• fasit
    Äldre 29 Aug 10:35
    6189 visningar
    36 svar
    36
    6189

    Kom i form till bröllopsresan!

    Hej alla brudar och blivande brudar!
    Jag gifte mig för snart två veckor sedan och nu är mitt mål att komma i form till bröllopsresan som avgår 28 december från Köpenhamn. Då bär det av till Asien och chansen att det kommer tillfällen för bikinibilder är stor..
    Därför har jag startat en tränings/hälso blogg med min resa. Jag tipsar om träning, kost och skriver ner mina favoritrecept.

    Kanske är vi fler som vill följas åt på denna förvandling mot bröllopsresan!


  • Svar på tråden Kom i form till bröllopsresan!
  • Äldre 31 Aug 20:18
    #21
    fasit: Vi gifter oss i Landvetter kyrka, men jag bor i gbg, nära Fysiken:) pluggar inte längre utan letar väl främst jobb just nu! Är kul att ha ett bröllop framför sig, både vad gäller planering och för träningsmotivationen. Har tänkt att verkligen trappa upp träningen i januari så att det blir en liten slutspurt fram till maj. Imorgon ska jag prova pilates:)

    får kolla in din blogg med jämna mellanrum!
  • fasit
    Äldre 1 Sep 10:05
    #22
    LinneaR skrev 2012-08-31 20:18:29 följande:
    fasit: Vi gifter oss i Landvetter kyrka, men jag bor i gbg, nära Fysiken:) pluggar inte längre utan letar väl främst jobb just nu! Är kul att ha ett bröllop framför sig, både vad gäller planering och för träningsmotivationen. Har tänkt att verkligen trappa upp träningen i januari så att det blir en liten slutspurt fram till maj. Imorgon ska jag prova pilates:)

    får kolla in din blogg med jämna mellanrum!
    säg sen om det var ett bra pass. Jag tar nog en sväng till gymmet medan mannen går på krafttag. Jag tänkte försöka träna med lite tyngre vikter så krafttag känns lite för inriktat på uthållighet för min smak nu:) Snart bär det av!
  • fasit
    Äldre 1 Sep 13:56
    #23

    det blev visst ändå krafttag sen, men det var roligt det också! Hur var pilates?


  • Äldre 2 Sep 10:00
    #24
    fasit skrev 2012-09-01 13:56:40 följande:
    det blev visst ändå krafttag sen, men det var roligt det också! Hur var pilates?
    Jo det var bra! var jättelängesen jag provade pilates så visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Det var ändå rätt mycket bålstyrka och det gillade jag! Tiden passar rätt bra med, 9.45 känns skönt att komma igång på morgonen....så kommer nog försöka gå på detta pass de lördagar jag inte vill ha lång sovmorgon:)

    Har inte vart på krafttag på länge nu men det passet gillar jag! Annars brukar jag gå på funktionell träning med, det tycker jag också är bra.
  • fasit
    Äldre 2 Sep 12:15
    #25
    LinneaR skrev 2012-09-02 10:00:22 följande:
    Jo det var bra! var jättelängesen jag provade pilates så visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Det var ändå rätt mycket bålstyrka och det gillade jag! Tiden passar rätt bra med, 9.45 känns skönt att komma igång på morgonen....så kommer nog försöka gå på detta pass de lördagar jag inte vill ha lång sovmorgon:)

    Har inte vart på krafttag på länge nu men det passet gillar jag! Annars brukar jag gå på funktionell träning med, det tycker jag också är bra.
    Ok! Kul! Jag har aldrig varit på funktionell träning. Har hört både bra och dåligt om det. Man kanske har sett dig på gymmet någon gång utan att veta om det.

    Idag ska jag med en kompis på afro! Nu är det brödbak på gång.
  • fasit
    Äldre 3 Sep 22:18
    #26

    Hur går det med träningen nu när det är ny vecka?


  • Äldre 4 Sep 17:36
    #27
    fasit skrev 2012-09-03 22:18:54 följande:
    Hur går det med träningen nu när det är ny vecka?
    Hoppas afro-dansen var kul!

    Ny vecka, nya tag...idag blir det funktionell träning!

    Ja vem vet, vi kanske har stött på varandra på gymet nån gång:) man vet ju aldrig
  • fasit
    Äldre 5 Sep 18:24
    #28
    LinneaR skrev 2012-09-04 17:36:06 följande:
    Hoppas afro-dansen var kul!

    Ny vecka, nya tag...idag blir det funktionell träning!

    Ja vem vet, vi kanske har stött på varandra på gymet nån gång:) man vet ju aldrig
    Det var jätteroligt! Kan rekommendera Charlotte H som ledare på de passen! Jag har vilodag imorgon och det ska bli såå skönt! Lycka till med din träning!
  • fasit
    Äldre 9 Sep 09:23
    #29

    Första veckans träningsschema har gått bra! Jag känner mig rätt nöjd. Nu ska jag bara klara av att hålla fast vid det mer än en vecka till!


  • Äldre 14 Sep 09:15
    #30

    Denna vecka har varit lite seg för mig...svårt att alltid hålla motivationen på topp, men det blev funktionell träning i tisdags och imorgon blir det yoga (pilates inställt). Idag hade jag tänkt att ta en joggingtur men vädret känns ju inte så lockande...

  • fasit
    Äldre 14 Sep 11:05
    #31
    LinneaR skrev 2012-09-14 09:15:02 följande:
    Denna vecka har varit lite seg för mig...svårt att alltid hålla motivationen på topp, men det blev funktionell träning i tisdags och imorgon blir det yoga (pilates inställt). Idag hade jag tänkt att ta en joggingtur men vädret känns ju inte så lockande...
    Hehe:) jag var också på funktionell träning i tisdags:) längst bak stod jag. första gången jag testade också!
  • Äldre 15 Sep 14:02
    #32
    fasit skrev 2012-09-14 11:05:21 följande:
    Hehe:) jag var också på funktionell träning i tisdags:) längst bak stod jag. första gången jag testade också!
    asså:) var rätt många nya...flera killar den här gången! tycker den salen är lite för liten men i tisdags var det mest folk hittills. Jag brukar stå längst bak...men fick ingen plats där förra gången...Kul att du var där:)
  • fasit
    Äldre 15 Sep 23:25
    #33
    LinneaR skrev 2012-09-15 14:02:14 följande:
    asså:) var rätt många nya...flera killar den här gången! tycker den salen är lite för liten men i tisdags var det mest folk hittills. Jag brukar stå längst bak...men fick ingen plats där förra gången...Kul att du var där:)
    Var stog du denna gången då? Har du varit på andra pass? är detta ett bra pass och en bra ledare eller finns det bättre?
  • Äldre 26 Sep 08:02
    #34
    fasit skrev 2012-09-15 23:25:42 följande:
    Var stog du denna gången då? Har du varit på andra pass? är detta ett bra pass och en bra ledare eller finns det bättre?
    Jag tror jag stod näst längst bak mot spegeln (mörkt hår):)

    Var du på funktionell träning igår (tisdag)?

    Jag brukar gå på tisdagspassaet för att det är då jag och min kompis kan gå tillsammans:) Vi brukade gå på söndagar och då brukade de variera vem som var ledaren. Det tycker jag är rätt bra för då blir det lite variation på passen. Annars tycker jag riktigt bra om hon som har det på tisdagar...har inte varit på någon annan dag på länge. Nackdelen är den lilla salen...önskar att de kunde byta till C-salen för det blir så trångt när man gör vissa övningar.

    I måndagskväll var jag på Step puls + Cxworx. Bra och kul kombo!

    Tror inte det blir något mer pass innan pilates på lördagmorgon..

    Vilka pass brukar du gå på? eller varierar du varje vecka?
  • fasit
    Äldre 27 Sep 09:01
    #35

    Jag var också på step puls i måndags:) Brukar inte träna måndagkvällar för jag har körövning då. Jag går på cxworx, krafttag, afro, step 3 mest. Tänkte testa trx nästa vecka:)


  • Äldre 28 Sep 12:05
    #36

    asså va kul! roligt att vi är på samma pass ibland:)

Svar på tråden Kom i form till bröllopsresan!