• fasit
    Äldre 29 Aug 10:35
    6190 visningar
    36 svar
    36
    6190

    Kom i form till bröllopsresan!

    Hej alla brudar och blivande brudar!
    Jag gifte mig för snart två veckor sedan och nu är mitt mål att komma i form till bröllopsresan som avgår 28 december från Köpenhamn. Då bär det av till Asien och chansen att det kommer tillfällen för bikinibilder är stor..
    Därför har jag startat en tränings/hälso blogg med min resa. Jag tipsar om träning, kost och skriver ner mina favoritrecept.

    Kanske är vi fler som vill följas åt på denna förvandling mot bröllopsresan!


  • Svar på tråden Kom i form till bröllopsresan!
  • LillaJ­ag
    Äldre 30 Aug 13:33
    #11

    Jag hoppas att du inte tar illa upp nu för så är det inte alls meningen att du ska ta det... Jag är mest nyfiken hur du tänker :)


     


    På din blogg så skriver du följande:


    "Här kommer 5 anledningar till att testa detox:
    1. På 3 dagar rensas kroppen från vitt socker och andra slaggprodukter"


     


    Det finns inget "vitt socker" i kroppen, allt socker är samma socker, nämligen glukos. Det spelar ingen roll om du äter rågbröd, bär, mjölk eller godis, ALLT bryts ner till glukos i tarmen.


    Vad är andra slaggprodukter, hur kommer dom ut och hur går det till? :)

  • fasit
    Äldre 30 Aug 13:51
    #12

    Måste bättra mig! Har snöat in lite på styrketräning nu  så läser massa artiklar och allt möjligt och det är svårt att skapa sin egen uppfattning om muskler, träning och kost i djungeln..


  • fasit
    Äldre 30 Aug 16:12
    #13
    LillaJag skrev 2012-08-30 13:33:05 följande:

    Jag hoppas att du inte tar illa upp nu för så är det inte alls meningen att du ska ta det... Jag är mest nyfiken hur du tänker :)


     


    På din blogg så skriver du följande:


    "Här kommer 5 anledningar till att testa detox:
    1. På 3 dagar rensas kroppen från vitt socker och andra slaggprodukter"


     


    Det finns inget "vitt socker" i kroppen, allt socker är samma socker, nämligen glukos. Det spelar ingen roll om du äter rågbröd, bär, mjölk eller godis, ALLT bryts ner till glukos i tarmen.


    Vad är andra slaggprodukter, hur kommer dom ut och hur går det till? :)


    Jag har tagit det från en annan källa(Erica Palmcrantz Aziz) , så det själva kemiska vet jag inte exakt hur det går till eftersom jag inte har studerat det på högre nivå. Hon kanske menar att det tar 3 dagar för socker att gå igenom kroppen och att det socker som kommer från t.ex. vitt mjöl och andra livsmedel som hon utesluter i en detox försvinner, men att annat socker som kommer från grönsaker kommer finnas i systemet eftersom man inte slutar äta helt. Har du något förslag?
  • LillaJ­ag
    Äldre 30 Aug 16:22
    #14
    fasit skrev 2012-08-30 16:12:12 följande:
    Jag har tagit det från en annan källa(Erica Palmcrantz Aziz) , så det själva kemiska vet jag inte exakt hur det går till eftersom jag inte har studerat det på högre nivå. Hon kanske menar att det tar 3 dagar för socker att gå igenom kroppen och att det socker som kommer från t.ex. vitt mjöl och andra livsmedel som hon utesluter i en detox försvinner, men att annat socker som kommer från grönsaker kommer finnas i systemet eftersom man inte slutar äta helt. Har du något förslag?
    Jag har inga förslag för jag vet faktiskt inte. Visst "vitt socker" försvinner ur din kost om du Detoxar så men något vitt socker försvinner inte från kroppen, eftersom det inte finns något sånt där! :) Jag undrade bara eftersom jag tänkte om jag missat något ;)
  • fasit
    Äldre 30 Aug 22:19
    #15
    LillaJag skrev 2012-08-30 16:22:56 följande:
    Jag har inga förslag för jag vet faktiskt inte. Visst "vitt socker" försvinner ur din kost om du Detoxar så men något vitt socker försvinner inte från kroppen, eftersom det inte finns något sånt där! :) Jag undrade bara eftersom jag tänkte om jag missat något ;)
    Hur som helst..ska du  på bröllopsresa eller ska du gifta dig först? Alla här är väl typ nygifta eller har tankar på att gifta sig:)
  • Äldre 31 Aug 09:19
    #16
    fasit skrev 2012-08-29 19:47:41 följande:
    Jag tränar på fysiken i göteborg. Det var ganska roligt och intensivt. Kommer nog märka skillnad efter ett par gånger. Jag har lite ont i svanken sen innan så jag försöker ta det lite lugnt. Går du på cx ofta?
    Jag tränar också på Fysiken i gbg (gibraltarg)...och då ibland cxworx, tycker det är jättebra och kul. Igår provade jag trx för första gången och det känner jag av dag:)
  • Äldre 31 Aug 09:20
    #17

    rättelse: känner jag av idag:)

  • fasit
    Äldre 31 Aug 10:25
    #18
    LinneaR skrev 2012-08-31 09:19:56 följande:
    Jag tränar också på Fysiken i gbg (gibraltarg)...och då ibland cxworx, tycker det är jättebra och kul. Igår provade jag trx för första gången och det känner jag av dag:)
    Åh, trevligt! Vad tyckte du annars om trx? Klarar vem som helst av det? Jag tycker det skulle kännas lite konstigt att stå där mitt i gymmet och hänga i gummiband:)  Får man vara nyfiken och fråga om du redan är gift eller om du har planer på det?
  • Äldre 31 Aug 11:15
    #19

    jag tänkte också att det skulle vara jobbigt att stå mitt i gymmet....men jag tänkte att jag provar under öppet hus-veckan för då är det säkert fler nybörjare:) Jag är inte speciellt vältränad, går på klass cirka 1-2 ggr i veckan. Jag tyckte trx var kul, men jobbigt och alltid första gången är det ju lite krångligt. Jag kommer definitivt gå igen. Alla kan vara med för att man kan ju göra mindre rörelser osv vilket inte blir lika jobbigt. Tyckte det var bra då det var en del armstyrka och då jag verkligen är svag i armarna känns det som ett bra alternativ till cxworx som mest är bål.

    Man tänkte inte ändå inte så mycket på att man var i gymmet, för man står ju ändå lite vid sidan om...och sedan är man ju en rätt stor grupp...och jag var för trött för att tänka på omgivningen:)men  visst ibland när jag inte orkade och missade rörelserna mm, så kändes det lite som att alla tittade på mig och undrade vilken klenis jag var, men men...kan ju bli lite pepp med i och med att man har en liten publik.

    Jag planerar bröllop i maj! Grattis till ditt bröllop:) låter härligt med en bröllopsresa till Asien!

  • fasit
    Äldre 31 Aug 11:38
    #20
    LinneaR skrev 2012-08-31 11:15:14 följande:
    jag tänkte också att det skulle vara jobbigt att stå mitt i gymmet....men jag tänkte att jag provar under öppet hus-veckan för då är det säkert fler nybörjare:) Jag är inte speciellt vältränad, går på klass cirka 1-2 ggr i veckan. Jag tyckte trx var kul, men jobbigt och alltid första gången är det ju lite krångligt. Jag kommer definitivt gå igen. Alla kan vara med för att man kan ju göra mindre rörelser osv vilket inte blir lika jobbigt. Tyckte det var bra då det var en del armstyrka och då jag verkligen är svag i armarna känns det som ett bra alternativ till cxworx som mest är bål.
    Man tänkte inte ändå inte så mycket på att man var i gymmet, för man står ju ändå lite vid sidan om...och sedan är man ju en rätt stor grupp...och jag var för trött för att tänka på omgivningen:)men  visst ibland när jag inte orkade och missade rörelserna mm, så kändes det lite som att alla tittade på mig och undrade vilken klenis jag var, men men...kan ju bli lite pepp med i och med att man har en liten publik.

    Jag planerar bröllop i maj! Grattis till ditt bröllop:) låter härligt med en bröllopsresa till Asien!
    Åh roligt!! Var ska du gifta dig? Bor du och pluggar i Göteborg eller jobbar du? Då har du ett bröllop att komma i form till. Hoppas jag kan ge några tips på bloggen. Om det är något speciellt du saknar eller vill att skriver om så bara säg till:)
Svar på tråden Kom i form till bröllopsresan!