• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45358 visningar
    316 svar
    316
    45358

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Äldre 26 Sep 15:39

    Vi valde " Jag vill ge dig o Herre din lovsång". Har den i början så den är som någon slags bön. Sen har vi "Du omsluter mig". Kändesbäst för oss och den sista är fritt fram för gäster att tolka hur de önskar

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 29 Sep 07:57

    Halloj töser, Hur går det för er? Oktober startar ju på tisdag så nu börjar det brinna i knutarna Vi beställde äntligen våra ringar igår. Och jag kan inte vara mer nöjd. Jag har haft stora problem med att hitta en förlovningsring som funkade perfekt med vigselringen (den hittade jag nämligen direkt) så jag har gått runt med en så länge ring sedan i december och sambon har inte haft ngn alls.. I morgon ska vi träffa hovmästaren och kocken för att fixa ett körschema och på tisdag är det prästen som gäller. Annars pysslas det för fullt och vi känner oss lite efter.. Fick min möhippa förra helgen och den var kanon. Brunch hemma hos oss, pole dancing, laserdome, sumobrottning, mekanisk tjur, vinprovning och en underbar middag


  • höstbr­ud13
    Äldre 29 Sep 22:00

    Hej Hej Supersalt! Kul att vi är fler. Åhå vad kul att det börjar dra ihop sig. För oss är det nu mindre än en månad kvar. Vi har fixat massor nu under några dagar och vi är snart "klara". Om man nu kan bli det... ;) Vi har träffat prästen och valt psalmer. Vi valde själva psalm nr 411- jag tyckte om den direkt jag såg första versen. Sen valde prästen psalm nr 84 tror jag det var..en klassiker som ska sjungas efter att vi sagt ja. :) Vad kommer ni har för in- och utmarschmusik? Vi har valt att gå in till Ted Gärdestad- för kärlekens skull. Utgång valde vi en roligare för att lätta på stämningen. Sarek- genom eld och vatten. Hehe. Båda ska spelas på orgel. Idag gjorde jag klart bordsplaceringstavlan. Blev ganska nöjd. Gjorde grunden på en tavla och ladda på glaset. Skrev sen direkt på det. Håller bra men samtidigt lätt att sudda ut och ändra. Ska lägga upp bilden om det går.. ;)

  • höstbr­ud13
    Äldre 29 Sep 22:01

    Äsch det gick inte. Försöker visa en annan gång ;)

  • Fruebl­ue
    Äldre 1 Oct 19:55

    Åh herregud, nu är det snart dags! Fyra dagar kvar! Nån mer som gifterr sig nu på lördag? All planering går bra, ska fixa bordsplaceringskarta och ringa ett par avstämningssamtal men annars är allt i hamn! Har tagit ledigt från jobbet så nu är jag ledig fram till nästa vecka. Ska ägna de närmsta dagarna åt att bli extra snygg, göra ansiktsmask o hårinpackning, ögonfransförlängning o bygga naglar.. Rätt lyxigt Och handla lite gjer, som godis o alkoholfritt tex. Känns nervöst nu faktiskt, har inte känt så förrän den här veckan, att snart är dagen här som vi planerat sen i vintras. Ska verkligen njuta av varje sekund och inte haka upp mig på småsaker. Tror det kommer bli en fantastisk dag! Hur har ni det och hur känns det nu när vår månad börjar?

  • Äldre 1 Oct 22:14
    Frueblue skrev 2013-10-01 19:55:48 följande:
    Åh herregud, nu är det snart dags! Fyra dagar kvar! Nån mer som gifterr sig nu på lördag? All planering går bra, ska fixa bordsplaceringskarta och ringa ett par avstämningssamtal men annars är allt i hamn! Har tagit ledigt från jobbet så nu är jag ledig fram till nästa vecka. Ska ägna de närmsta dagarna åt att bli extra snygg, göra ansiktsmask o hårinpackning, ögonfransförlängning o bygga naglar.. Rätt lyxigt Och handla lite gjer, som godis o alkoholfritt tex. Känns nervöst nu faktiskt, har inte känt så förrän den här veckan, att snart är dagen här som vi planerat sen i vintras. Ska verkligen njuta av varje sekund och inte haka upp mig på småsaker. Tror det kommer bli en fantastisk dag! Hur har ni det och hur känns det nu när vår månad börjar?
    Samma här.
  • Äldre 4 Oct 22:24

    Hej och hå vad det går!
    Hade genomgång med prästen igår och känns som att det vi har kvar är att hitta någon som skall göra mina naglar samt fixa bordsplaceringen!
    Sen ska jag komma på hur fasen jag får snyggast resultat när jag ska raka mig...dessa prickar gör mig tokig! 

  • Äldre 7 Oct 18:57

    Igår slog det mig att snart är man inte längre flickvän! Känns himla konstigt! Varit och övat med prästen, haha...går det ens lite bättre än vad det gjorde då kommer det bli kanon! svårt att få fram alla vackra ord när man av ngn anledning viker sig av skratt!

  • Äldre 8 Oct 10:52

    Fd Frueblue här, kom inte åt mitt konto så nu har jag bytt nick.

    Vi gifte oss i Lördags 5 oktober- vilken dag! Helt magiskt! Går i ett lyckorus- känns superkonstigt helt enkelt!
    Vi har varit ett par i 14 år och har två barn ihop o han har två sen tidigare och vi har precis som alla andra haft up&downs, jag trodde bröllopet skulle vara jätteroligt o allt så, men var helt oförberedd på alla känslor- herregud vad jag älskar min man!
    Vi började på fredagen med att åka till lokalen, ett supermysigt B&B med festlokaler, vi hyrde hela stället. Vi dukade och gjorde fint och det blev så otroligt vackert- mycket bättre än vad jag hade föreställt mig!
    Sen på kvällen badade vi och umgicks med våra syskon som var med. Svårt att sova- jag satt uppe o drack te med min sömnlösa syster
    På morgonen åt vi gemensam frukost och sen åkte jag med min syrra o hämtade blommorna och åkte till frisören där vi gjorde oss iordning. Efter det var det lite fotografering på B&B och när jag gick ner för trappan för att möta min (numera) man så storgrät han och jag fick försöka låta bli. Fotograferingen var lite kaosig när barnen skulle vara med och det blev lite rörigt men rätt kul ändå. Sen åkte vi hummer-limo till kyrkan och jag mådde illa av nervositet, Jonas var oxå jättenervös och vår son satt o gjorde jättejobbiga ljud hela vägen.
    I kyrkan (en liten fin kyrka på landet där mina föräldrar bor- där de gifte sig för 30 år sen och där våra barn är döpta) var det så vackert, vi gick in till "rid över skog" på orgel- så fint!
    Jag som annars nästan aldrig gråter kunde knappt hålla mig och när vi sa löftena fick jag knappt fram ett ord Vår lille son var rätt rolig- låg på altaret med fötterna på altar"kanten" och petade näsan..
    Min lillasyster sjöng "underbart" (Kalle Moraues) till fiolspel och vi gick ut till What are words på orgel, otroligt fint!
    Limo till festlokalen och gästerna hade kommit först och när de hade fått champagne och macarons o minglat lite "blåste" vi alla med en film som spelades upp- en film om hur vi försökte komma i tid trots flera händelser på vägen- sånt jubel och skratt när vi kom in i lokalen- det kändes helt otroligt!
    Middagen var den med- helt fantastiskt, jättefina och roliga tal, jag är helt otroligt lycklig och förvånad över vilka känslor- det går inte att förklara! Vi fick en sabreringssabel och en flaska bollinger som jag lykades sabrera, superhäftigt!
    Det finaste var vad min man hade gjort, jag har ett par ggr sagt att jag hoppades han skulle hålla tal men han har hela tiden sagt att han inte kommer göra det för då kommer han gråta.. Men mitt i allt så reste han sig och sa att han inte kunde hålla tal utan hade gjort en annan sak- och på storbildsskärmen visades upp en musikvideo där han sjunger "Astrologen" med omgjord text och bilder på mig, jag gråter när jag bara tänker på det- alla grät! Det var så oväntat och han var så fin!
    Sen hade vi fest och liveband och brudvalsen gick så fint den med.
    Ursäkta mitt långa inlägg, jag är helt lyrisk, det var så otorligt otroligt otroligt fint och romantiskt och roligt, alla gäster har sagt att det var helt fantastikst. Allt var bättre än vad jag föreställt mig! Allt!

    Tänk på det ni som har er underbara dag framför er, njut!! Släpp allting kvällen före, gör det ni vill och det som inte är planerat- strunta i det! Ta vara på varje sekund!




     
  • Äldre 8 Oct 10:58

    Bildbombning från vår stora dag! Väntar ivrigt på fotografens bilder!






  • Äldre 8 Oct 11:14


    Sorrry, kan inte låta bli att visa mer bilder..

  • höstbr­ud13
    Äldre 9 Oct 12:50

    Å guuud vad romantiskt! Jag blir själv lite tårögd när jag läser och längtar otroligt mycket! Tack för inlägg och bilder. Det gör mig mindre nervös inför själva. Bröllopet och festen. Men dock mer rädd över att jag kommer gråta och inte kunna prata ;) Jättegrattis till er! Och så fina ni var. Skönt att det blev ett sånt lyckat minne för livet. :)) vem är nästa på tur nu..? :)

  • Äldre 9 Oct 16:18

    Massa massa grattis!!!

  • Äldre 9 Oct 17:34

    Tack! Kolla gärna på filmen som vi överaskade gästerna med, ligger på youtube nu
    www.youtube.com/watch&v=1FBQvbPTXQk

  • höstbr­ud13
    Äldre 13 Oct 20:05

    Vilken härlig film. Och vad härliga ni verkar! :))

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 14 Oct 10:17

    Haha klockrent :0)


Svar på tråden Oktober 2013