• EmIg
    Äldre 15 Aug 09:56
    2325 visningar
    6 svar
    6
    2325

    Brøllopsresan - hur fungerar det med betalning? Hur gør ni?

    Nu har jag tænkt lite på det hær med Brøllopsresan, och jag blir lite knæpp. Men kanske ær det bara jag som inte riktigt førstår.


     


    Vi vill så vældigt gærna till Maldiverna 10 dagar eller 14 dagar. Vi skall ha 85 gæster och kommer fræmst ønska oss gåva till rese-kontot (men æven några små saker om någon vill køpa gåva). Vi har møjlighet att spara lite till resan och jag tror absolut vi får ihop det ekonomiskt (tror ni 45-50 000 ræcker?).


     


    Men nu till problemet. Gåvorna från gæsterna får man ju inte førræn samma helg och vi vill ju åka två dagar efter brøllopet. Hur gør ni? Måste man lægga ut kostnaden sjælv nær man bokar eller kan man betala brøllopsresor senare (just før att det ær brøllopsresa?). I vanliga fall betalar man ju vid bokning men jag førstår inte hur det ska gå ihop. Vi måste ju boka runt jul i alla fall. Eller?


     


    Tacksam før svar :)

  • Svar på tråden Brøllopsresan - hur fungerar det med betalning? Hur gør ni?
  • Äldre 15 Aug 11:04
    #1

     


    För en lång resa som måste bokas långt i förväg får ni nog lägga ut pengarna själva först. Jag har aldrig hört talas om att man kan vänta med betalningen just för att det är en bröllopsresa. Ofta ska betalningen göras minst 45 dagar innan resan.


     


    En resa som går att boka kort tid innan man åker kan man betala när man har kommit hem om man betalar med ett betalkort eftersom räkningen då kommer månaden efter att resan har betalats.

  • Äldre 15 Aug 14:53
    #2

    Men hur är det om man bokar hotell och flyg separat? När jag bott på hotell vill jag iaf minnas att jag betalade vid incheckningen. Det var iofs inte Maldiverna utan i Norden. Flört

  • EmIg
    Äldre 15 Aug 14:56
    #3
    erik2710 skrev 2012-08-15 11:04:51 följande:

     


    För en lång resa som måste bokas långt i förväg får ni nog lägga ut pengarna själva först. Jag har aldrig hört talas om att man kan vänta med betalningen just för att det är en bröllopsresa. Ofta ska betalningen göras minst 45 dagar innan resan.


     


    En resa som går att boka kort tid innan man åker kan man betala när man har kommit hem om man betalar med ett betalkort eftersom räkningen då kommer månaden efter att resan har betalats.


    Tack før svar :) Jag fick veta nu att man ofta måste betala 3/4 av resan 20 dagar innan och att 1/4 måste betalas vid bokning.
  • Äldre 15 Aug 15:51
    #4

    När vi skulle resa med ving fanns det något vingkort som man kunde betala resan med efteråt. Kolla upp det om du vill :)

  • Äldre 15 Aug 21:04
    #5

    Jag skulle själv aldrig våga köpa en resa som jag inte själv hade råd med. Vem vet om, eller hur mycket, ni verkligen får i bidrag? Folk gillar inte alltid att ge pengar även om ni uttryckligen ber om detta så räkna inte allt för iskallt med att ni får så mycket som ni tror.

  • EmIg
    Äldre 16 Aug 08:56
    #6
    Magenta skrev 2012-08-15 21:04:33 följande:
    Jag skulle själv aldrig våga köpa en resa som jag inte själv hade råd med. Vem vet om, eller hur mycket, ni verkligen får i bidrag? Folk gillar inte alltid att ge pengar även om ni uttryckligen ber om detta så räkna inte allt för iskallt med att ni får så mycket som ni tror.
    Nejdå, det ska jag inte gøra. Det behøver ingen oroa sig før. Jag ville mest veta hur folk brukar gøra.
Svar på tråden Brøllopsresan - hur fungerar det med betalning? Hur gør ni?