• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45385 visningar
    316 svar
    316
    45385

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 8 Apr 15:58

    Vad fin klänning och fin ring!

    Va ni alla klara med era inbjudningar? Vi sitter mitt i de nu...! Idag kom en provlåda av det företag vi funderar på at beställa dem av. Den var perfekt! Ska vi bara få ihop de som skall vara i också!  

  • Äldre 8 Apr 17:05

    Hoffsennanen vilket företag kommer ni beställa ifrån? Vi har inte börjat med inbjudningarna ännu. Ska nog designa ett eget monogram först och bestämma temafärger.

  • Äldre 8 Apr 17:40
    Koyal skrev 2013-04-08 08:57:43 följande:
    Kom på att jag glömde marskalken när jag boka bilen så jag måste ringa dit idag och höra om han också får plats. Jösses vad virrig man kan vara.

    Här är mina ringar. Den yttersta är blivande vigselringen.


    Jättefina och väldigt blingiga!

    Vem ska åka i bilen med er? Jag har tänkt att bara vi två ska åka (plus föraren såklart).
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-04-08 15:58:30 följande:
    Vad fin klänning och fin ring!

    Va ni alla klara med era inbjudningar? Vi sitter mitt i de nu...! Idag kom en provlåda av det företag vi funderar på at beställa dem av. Den var perfekt! Ska vi bara få ihop de som skall vara i också!  
    Tack! =)

    Vi är inte klara med våra, vi har utformat vad som ska stå i dem och köpt själva korten. Ska skrivas och sättas samman i helgen, så skickar vi väl ut så snart som möjligt.
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 8 Apr 17:59

    Vi har varit och kollat på lite olika papper. Min svärfar, blivande , är en jäkel på InDesign så vi skall göra dem tillsammans. Sen håller hans syster på med ett monogram till oss! Senaste firman vi kollade på papper hos har jobbat med min sambo innan så de erbjöd sig att både trycka och stansa inbjudningarna för 10 kr st. då med pappret med i det priset Sen tänkte vi att vi skulle trä sånt där snöre som jag alltid glömmer av vad det heter... sånt där grovt brunt, i vigselprogrammen, å till de kunde de trycka ut hålen till dessa! Så vi behöver bara fixa med text innehållet och beställa allt! Känns väldigt bra!

    Åh sen ska jag ju prova klänning på lördag!

    Nu tjejer börjat jag känna att det händer ngt!  

  • Äldre 9 Apr 10:08
    Frullis skrev 2013-04-08 17:40:43 följande:
    Jättefina och väldigt blingiga!

    Vem ska åka i bilen med er? Jag har tänkt att bara vi två ska åka (plus föraren såklart).
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-04-08 15:58:30 följande:
    Vad fin klänning och fin ring!

    Va ni alla klara med era inbjudningar? Vi sitter mitt i de nu...! Idag kom en provlåda av det företag vi funderar på at beställa dem av. Den var perfekt! Ska vi bara få ihop de som skall vara i också!
    Haha ja de ser nog mer blingiga ut än var de är, diamanterna är små och tättsittande så de reflekterar ljuset bättre. Gillade att de satt så tätt. Det var dock inte lätt att hitta någon ring som passa till min första. En helslät gjorde att den första ringen såg "död" ut och andra ringar var antingen för höga så de blockerade första ringen eller inte min stil. När jag väl hittade ringen som ser ut som en eternityring (för jag har så små fingrar att diamanterna går runt mer än halvvägs) fick det bli den med mer än 6000 kr rabatt! Tjohooo.

    Kom på sen att det är bara tärnan som åker med mig till kapellet, och sen därifrån byter vi ut henne mot min man. Så det blir inget bilbyte haha. Snacka om megaförvirrad.

    Nu försöker jag få tag på min MuA men hon svarar inte. Detta är jobbigt, för får jag en känsla av att hon inte är pålitlig. Vet inte varför men jag gillar när folk svarar. Jag behöver veta om hon tycker att 1 - 1.5 timmar är tillräckligt med lång tid för att sminka både mig och min tärna annars behöver jag tidigarelägga min frisörtid.
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-04-08 17:59:22 följande:
    Senaste firman vi kollade på papper hos har jobbat med min sambo innan så de erbjöd sig att både trycka och stansa inbjudningarna för 10 kr st. då med pappret med i det priset Sen tänkte vi att vi skulle trä sånt där snöre som jag alltid glömmer av vad det heter... sånt där grovt brunt, i vigselprogrammen
    Åh sen ska jag ju prova klänning på lördag!
    Det var ju inte dåligt! Du får lägga upp en bild sen när du har de klara :)
    Sisalsnöre tror jag att du menar, det kommer nog bli snyggt. Gillar det rustika.
    Kul! Vad är det för klänningar du är ute efter att prova?
  • Äldre 9 Apr 12:38

    Nu har beställt ett par skor (man får mkt gjort när man är hemma och är förkyld). Hoppas de ser bra ut i verkligheten, nackdelen är att jag inte kan prova med den klänningen jag ska ha då det lär ta ett tag innan den kommer. Hoppas de sitter bra! Låg klack som jag ville ha och rosa. Velade mellan rosa och orange. Mannen ska ha en orange kravatt och brudtärnan ljusrosa klänning. Tänkte ha oranga/rosa/champange färgade blommor istället.




     

  • Äldre 9 Apr 14:31
    Koyal skrev 2013-04-09 10:08:41 följande:
    Haha ja de ser nog mer blingiga ut än var de är, diamanterna är små och tättsittande så de reflekterar ljuset bättre. Gillade att de satt så tätt. Det var dock inte lätt att hitta någon ring som passa till min första. En helslät gjorde att den första ringen såg "död" ut och andra ringar var antingen för höga så de blockerade första ringen eller inte min stil. När jag väl hittade ringen som ser ut som en eternityring (för jag har så små fingrar att diamanterna går runt mer än halvvägs) fick det bli den med mer än 6000 kr rabatt! Tjohooo.

    Kom på sen att det är bara tärnan som åker med mig till kapellet, och sen därifrån byter vi ut henne mot min man. Så det blir inget bilbyte haha. Snacka om megaförvirrad.

    Nu försöker jag få tag på min MuA men hon svarar inte. Detta är jobbigt, för får jag en känsla av att hon inte är pålitlig. Vet inte varför men jag gillar när folk svarar. Jag behöver veta om hon tycker att 1 - 1.5 timmar är tillräckligt med lång tid för att sminka både mig och min tärna annars behöver jag tidigarelägga min frisörtid.
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-04-08 17:59:22 följande:
    Senaste firman vi kollade på papper hos har jobbat med min sambo innan så de erbjöd sig att både trycka och stansa inbjudningarna för 10 kr st. då med pappret med i det priset Sen tänkte vi att vi skulle trä sånt där snöre som jag alltid glömmer av vad det heter... sånt där grovt brunt, i vigselprogrammen
    Åh sen ska jag ju prova klänning på lördag
    Aha, det såg ut som typ 5 stora diamanter. Jättefint med många små, tycker jag. Rabatt är aldrig fel, speciellt när det gäller så mycket pengar!! =)

    Jag hade med tyckt det var konstigt/jobbigt om någon inte svarar... Känns mindre proffesionellt. Hoppas det löser sig. Själv har jag tänkt sminka mej antingen själv eller att min syster gör det.

    Fina skor också, bra val med rosa tycker jag. Blir fint att, som du skrev, ta upp det orangea i buketten.

    Är det bara jag som inte vill ha bukett? Jag tycker det ser konstigt ut att hålla blommor...
  • Äldre 9 Apr 16:39

    Jag tror jag behöver något att hålla i, vet nog inte vad jag skulle göra med händerna. Jag kanske börjar svinga runt med dem eller får en alien-hand som gör lite vad den vill.

  • Äldre 9 Apr 18:56
    Koyal skrev 2013-04-09 16:39:10 följande:
    Jag tror jag behöver något att hålla i, vet nog inte vad jag skulle göra med händerna. Jag kanske börjar svinga runt med dem eller får en alien-hand som gör lite vad den vill.
    Ja, den risken finns ju. Skulle haft fickor i klänningen som jag kunde ha händerna i istället.
  • Äldre 9 Apr 20:23

    Ja fickor hade varit väldigt praktiskt. Kan ha smink och annat diverse där

Svar på tråden Oktober 2013