• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    46317 visningar
    316 svar
    316
    46317

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Fiifii
    Äldre 28 Mar 10:22

    Frullis; haha ja men tycker tiden bara rinner iväg! Men ibland känns det som om man inte kan göra något heller. Precis som du sa, mat etc får ju komma senare. Men än sålänge har vi bokat kyrka, lokal, fotograf, inbjudningarna är nästan klara. Samt lite som påbörjats i planeringsstadiet som mat och bordsplacering. Just det klänningen är äntligen beställd med:) Men tycker fortfarande att det är 1000 saker kvar att fixa!:D

  • Äldre 29 Mar 20:11

    Frullis - Inbjudningar väntar vi med. Har inte så bråttom med det då vi tänkt skicka i juni/juli. Mua är nu bokad hoppas jag. Fick aldrig någon riktig bokningsbekräftelse förutom i ett sms men hon sa att dagen är bokad för oss. Kanske ska be en vän ringa om några månader och kolla. Behöver bara boka bil, resa och hotell sen kan jag slappa ett bra tag.

  • höstbr­ud13
    Äldre 29 Mar 23:40

    Vi kommer gifta oss i vanadislunden kring odenplan. Låter nog pampigare än det kommer att bli ;) Vi har avklarat massor. Min m2b blev lite av en "groomzilla" i början. Haha. Han gick all in så efter att vi bokat kyrka och ställe gjorde han klart inbjudningarna. ;) det vi har kvar att bestämma oss om är tårta, blommor, hår, sonens kläder, samt mat. Min ring är beställd och hämtad. Klänningen klar, samt näbb och tärnor och brudgummens kläder. Även slipsarna till hans grabbar. Jag har köpt lite då och då när jag hittar något bra till ett rimligt pris. Känns som att vi är ute i galet god tid.. Så kommer vi säkert ha panik ändå på dagen D! :) hur går det för er andra? Vart ska ni vara?

  • Äldre 30 Mar 10:18

    Vi har bokat Ulriksdals slottskapell och Bergendal Meetings i Sollentuna.

  • Äldre 30 Mar 14:11

    Jo, på ett sätt rinner tiden iväg, det är ju väldigt mycket annat som händer nu förutom bröllpet. Men det känns ändå som en halv evighet till oktober...

    Det är så olika bud med när man ska skicka ut inbjudningarna, vissa säger nån månad innan, vissa säger ett halvår... Jag tror vi kommer göra det i april eller maj, vi har en del långväga gäster som behöver lite mer "förvarning".

    Skulle egentligen fått klänningen i torsdags, men de kom och ringde på JUST när jag var ute... Så får väl bli på tisdag.

    Koyal: Skönt att slappa ett tag, det ska vi med göra när inbjudningarna är på g. Man blir lite trött på planerandet, tycker jag.

    Höstbrud13: Vi gifter oss i Skåne i Dalby.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 31 Mar 10:23

    Vi håller nu på att titta efter papper till allt. Att de kan finnas så mkt!!

  • Fiifii
    Äldre 1 Apr 21:10

    Frullis: Ååh vilken otur med klänningen! Men den är på g nu iaf. Spännande :D Jag har precis som du, långväga gäster som måste planera lite mer. Kommer även några från olika delar av Europa. Så kommer skicka ut mina i början av maj. Vi har bröllopet i Stockholms norra skärgård, så planerar även på distans, bor på västkusten haha. Lite trixigt! Men allt går:) Och håller med er- motivationen går lite i vågor. Ibland är det skönt att ta lite ledigt ifrån allt som börjar på bröllop!

  • Äldre 1 Apr 21:26

    Fiifii var ska ni vara? Jo man måste ta en paus annars förlorar man nog verklighetsförankringen när bröllopet är över. Själv bygger vi till lite garderober och ska tapetsera för att byta vinkel ett tag.

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 2 Apr 10:45
    Frullis skrev 2013-03-30 14:11:13 följande:
    Jo, på ett sätt rinner tiden iväg, det är ju väldigt mycket annat som händer nu förutom bröllpet. Men det känns ändå som en halv evighet till oktober...

    Det är så olika bud med när man ska skicka ut inbjudningarna, vissa säger nån månad innan, vissa säger ett halvår... Jag tror vi kommer göra det i april eller maj, vi har en del långväga gäster som behöver lite mer "förvarning".

    Skulle egentligen fått klänningen i torsdags, men de kom och ringde på JUST när jag var ute... Så får väl bli på tisdag.

    Koyal: Skönt att slappa ett tag, det ska vi med göra när inbjudningarna är på g. Man blir lite trött på planerandet, tycker jag.

    Höstbrud13: Vi gifter oss i Skåne i Dalby.
    Åh du måste visa bild på klänningen när den kommer, lova det. Tänkte beställa tärnklänningarna från samma nämligen och är grymt nervös för om jag vågar
  • Äldre 2 Apr 10:59

    Förhoppningsvis får jag klänningen i morgon, verkar som de kunde leverera hem den igen (tur man har flexibelt schema). Tycker ändå det är konstigt att inte en stor firma som dhl kan leverera på kvällstid när majoriteten av befolkningen är hemma.

    Jag ska visa bild! =) Min nervositet la sej ganska mycket efter att jag sett en kompis klänning, som beställt från samma ställe. Den var jättefin! Visst nån lös tråd här och var, men till det priset får man räkna med sånt.

    Ingen annan som vill visa bild på klänning och ring?!?! Jag är nyfiken på vad ni väljer! =)

Svar på tråden Oktober 2013