• Forumv­ärd
    Äldre 23 Aug 10:46
    23537 visningar
    28 svar
    28
    23537

    Vad är ett "måste" att ha i en handväska- berätta och få en spegel.

    Handväskan!
    Vem älskar inte sin handväska?
    Det är väl något som vi gärna släpar med oss och inte sällan väger den ton!
    Men det är det värt! Solig

    Vad MÅSTE finnas i din handväska?
    Vad är absolut viktigast?

    Ta ett foto på din handväska och berätta i tråden vad som alltid måste finnas med i din väska.
    Alla som laddar upp en bild och berättar i tråden får en fin spegel att ha i handväskan!

    Så ladda upp din bild, berätta och mejla din adress till kristin.gunnarsson@familjelivmedia.se så kommer spegeln på posten Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-23 11:20
    Glöm inte att mejla adressen! Märk mejlet med "spegel"

  • Svar på tråden Vad är ett "måste" att ha i en handväska- berätta och få en spegel.
  • Pekkii­sch4
    Äldre 24 Aug 10:51
    #11
    Pekkiisch4 skrev 2012-08-24 10:49:40 följande:
    Här är min väska:

    tuggumi, 2 nässprayer, ( mentol och utan ) Laktras tabletter, penna, deo, näsdukar, pinsett, nagelsax, plånbok, hårsnoddar, hårnålar, halstabletter, osv osv ;D Sa jag att det märks att jag är förkyld för tillfället ;)


    Ett måste är mina lakras och tuggumi framförallt, men dock aldrig utan hårsnoddar och hårnålar ;D
  • Äldre 24 Aug 11:04
    #12

    Men det beror väl helt på! Jobbväskan: aldrig utan min plånbok, vitiskort, tamponger, matlåda etc etc. Gå ut på krogen-väskan: aldrig någonsin utan min plånbok och mina öronproppar. Lilla brudväskan: compeed, nål och tråd och en liten sax, ipren och plåster! Jag har inte bara en väska, det skulle aldrig fungera..

  • Emmali­nnea
    Äldre 26 Aug 19:09
    #13

    Plånbok,tuggummi,läppbalm,bilnycklar,hår grejjer,saker till barnen,solglasögon och en vattenflaska.
    Grejjer till barnen är prio 1, detta är vad jag hade i väskan idag :)

  • Äldre 27 Aug 02:15
    #14


    Smink, tamponger, trosskydd, värktabletter, plånbok, handkräm, hand sprit, almenaka, näsdukar, läppglans, hemnycklar , bilnycklar halstabletter(olika) solglasögon, flera pennor ,suddigummi och även en vattenflaska :) fattas bara speglen ;)
  • Sanna8­7
    Äldre 27 Aug 09:30
    #15


    I väskan idag låg det, plånbok, almenacka, tuggummi, nycklar (hem och jobb), våtservetter, etui med värktabletter och bindor, penna, lägglans och den oersättliga nappen till minstingen.
    Utöver detta är mobilen alltid med i väskan.

    Måste ju bara inflika också att vilka snygga väskor ni har allihopa.
  • Äldre 27 Aug 11:10
    #16

    Det ser ut som de flesta har lika mycket i sin handväska som jag har Härligt!

    Finns det några fler handväskeägarinnor som är sugen på att få en fin spegel att ha i sin väska?
    Om så är fallet lägg upp ett foto och berätta! Solig

  • Äldre 27 Aug 13:01
    #17

    I min handväska för dagen finns: paraply... , läppstift och läppglans, bläckpenna, stämgaffel (ofta väldigt bra att ha som sångerska), kortplånbok med lilla My på, hörlurar, min oumbärliga lilla SwissCard från Victorinox med bl.a. en väldigt bra liten sax, gummisnodd och hårklämmor, solglasögon, nycklar och kvitto på inlämnande av ringar för rodinering och gravyr inför den 15 sep! :) 


  • Äldre 28 Aug 14:43
    #18


    I min väska finns allt möjligt: näsdukar, kalender, plånbok med massa i, tugguimi, pennor, läppglans, spegel, solglasögon, perfym, nycklar, headset och så min Iphone så klar ;)
  • Äldre 28 Aug 15:27
    #19

    Det här brukar jag ha med till vardags i min väska :) Förutom telefonen, plånboken, nycklar så är mina lurar och ipod viktigast :P Sen har jag paraply ofta för man bor ju i sverige. Och brillorna för ja vi bor ju som sagt i sverige ;)


  • Äldre 28 Aug 16:51
    #20

    Nu kanske ni tror att detta är tomtens julklappssäck, men näpp...det är bara min handväska. 
    Sedan jag fick barn gör denna oumbärliga tingest att jag lätt skulle kunna klara av 2 dygn inlåst i en hiss ;) 

    Tog en titt på innehållet och fann: 
    passerkort till jobbet, nyckelknippa, lipgloss, sytråd och nål, 11 hårnålar, en kofta, 2 blöjor, ett halvt paket kakor. en rulle stimorol, mobiltelefon, korthållare för alla kontokort. ett paket plåster, en cola zero, hörlurar, en laddare, mina läsglasögon, tamponger, ett par strumpor strumpor i storlek 24, 2 stycken "petshop" leksaker, mynt, 
    3 teckningar som mina barn gett mig (alla teckningar massproduceras ju så det brukar bli ett gäng och sen känner man sig som en mördare när man då och då rensar =läs kastar en del;))
     


    och då har jag ändå rensat väskan imorse på ett antal matkvitton!! :) 


  • Äldre 29 Aug 11:09
    #21

    Min älskade handväska.

    I den måste det alltid finnas:

    - Extrakläder till dottern
    - Nycklar
    - Börs
    - Handsprit
    - Paraply
    - Mini-medicinlåda

    Annat som ofta är med:

    - Pennor
    - Hårsnoddar
    - Papper
    - Våtservetter
    - Hundbajspåsar



  • disney­prinse­ssan
    Äldre 29 Aug 13:06
    #22

    oj ser att det är fler än bara jag som har mkt "skit" i handväskan Flört

  • schmoc­k
    Äldre 29 Aug 22:42
    #23

    Vad jag har i väskan idag:

    - sjal
    -dagens metro
    -plånbok
    -nycklar
    -handsprit
    -penna
    -bindor
    -våtservetter
    -näsdukar
    -jobbnycklar
    -puder
    -läppglans
    -läppstift
    -mobil
    -busskort

    Jag älskar min stora väska, för jag brukar även ha med en bok ibland, men ändå få plats med både jacka och arbetskläder Flört jag förstår inte hur karlar klarar sig med bara plånbok och nycklar. Jag tycker inte ens att jag har mycket saker i den, men det är det visst när jag läser min lista...Oskyldig


  • Äldre 30 Aug 09:39
    #24
    disneyprinsessan skrev 2012-08-29 13:06:51 följande:
    oj ser att det är fler än bara jag som har mkt "skit" i handväskan Flört
    Jag har hur mycket som helst i mina handväskor
    Hittar gamla Läkerol från typ -75, små pengar, kvitton och annat rat
  • Äldre 31 Aug 01:37
    #25

    Hallå där! Spegeln kom idag, dock var det lite synd att få den i tusen delar... Den låg i ett vanligt kuvert utan något som skyddar mot stötar.. Finns det nån möjlighet att få en ny? Kanske med lite bubbelplast runtom eller i vadderat kuvert denna gång? /Tacksam!

  • Äldre 6 Sep 10:16
    #26
    Koloratur skrev 2012-08-31 01:37:30 följande:
    Hallå där! Spegeln kom idag, dock var det lite synd att få den i tusen delar... Den låg i ett vanligt kuvert utan något som skyddar mot stötar.. Finns det nån möjlighet att få en ny? Kanske med lite bubbelplast runtom eller i vadderat kuvert denna gång? /Tacksam!
    Hejsan!

    Oj, nej det var inte bra!
    Självfallet ska du få en ny
    Gör så att du mejlar samma mejladress igen och berättar att spegeln var trasig!
  • Äldre 13 Sep 21:22
    #27


    Plånbok, hårklämma, sminkväska, hårspray, kortisonsalva, handkräm, parfym, anteckningsbok & penna, hårnålar, alvedon, almanacka och mintpastiller. =)

  • Eva656
    Äldre 28 Sep 12:57
    #28
    Det som måste finnas i min handväska, förutom det allra nödvändigaste, är våtservetter och sockerfritt tiggummi. Ofta äter man lunch eller fikar på stan och då är det skönt att göra rent sina händer och tänder! Glad
Svar på tråden Vad är ett "måste" att ha i en handväska- berätta och få en spegel.