hänga i dock för om man missar några pass är man nere på noll igen... =P


    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
  • Äldre 13 Sep 07:40
    #13

    För övrigt kan väl sägas att det inte kommer bli ngt Gbg-varv nästa år, det böev ju fullbokat så snabbt och jag vågade inte lägga ut så mycket pengar på ngt som jag inte visste om jag skulle klara av än, inte så mycket rent konditionsmässigt utan eftersom jag har problem med genomtramp av ngt slag i vänsterfoten. =/ Men det får bli 2014, och midnattsloppet nästa år istället. ^^


    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
  • fasit
    Äldre 13 Sep 10:49
    #14
    NeutronStar skrev 2012-09-13 07:40:20 följande:
    För övrigt kan väl sägas att det inte kommer bli ngt Gbg-varv nästa år, det böev ju fullbokat så snabbt och jag vågade inte lägga ut så mycket pengar på ngt som jag inte visste om jag skulle klara av än, inte så mycket rent konditionsmässigt utan eftersom jag har problem med genomtramp av ngt slag i vänsterfoten. =/ Men det får bli 2014, och midnattsloppet nästa år istället. ^^
    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
    finns ju massa bra lopp man kanspringa. Vårruset, blodomloppet, ifromloppet och säkert många fler! Joggar du mycket?
  • javas
    Äldre 13 Sep 10:54
    #15

    Gifter mig om 2 mån.
    Mitt mål är att klänningen ska sitta bättre =)
    Stör mig på mina fluffiga armar.
    Så kommer köra förbränning samt försöka strama åt armar och bröst.
    Har ju dock rätt lite tid på mig =/

  • Äldre 13 Sep 10:57
    #16
    fasit skrev 2012-09-13 10:49:25 följande:
    finns ju massa bra lopp man kanspringa. Vårruset, blodomloppet, ifromloppet och säkert många fler! Joggar du mycket?
    Jo, det är min favorittyp av träning. =) Men har inte kunnat bli så mycket det senaste pga foten. Obestämd Men har funderat på Vårruset, känns som en bra start. =)
    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
  • fasit
    Äldre 13 Sep 13:34
    #17
    javas skrev 2012-09-13 10:54:19 följande:
    Gifter mig om 2 mån.
    Mitt mål är att klänningen ska sitta bättre =)
    Stör mig på mina fluffiga armar.
    Så kommer köra förbränning samt försöka strama åt armar och bröst.
    Har ju dock rätt lite tid på mig =/
    Jag tror även att du måste vara noggrann med kosten! Ät tillräckligt med protein, men se till att inte överkonsumera fett. Eller, det skulle i alla fall jag gjort. Det finns ju 1000 olika skolor.. Förbränna fett och kalorier, fler än vad du stoppar i dig är ju det viktigaste :) Jag tror du kommer lyckas bra, för din motivation verkar ju vara på topp:)
  • fasit
    Äldre 13 Sep 13:35
    #18
    NeutronStar skrev 2012-09-13 10:57:38 följande:
    Jo, det är min favorittyp av träning. =) Men har inte kunnat bli så mycket det senaste pga foten. Obestämd Men har funderat på Vårruset, känns som en bra start. =)
    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
    Jag beundrar alla som gillar att jogga..
  • javas
    Äldre 13 Sep 15:50
    #19
    fasit skrev 2012-09-13 13:34:51 följande:
    Jag tror även att du måste vara noggrann med kosten! Ät tillräckligt med protein, men se till att inte överkonsumera fett. Eller, det skulle i alla fall jag gjort. Det finns ju 1000 olika skolor.. Förbränna fett och kalorier, fler än vad du stoppar i dig är ju det viktigaste :) Jag tror du kommer lyckas bra, för din motivation verkar ju vara på topp:)
    Jag skippar snabba kolhydrater. dvs ris,pasta,potatis,vitt bröd.
    Äter dock alla grönsaker och även frukt.
    Är dock ingen fruktmänniska så blir aldrig mer än en om dagen.
    Jag har gått ner så förr, men har di inte haft en ribba på två månader =)
    Vikten ligger på 71. Absolut målvikt ca 60. Men som sagt, 2 månader....
    Men sen är jag väl dessvärre en soffpotatis som har svårt och dra mig ut i joggingspåret själv.
    Lättast springer jag med vän. Gör jag det själv så ger jag upp alldeles för lätt.
    Jag önskar jag hade den där känslan av att gilla att pressa mig själv.
    Men jag hittar aldrig den =(
  • fasit
    Äldre 13 Sep 21:44
    #20
    javas skrev 2012-09-13 15:50:42 följande:
    Jag skippar snabba kolhydrater. dvs ris,pasta,potatis,vitt bröd.
    Äter dock alla grönsaker och även frukt.
    Är dock ingen fruktmänniska så blir aldrig mer än en om dagen.
    Jag har gått ner så förr, men har di inte haft en ribba på två månader =)
    Vikten ligger på 71. Absolut målvikt ca 60. Men som sagt, 2 månader....
    Men sen är jag väl dessvärre en soffpotatis som har svårt och dra mig ut i joggingspåret själv.
    Lättast springer jag med vän. Gör jag det själv så ger jag upp alldeles för lätt.
    Jag önskar jag hade den där känslan av att gilla att pressa mig själv.
    Men jag hittar aldrig den =(
    Jag har inte heller den pressa-mig-själv-egenskapen. Jag lever på att planera och följa planer. Jag kan pressa mig till att följa min plan så jag kan bocka av i listan. Kanske inte pressar mig på själva joggingrundan men jag går dit iaf. Du kan ju i alla fall sikta på att gå ner typ 0,5 kg i veckan kanske? så 4 kg mindre till bröllopet, det är ju kanon. Vet ju inte ngt om dig, men 0,5 kg brukar väl vara rimligt. Kanske tom mer..?

    Vi får pusha varandra här istället. Imorgon har jag min vilodag, sen blir det konditionsträning i helgen!
Svar på tråden Träningspepp!