• Kottha­re
    Äldre 19 Aug 00:32
    9092 visningar
    41 svar
    41
    9092

    Den 20/7 2013 gäller det, för er med?

    Hej! 
    Är det fler där ute i cyberrymden som planerar bröllop för den 20e juli 2013?  

  • Svar på tråden Den 20/7 2013 gäller det, för er med?
  • Sessan­6
    Äldre 19 Aug 01:37
    #1

    Ja jag är.

  • Sessan­6
    Äldre 19 Aug 01:37
    #2

    Hur långt har du kommit??

  • Kottha­re
    Äldre 19 Aug 11:20
    #3

    Vi har bokat kyrka, och troligen lokal. Det som är osäkert är priset, det är en helt ny lokal som ännu inte är prissatt och vi är lite oroliga att den kommer vara alldeles för dyr... Vi letar lite alternativ. 

    Vi har gjort en preliminär gästlista, skickat ut ngra save the date över Facebook/telefon till de som är långväga (eller bara väldigt viktiga för oss..) och framför allt har vi dammsugit nätet och tidningar för inspiration!  

    Vi har även bokat våra bästa vänner som toastmasters, och de är med i planeringen och är guld värda

    Ni då?  

    GRATTIS förresten :)  

  • linda 86
    Äldre 19 Aug 12:03
    #4

    Jag ska också gifta mig den 20 juli.. 
    Vi har bokat kyrka och lokalen är preliminär bokad då det är ett församlingshem och kyrkan kanske ska ha lokalen då men får svar i början av dec.

    Brudföljet är klart och toastmasters.
    Planeringen är i full gång! :) 

  • linda 86
    Äldre 20 Aug 10:28
    #5

    Hur många gäster har ni tänkt bjuda?

    Vi har tänkt bjuda ca 80 personer men som det ser ut nu så drar det iväg med fler vart sätter man gränsen för vilka man ska bjuda och inte bjuda??  

  • Sessan­6
    Äldre 31 Aug 00:41
    #6

    VI har bokat kyrkan, och ska ringa och boka lokalen imorgon!


    Vi har också skrivit ihop de vi vet vi vill bjuda, kanske dyker upp flera vet inte ännu.


    Har även bestämt vem som ska vara Brudtärna och bestman.


    Håller på att fundera på vem vi ska ha som toastmaster/toastmadam.


    Men vi har inte berätta för någon ännu.


    Vill ju hålla de hemligt ett litet tag till.


    Vi tänkte bjuda ca 60 personer!

  • Kottha­re
    Äldre 31 Aug 21:40
    #7

    Jag är orolig över att folk inte kommer komma :/ Det är ju mitt i semestern och vi har vänner på långa avstånd. 
    Får väl ta i och bjuda varenda jävel för att det ska se hyfsat fullt ut i den lilla kyrkan.  

  • Ouppie
    Äldre 31 Aug 23:40
    #8

    Här planeras det för full rulle! VÄGRAR bli en sån bridezilla som stressar sista veckorna innan bröllopet och är så trött på själva dagen att allt bli förstört.
    Ne, vi har lokal bokad, gästlista skriven, preliminär bordsplacering, en del av bordsdekorationer inköpta och då jag älskar att pyssla har det blivit en hel del sådant också :)

     Tycker detta är så kul! :)

  • Kottha­re
    Äldre 1 Sep 00:00
    #9

    Hur kan du ha gjort bordsplaceringen innan du vet vilka som kommer? 

  • eddan
    Äldre 17 Sep 12:26
    #10

    Vi gifter oss den 20/7 :)


    Kyrka + festlokal bokad...börjat fundera lite på dekorationer...hittat vilken klänning min mamma ska försöka sy. Vet väl ungefär vilka vi ska bjuda. Så långt har vi kommit

Svar på tråden Den 20/7 2013 gäller det, för er med?