• Fremm
    Äldre 27 Aug 15:32
    6845 visningar
    18 svar
    18
    6845

    Var hittar man ramar med krusidull?

    Hej,


     


    Jag är på jakt efter en stor vacker ram med lite krusiduller liknande spegeln nedan från Ikea, det måste inte vara ihåliga krusiduller men jag vill att den ska se maffig ut. Var hittar man sånna? Har tänkt att ha den till bordsplaceringen så den måste ju vara rätt stor. Tack för alla tips på förhand! :)


  • Svar på tråden Var hittar man ramar med krusidull?
  • Madreh­73
    Äldre 27 Aug 16:08
    #1

    Kan du inte använda dig av spegeln då? Är den för liten?
    Man kan kanske ta bort själva spegeln och sätta dig kartong eller sätta kartong över spegeln.
    Den var hemskt fin iaf!

  • Äldre 27 Aug 16:18
    #2

    Jaaaa använd spegeln, har den fel färg kan man lätt spraya den i färgen man vill ha och jag tror inte man måste ta ut spegeln utan att man kan sätta papper över spegeln eller lite coolt låta spegeln vara kvar och sätta placeringen rakt på 

  • Fremm
    Äldre 27 Aug 16:30
    #3

    Tack men jag hade tänkt mig en rektangulär - tror den blir för liten oxå. Det blir väldigt pluttigt om alla ska få plats inom det ovala...

    kanske va dum bild att visa men ville förklara hur jag menade när jag inte hittade något bra ord. Kanske måste leta på loppisar men det är nog inte så lätt att hitta där heller. Hade dock tänkt spraya till rätt färg! :)

  • Äldre 27 Aug 16:39
    #4

    IKEA har en ram som ser ut precis som spegeln:


    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091967/


    Sökte lite och hittade detta, men det är väl inte riktigt i stil med det du söker:


    http://www.pandurohobby.se/Katalog/50-Skapa-Dekorera/5050-Dekorstommarfigurer/505010-Tra/3/451781-Ram-till-duk-30x30-cm


    Den fanns i fler storlekar. Vet att RUSTA har speglar i liknande stuk men det hjälper kanske inte. Jag sökte också på "Vintage photo frame" på ebay och där fanns en del.

  • Fremm
    Äldre 28 Aug 09:59
    #5

    Snowstars, tack - den från panduro är mer exakt i stil med vad jag söker men dessvärre för liten för bordsplacering... vill ha en maffig tavla/ram men verkar vara svårt att hitta :-/ kollade ebay oxå men hittade inget där heller... typiskt!


    Var kan man få tag på sånna? Kanske man kan använda spegel om det skulle finnas och klistra fast på den?

  • Äldre 28 Aug 10:10
    #6

    Ja, det verkar bara finnas små storlekar på ramarna :P Då kanske det är bättre med en spegel, den går ju att få större.


     


    Hittade denna på tradera men den är nog också för liten: http://www.tradera.com/ljuvligt-sot-ram-tavla-shabby-chic-lantligt-fransk-lantstil-auktion_2032_162110865


     


    Här var en i stor storlek men kanske helt fel krusidull? http://www.tradera.com/tra-ram-med-guld-farg-50x60-cm-auktion_342930_161608437


     


     

  • Fremm
    Äldre 28 Aug 10:36
    #7

    Stort tack, den nedersta länken passade ju bra storleksmässigt, har tio timmar på mig att bestämma mig på den :)

  • Fremm
    Äldre 29 Aug 20:04
    #8

    Hittade faktiskt en hel del fina ramar/tavlor på Erikshjälpen igår, tänkte testa att spraymåla dem. Perfekt, fick fem ramar för 200 spänn! :)

  • smisa
    Äldre 29 Aug 20:25
    #9

    Jag har också letat guldram för bordsplacering, har kollat speglar osv på blocket men inte hittat något jag känner passar. Fem ramar för 200kr låter ju perfekt!

  • Äldre 29 Aug 20:30
    #10

    Leta på secondhand butiker


    erikshjälpen, myrorna, emanues etc.


    Det var väldigt modernt med sådana ramar förr men iom att de gått ur modet så finns det jättemycket sådana att hitta på olika secondhandaffärer, en bonus är att det brukar vara väldigt billigt också

  • smisa
    Äldre 29 Aug 20:36
    #11

    Ja, fästmannen hade tydligen kikat förbi på någon loppis häromdagen utan lycka dock. Får ta en liten shoppingtur någon dag och titta runt, tack för tipsen!
    Är så arg på mig själv dock, min mamma frågade för några månader sedan om jag ville ha en just sådan ram vi vill ha men då visste jag ju inte att jag kunde använda den till bröllopet så den är nu slängd :/
     

  • Äldre 29 Aug 20:38
    #12

    Jag har en liknande i guld som vi tänkte använda till bröllopet som bara står här hemma och skräpar nu, finns i södra skåne om ni är i närheten

  • smisa
    Äldre 29 Aug 20:41
    #13

    Åh har du!? Tyvärr är jag ju inte så ofta i södra skåne, bor i Göteborg :/ Men det var väldigt snällt!

  • Äldre 29 Aug 20:42
    #14
    smisa skrev 2012-08-29 20:41:02 följande:
    Åh har du!? Tyvärr är jag ju inte så ofta i södra skåne, bor i Göteborg :/ Men det var väldigt snällt!
    Synd men Ja här gör den ju ingen nytta
  • Fremm
    Äldre 29 Aug 23:06
    #15
    smisa skrev 2012-08-29 20:36:50 följande:
    Ja, fästmannen hade tydligen kikat förbi på någon loppis häromdagen utan lycka dock. Får ta en liten shoppingtur någon dag och titta runt, tack för tipsen!
    Är så arg på mig själv dock, min mamma frågade för några månader sedan om jag ville ha en just sådan ram vi vill ha men då visste jag ju inte att jag kunde använda den till bröllopet så den är nu slängd :/
    Ja sånt är ju så typiskt, tycker ofta det är så att man blir erbjuden saker men som man inte vet vad man ska ha till just då sen får man en idé eller ser nåt på nätet och då skulle man behövt det... men kika på Erikshjälpen det är både billigare och så tror jag inte folk riktigt letar där som är ute efter sånt som de gör på loppisar om du förstår vad jag menar :)
  • smisa
    Äldre 29 Aug 23:09
    #16
    Fremm skrev 2012-08-29 23:06:01 följande:
    Ja sånt är ju så typiskt, tycker ofta det är så att man blir erbjuden saker men som man inte vet vad man ska ha till just då sen får man en idé eller ser nåt på nätet och då skulle man behövt det... men kika på Erikshjälpen det är både billigare och så tror jag inte folk riktigt letar där som är ute efter sånt som de gör på loppisar om du förstår vad jag menar :)
    Ja, man blir ju arg på sig själv men man kan ju inte spara på allt roligt man hittar ;) Jag ska göra det. Hur blev dina ramar, fast du kanske inte har hunnit måla dem än dock?
  • Tok kär Annki
    Äldre 29 Aug 23:37
    #17

    Jag har hittat maffiga ramar på Myrorna och annan återvinnings affär ett en billig pening.
    Kort huset, Gallerix och många inredningsbutiker har fått in maffiga ramar igen.
    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower} 
     


    Tok kär Annki
  • smisa
    Äldre 30 Aug 19:49
    #18
    Tok kär Annki skrev 2012-08-29 23:37:11 följande:
    Jag har hittat maffiga ramar på Myrorna och annan återvinnings affär ett en billig pening.
    Kort huset, Gallerix och många inredningsbutiker har fått in maffiga ramar igen.
    Lycka till!!! {#emotions_dlg.flower} 
     
    Tok kär Annki
    Tack! Ska ringa min brudtärna och ta en dag på stan och kika på alla tipsSkrattande
Svar på tråden Var hittar man ramar med krusidull?