• smulan­8118
    Äldre 20 Aug 14:39
    18589 visningar
    29 svar
    29
    18589

    Finns det billiga vigselringar? bilder tack

    Hej!

     Har en begränsad budget till bröllopet och just ringen känns inte så viktig för oss. Jag har en hyffsat påkostad förlovningsring.

    Finns det någon som har bild på sin vigselring under 3000 :- Vill inte ha i silver. Då förlovn.ringen är i rött guld o vitt guld. Är nyfiken på vad vi får för den summan, 3000:- alltså.

    Hoppas ngn vill dela med sig... 

  • Svar på tråden Finns det billiga vigselringar? bilder tack
  • Äldre 5 Sep 21:59
    #11
    smulan8118 skrev 2012-09-05 21:52:30 följande:
    ok! vad är CZ stenar?? =/
    Det är cubic zirconia, det är alltså "fejk" diamanter som är betydligt billigare men ser likadana ut som diamanter. Ja, om du inte har väldigt stor erfarenhet av diamanter och kikar väldigt noga.

    sv.wikipedia.org/wiki/Cubic_zircon
    www.hedbergsguld.se/
  • Tok kär Annki
    Äldre 6 Sep 00:01
    #12
    Amor in aeternum skrev 2012-08-20 14:58:18 följande:
    Kolla på guldfynd.se, det finns säkert en massa andra nätbutiker, Hallbergs guld kanske, det finns en massa ringar där såg jag. Annars så är det väl bara att knata in på närmsta guldbutik där du bor och frågar dom.

    Känns som att jag har tjatat och skrivit det här många gånger men... Vi gjorde så att vi lämnade in skrotguld och på det viset betalade vi 2.600kr för två ringar på 9,3 och 10,9 gram (rött guld) som är värderade till 15.000:-. Vårat skrotgud vägde 31gram. Och sålde det som blev över till guldsmeden. Därav det billiga priset.

    De här hittade jag på guldfynd för under 3000:-




     
    Det är en jättebra ide att sälja sitt gamla guld som ligger i lådan och skramlar till guldsmeden. För då kan man få sin/sina dröm ring/ringar till en billig pening. Vi gjorde så och jag/vi älskar våra ringar. Skrattande
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    Tok kär Annki
  • Ellenb­ell
    Äldre 6 Sep 13:22
    #13

    Jag la precis upp denna bild i en annan tråd men vill bara visa mina snygga (tycker jag i alla fall) ringar som kostade 349:- för solitärringen och 899:- för alliansringen. För mig är inte det viktigaste att ringarna är dyra och har äkta diamanter utan detta var något som jag verkligen gillade! Köpta hos www.zelini.se


  • Burre
    Äldre 4 Oct 12:15
    #14
    Ellenbell skrev 2012-09-06 13:22:45 följande:

    Jag la precis upp denna bild i en annan tråd men vill bara visa mina snygga (tycker jag i alla fall) ringar som kostade 349:- för solitärringen och 899:- för alliansringen. För mig är inte det viktigaste att ringarna är dyra och har äkta diamanter utan detta var något som jag verkligen gillade! Köpta hos www.zelini.se



    Helt i min smak också!! Så fiiiiiinta =)
  • eml33h
    Äldre 4 Oct 14:16
    #15

    Min kostade 1600 kr.. vitt guld med 3 st cz.


  • Äldre 9 May 12:23
    #18
    Fanny02 skrev 2013-05-09 12:09:11 följande:
    Kolla tradera! Massor med fint - kollar själv på nåt sånt här
    Det är inte du som försöker sälja ringen då?
    Du har dragit upp massa trådar om billiga ringar och lagt ut länken.  
    Tror att det där gränsar till reklam eller i alla fall spamning enligt bröllopstorgets regler 
  • PiaB
    Äldre 9 May 12:29
    #19
    Chicita skrev 2013-05-09 12:23:57 följande:
    Det är inte du som försöker sälja ringen då?
    Du har dragit upp massa trådar om billiga ringar och lagt ut länken.
    Tror att det där gränsar till reklam eller i alla fall spamning enligt bröllopstorgets regler
    Tänkte precis detsamma. Man är inne och skriver i en tråd och tillbaka i nyhetsflödet har det dykt upp en massa trådar som samma människa skrivit i om samma sak Förvånad
  • Äldre 9 May 14:50
    #20

    Hedbergs guld brukar ha bra priser. De finns på nätet och med en fysisk butik i Dalsjöfors i Västergötland. Aldrig handlat från dem men de är välkända och har funnits i många många år. http://www.hedbergsguld.se/

  • Äldre 9 May 23:59
    #19

    Är tråden fortfarande aktuell? Hur har det ått TS?

  • Äldre 31 Jul 20:37
    #20

    Jag rekommenderar jempguld.se. fantastisk service och snabb leverans. Nu köpte jag bara en slät titanring, men de har ju mer strössel på andra ringar om man är lagd åt det hållet;) min kostade 850 kr inklusive gravyr och kom inom tre dar:)

  • Junibr­ud2014
    Äldre 13 Aug 12:23
    #21

    Den här köpte jag igår från edblad, den är i blankpolerat rostfritt, nickelfritt stål med cubic zircona stenar (som jag om några år eventuellt ska byta ut mot vanliga eller svarta diamanter såvida stenarna inte håller blänket). Den är tålig och ännu finare i verkligheten och på fingret. Och kostade ynka 350:- (!)

  • Eleya
    Äldre 13 Aug 12:35
    #22

    Cubik Zirkon..en form av mineral/kristall som används mycket istället för riktiga ädelstenar och snäppet bättre än slipade glasbitar. De har en liknande glans/färgspel som diamant eller vit safir, men har definitivt inte hårdheten och CZ kan förlora sin glans och färgspel om man inte är rädd om den.

    Just nu har de rea på alla olika ringar i smyckesaffärer, så jag föreslår en titt in i något av dem. Elle en pantbutik, där kan man få vackra större diamanter till bättre priser än en smyckesrea.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Äldre 13 Aug 12:46
    #23

    På en pantbank får du äkta sten som håller bra och mycket för pengarna oavsett om du vill ha sten eller inte. Några exempel, fler finns både på auktion och webbshop, dessa exempel är från webshoppen.

    www.pantbanken.se/webbshop/visa-butiksvara/&fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=3000&length=100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=4

    www.pantbanken.se/webbshop/visa-butiksvara/&fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=3000&length=100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=28

    www.pantbanken.se/webbshop/visa-butiksvara/&fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=3000&length=100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=48

    www.pantbanken.se/webbshop/visa-butiksvara/&fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=3000&length=100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=57

    www.pantbanken.se/webbshop/visa-butiksvara/&fritext=&f_Typ=Smycken_9_ringar&pris_min=&pris_max=3000&length=100&offset=&kontor=&sortering=&listposition=68

    Inte de bästa bilderna men ni förstår principen :)

    Att omrodinera en vitguldsring kostar inte skjortan, och köper man en i rätt storlek från början är det ju bara just en rodinering eller uppfräschning som behövs. Mycket värt att tänka på!

  • Pippil­ångstu­mp
    Äldre 13 Aug 13:00
    #24

    shit, vad betalade vi får våra vigselringar? min är tunn, aknske 2 mm bred och hans 4 mm bred, ringen i sig är ganska tjock och rundad, men en helt vanlig vigselring, även om min är ganska smal. Betalade vi 500€ för dem? De är i strax över 19 karats guld. Kan dubbelkolla ikväll, kan varit typ 300 också. Priset är för båda två

  • Nettan­69
    Äldre 8 Sep 18:19
    #25
    Junibrud2014 skrev 2013-08-13 12:23:12 följande:

    Den här köpte jag igår från edblad, den är i blankpolerat rostfritt, nickelfritt stål med cubic zircona stenar (som jag om några år eventuellt ska byta ut mot vanliga eller svarta diamanter såvida stenarna inte håller blänket). Den är tålig och ännu finare i verkligheten och på fingret. Och kostade ynka 350:- (!)


    Jag har köpt exakt samma ring Tungan ute. Malin från Edblads. Så fin. 

     
  • CoG
    Äldre 8 Sep 18:57
    #26

    5000 kr för dessa sammanlagt...blir väl ca 3000 för mina
    En slät med ett hjärta och en hamrad med 6 cz-strenar och text på översidan


  • CoG
    Äldre 8 Sep 19:19
    #27

    aha
    Gammal tråd :)

  • Äldre 9 Sep 07:24
    #28

    Okej, gammal tråd... Men tänkte att andra kanske kan ha användning för den, så skriver mitt tips ändå: www.guldhuset.se - har bl.a. Schalinsringar, men mycket billigare än i butik. Snabb leverans dessutom, och det är ju aldrig fel. :)

  • Hannas­karlss­on
    Äldre 9 Sep 09:28
    #29
Svar på tråden Finns det billiga vigselringar? bilder tack