• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45373 visningar
    316 svar
    316
    45373

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 9 Apr 21:41
    Koyal skrev 2013-04-09 10:08:41 följande:
    Det var ju inte dåligt! Du får lägga upp en bild sen när du har de klara :)
    Sisalsnöre tror jag att du menar, det kommer nog bli snyggt. Gillar det rustika.
    Kul! Vad är det för klänningar du är ute efter att prova?
    Ja precis! Ja Nu går allt ganska fort känns de som så hoppas jag kan lägga in dom inom en snar framtid
    Jag är öppen för de mesta inom klänningar! Men älskar spets så vi får väl se  
  • Äldre 10 Apr 09:19

    Kul! För mig blev det också spets även om jag nu går och velar mellan den jag beställt och en annan jag provat i satin. Hoppas du hittar din klänning Kommer du gå till flera butiker? Det gjorde jag, gick tillbaka till butikerna minst 3 ggr. Man får en bra känsla för deras service

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Apr 11:10
    Koyal skrev 2013-04-10 09:19:44 följande:
    Kul! För mig blev det också spets även om jag nu går och velar mellan den jag beställt och en annan jag provat i satin. Hoppas du hittar din klänning Kommer du gå till flera butiker? Det gjorde jag, gick tillbaka till butikerna minst 3 ggr. Man får en bra känsla för deras service
    3 ggr? hah..jag hoppas det räcker med en gång i ca tre butiker:-P hah!! vi får väl se Det går nog snart upp för dig vilken som känns bäst för dig
  • Äldre 10 Apr 11:15

    Jo men jag bör inte vela med tanke på att den jag beställt är dyr. Det är nog det att jag aldrig provat den jag beställt som gör att jag får hjärnspöken. Hoppas det blir lättare när jag väl fått klänningen.

    Jag började min klänningsjakt för nästan 1.5 år sedan så jag hann gå tillbaka flera gånger och testa/känna på de nya klänningarna som de fått in, och självklart ville man ju prova också ;) Tillsut kände de ju igen en och på bröllopsmässan var de inte sena med att hälsa.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Apr 11:41
    Koyal skrev 2013-04-10 11:15:41 följande:
    Jo men jag bör inte vela med tanke på att den jag beställt är dyr. Det är nog det att jag aldrig provat den jag beställt som gör att jag får hjärnspöken. Hoppas det blir lättare när jag väl fått klänningen.

    Jag började min klänningsjakt för nästan 1.5 år sedan så jag hann gå tillbaka flera gånger och testa/känna på de nya klänningarna som de fått in, och självklart ville man ju prova också ;) Tillsut kände de ju igen en och på bröllopsmässan var de inte sena med att hälsa.
    Oj vad modigt att beställa en du inte provat! Men den kommer säkert vara fantastisk! Finns ju en anledning till att du beställt den  
    Haha...kul att de kände igen dig  
  • Äldre 10 Apr 12:01

    Jag hoppas det! Ibland måste man helt enkelt våga ta steget.

    Nu börjar jag iaf känna av stressen. Vet inte hur jag ska göra för den MuA jag bokat åker hem till dig/valfri plats och är jätteduktig. Hon gör både smink och hår men jag är osäker på om hon är en riktig frisör. Mitt hår är svårt att sätta upp, jag var förra året på ett bröllop och gick för att sätta upp håret. Varnade frisören att mitt hår är svårt då det bara glider iväg, 30 min efter jag gått så släppte alltet. Fick gå tillbaka och hon satte upp igen. Det höll sisådär, fick peta in hår här och där under kvällen.

    Jag har som sagt bokat Björn Axén för uppsättningen, men där får min MuA inte sminka pga policy. Alternativet var att låta frisören sminka mig, men när jag väl fått tag i en elit-MuA så vill jag ju att hon sminkar mig. Det är inget snack om saken där, har haft folk som sminkat mig så hårt att jag ser ut som en panda och vill inte se ut så på bröllopsdagen. Mannen skulle nog springa iväg då haha. 

    Så nu står jag i valet och kvalet. Ska jag be MuAn att både fixa hår och smink, eller ska jag hitta ett ställe jag kan ta mig till efter jag fixat mitt hår hos Björn Axén?

    Kanske ska höra med min MuA om hon vid konsultationen kan testa att sätta upp mitt hår, om det håller så behöver jag ju inte oroa mig och kan boka henne. Jag kan ju ha kvar bokningen hos Björn Axén sålänge.

    Åh, alla val.

  • Fiifii
    Äldre 10 Apr 12:44

    Åh här händer det grejer! :D Har inte varit inne på ett tag på denna tråden - men för att svara på din fråga så ska jag nog få hem klänningen innan jag köper underkjol. Jag hoppas nästan att man slipper ha det men beror helt på klänningen. Koyal: jätte fina skor! Verkligen snygga. Jag kollar runt fortfarande men som sagt kommer nog avvakta med alla accessoarer innan jag fått hem klänningen, om man kan hålla sig;). Med din frisör/MuA så hade jag nog gjort som ditt sista alternativ där. Testat din mua för frisyren innan du avboka björn axen.

  • Äldre 10 Apr 12:59

    Jag fick tipset att alltid ha underkjol om klänningen tillåter det. Det ger nämligen benutrymme och gör det lättare att gå. Jag letade efter färgade skor som var låga och när jag såg dessa tänkte jag att jag skulle testa. Fri frakt och fri retur. Då lär jag veta ifall det är den modellen jag vill ha etc. och kan kolla vidare ifall det inte är rätt. Lite tveksam till öppen tå, kan ju regna i oktober liksom. Mmm tror du har rätt, får nog ringa henne och höra när det närmar sig. Man vill ju undvika stress och flänga runt.

  • Fiifii
    Äldre 10 Apr 13:07

    Jaha - vsd bra tips! Trodde liksom att det skulle bli svårare att gå! Men det är klart, om det är ringar i underkjolen så blir det ju ett utrymme där. Jag vill också ha ganska låga skor och precis som du säger - helst med stängd tå men bara sett snygga med öppen tå so far. Vart beställde du dina? Fri frakt och retur gör ganska mycket om man inte blir nöjd.. Funderar också på färgade skor då vita skor inte hör till favoriten. . Men har ingen aning om vilken färg. Hade varit kul att kunna använda dom efter bröllopet också!

  • Äldre 10 Apr 13:20

    Jag beställde från Zalando De borde komma senast fredag och man har 30 dagars returrätt. Kanske kanske hinner min klänning komma innan dessa 30 dagar är över. Bekväma skor är viktigt för mig så jag har tänkt antingen ballerina eller max 6 cm klack. Jag har också bara hittat öppen tå. Det verkar vara det som gäller när det handlar om satin och färgade skor.

Svar på tråden Oktober 2013