• smulan­8118
    Äldre 20 Aug 14:39
    18580 visningar
    29 svar
    29
    18580

    Finns det billiga vigselringar? bilder tack

    Hej!

     Har en begränsad budget till bröllopet och just ringen känns inte så viktig för oss. Jag har en hyffsat påkostad förlovningsring.

    Finns det någon som har bild på sin vigselring under 3000 :- Vill inte ha i silver. Då förlovn.ringen är i rött guld o vitt guld. Är nyfiken på vad vi får för den summan, 3000:- alltså.

    Hoppas ngn vill dela med sig... 

  • Svar på tråden Finns det billiga vigselringar? bilder tack
  • Amor in aetern­um
    Äldre 20 Aug 14:58
    #1

    Kolla på guldfynd.se, det finns säkert en massa andra nätbutiker, Hallbergs guld kanske, det finns en massa ringar där såg jag. Annars så är det väl bara att knata in på närmsta guldbutik där du bor och frågar dom.

    Känns som att jag har tjatat och skrivit det här många gånger men... Vi gjorde så att vi lämnade in skrotguld och på det viset betalade vi 2.600kr för två ringar på 9,3 och 10,9 gram (rött guld) som är värderade till 15.000:-. Vårat skrotgud vägde 31gram. Och sålde det som blev över till guldsmeden. Därav det billiga priset.

    De här hittade jag på guldfynd för under 3000:-





     
  • Aprilb­ruden
    Äldre 20 Aug 15:58
    #2

    Hej!


    Om det känns ok för dig så kolla auktionssajter på nätet, ex Sefina.se eller tradera där kan du göra riktiga kap. Jag köpte en klassisk alliansring med 5 diamanter på totalt 0,4 karat och betalade 2.400 inkl frakt från Sefina. Den var inte graverad, ordentligt rengjord och såg som ny ut!! Nypris på ex guldfynd ligger på ca 6000 för en liknande.


     

  • Äldre 20 Aug 17:16
    #3

    Om du har en hyfsat påkostad förlovningsring (med stenar kanske?) kan det väl vara fint med en enkel slät ring som vigselring? Min förlovningsring (rött guld, slät från Schalins) kostade inte många tusenlappar. Ungefär en sån här: www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1352228&step=4&&productType=1&priceRange=2000-2999&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E.

  • Äldre 29 Aug 09:32
    #4

    Vi har också påkostade förlovningsringar så vi graverade bara in vigseldatumet i de ringarna så att de har två datum i sig. Jag kommer inte sakna att ha två ringar. Dessutom skull det inte få plats för min förlovningsring är "kurvig" så i så fall skulle jag behövt haft en annan ring på ett annat finger.

  • fruwes­terlun­d
    Äldre 5 Sep 11:20
    #5

    kolla på www.vigselbutiken.se  eller www.jempguld.se

    båda butikerna är välkända och har väldigt nöjda kunder. Jag ska själv beställa från den förstnämnda  

  • Äldre 5 Sep 21:18
    #6

    Precis som någon ovan så kan jag verkligen tipsa om sefina eller andra pantbanker. Där kan man göra riktigt bra fynd! Vi köpte precis min vigselring i en av sefinas butiker. Vi gav 2020kr för bara ringen. Det är enstensringen som jag menar. Den va jättefin, helt utan gravyr.


  • Äldre 5 Sep 21:21
    #7

    Makens är i titan med guldränder och min är i guld. För hans ring betalade vi ca 600kr och för min drygt 1000kr. Hans är beställd via nätet och min köpt i butik, en guldsmed.




  • smulan­8118
    Äldre 5 Sep 21:42
    #8

    Daniiel, din ring var ju jättesöt. men så billig? var hittar man den? =)

  • Äldre 5 Sep 21:49
    #9
    smulan8118 skrev 2012-09-05 21:42:36 följande:
    Daniiel, din ring var ju jättesöt. men så billig? var hittar man den? =)
    Tack :) Jag tycker mkt om den, men kan tyvärr inte använda den längre :( Jag köpte den på www.burmansurguld.se/ som bara finns i Skellefteå och Umeå tror jag. De säljer ju dock produkter från märken som finns även i andra butiker. Min ring har CZ-stenar och var därför väldigt billig, den gick att få med diamanter också, men kostade då lite mer (ändå inte över 3000kr om jag minnns rätt). Inte värt den extra kostnaden tyckte jag då det inte syns någon skillnad, men smaken är ju som baken.

    Gå in i butiker och pröva ringar, kika vad som finns och kika inte enbart på deras utbud av vigsel- eller förlovningsringar. Min ring hör inte till dom, utan fanns i en annan del av butiken. Man kan göra riktiga fynd :)
  • smulan­8118
    Äldre 5 Sep 21:52
    #10

    ok! vad är CZ stenar?? =/

Svar på tråden Finns det billiga vigselringar? bilder tack