• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45364 visningar
    316 svar
    316
    45364

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Äldre 17 Mar 21:49
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-17 21:30:24 följande:
    Jo jag tycker ringen är det viktigaste bland tingen! Men en klänning tar lite längre tid så börjar med den medans jag går runt och provar ringar när jag kan! Funderar på en enstens ring eller en med en som är upphöjd och sen ngr runt om...! Allt är så väldans dyrt bara! Har kollat på allbrekts men man får inte göra ngr ändringar på dem och jac tyvkte det va ngr grejer som kag inte gillade så..ja.. den får ju inte vara för liten så den försvinner jämte min förlovnongsring... ! Va hade du hittat för ring?
    Jag har lagt upp en bild här tidigare. En alliansring med 7 stenar, som är halvuppe (inte helt nedsänkta). Jag vill inte ha för mycket på fingret. Känner mej verkligen nöjd! =)

    Vad har du för förlovningsring?

    Mina ringar "passar" egentligen inte ihop rent tjockleksmässigt och stil på skenan, men jag resonerade som så att det är två helt olika ringar så det gör inte mej något. Jag blev lite allergisk mot att ringarna ska matcha och vara exakt samma skena och stil. Men någon annan tycker säkert mina är skitfula!
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 17 Mar 23:01
    Frullis skrev 2013-03-17 21:49:18 följande:
    Jag har lagt upp en bild här tidigare. En alliansring med 7 stenar, som är halvuppe (inte helt nedsänkta). Jag vill inte ha för mycket på fingret. Känner mej verkligen nöjd! =)

    Vad har du för förlovningsring?

    Mina ringar "passar" egentligen inte ihop rent tjockleksmässigt och stil på skenan, men jag resonerade som så att det är två helt olika ringar så det gör inte mej något. Jag blev lite allergisk mot att ringarna ska matcha och vara exakt samma skena och stil. Men någon annan tycker säkert mina är skitfula!
    Ja men dina ser ju jättebra ut ihop!
    Jag har en slät ring från HAND...ska se om jag hittar en bild! Den är väldigt rejäl så inte så lätt att hitta ngt som blir i samma...hm..så de blir en bra vikt mellan dem så att säga! De vigselringar jag hittat försvinner lätt..förutom de på albrekts då
    Har kollat HANDs serie men inte hittat riktigt ngt jag gillar...så vi får väl se!
    (har inte den där guld stämplen på min!)


     
  • Äldre 18 Mar 08:36

    Din ring påminner lite om min, min är med kraftig eller vad man ska säga. Just därför var det svårt att hitta en liknande så jag gav upp det Men gillar du tex schalins mountain rocky? Allians med 5 stenar. Jag var väldigt inne på en sån först.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 18 Mar 08:46

    Helst vill jag inte ha schalins då de är så vanliga..! Varit inne på att beställa en diamant och tillverka den i Sverige men har inte hwlt beståmt mig ännu!

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 18 Mar 09:28
    Frullis skrev 2013-03-15 17:33:31 följande:
    Vad bra att ni får så mycket av familj och släkt! Det underlättar i budgeten! =)

    Åker ni på resa direkt efteråt? Annars kanske en hotellnatt kan vara mysigt? Vi ska spendera bröllopsnatten på hotell. =) Gött med frukosten dagen efter!
    Som det är tänkt såå ska vi ha brunch dagen efter så det blir en hotellnatt för oss först. Bröllopsresa funderar vi på att ta en sista minuten. Tar man ledigt från jobb 2v så är det ju bara att åka :0)

    Blir bröllopsresan tex först på tisdagen så tar vi dagarna inna på ett SPA eller liknande
  • Äldre 18 Mar 19:40
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-18 08:46:38 följande:
    Helst vill jag inte ha schalins då de är så vanliga..! Varit inne på att beställa en diamant och tillverka den i Sverige men har inte hwlt beståmt mig ännu!
    Ja, visst är schalins vanliga (jag har två =)) men å andra sidan gör dom fina ringar. Fast jag bryr mej inte om märket på ringen, mest stilen överlag, olika märken har ju oftast olika stil. Om du ska ha en enstensring så får kanske skenan vara ganska bred? Inte lika bred som förovningsringen kanske, men en-två mm mindre? Tar du allians så kan den vara ganska smal (fast detta är ju bara min åsikt, och vad jag föredrar). Egentligen ganska svårt att lyssna på "råd" från andra då din smak är unik! =)
  • Äldre 18 Mar 19:43
    HelenaFredrik skrev 2013-03-18 09:28:18 följande:
    Som det är tänkt såå ska vi ha brunch dagen efter så det blir en hotellnatt för oss först. Bröllopsresa funderar vi på att ta en sista minuten. Tar man ledigt från jobb 2v så är det ju bara att åka :0)

    Blir bröllopsresan tex först på tisdagen så tar vi dagarna inna på ett SPA eller liknande
    Vad skönt att vara ledig två veckor runt bröllopet! Hoppas verkligen det finns sista-minuten som är billigt då. =) Har ni bokat hotellet till bröllopsnatten? Vi gjorde det för ett par veckor sen.
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 18 Mar 20:14
    Frullis skrev 2013-03-18 19:40:59 följande:
    Ja, visst är schalins vanliga (jag har två =)) men å andra sidan gör dom fina ringar. Fast jag bryr mej inte om märket på ringen, mest stilen överlag, olika märken har ju oftast olika stil. Om du ska ha en enstensring så får kanske skenan vara ganska bred? Inte lika bred som förovningsringen kanske, men en-två mm mindre? Tar du allians så kan den vara ganska smal (fast detta är ju bara min åsikt, och vad jag föredrar). Egentligen ganska svårt att lyssna på "råd" från andra då din smak är unik! =)
    Ja de har fina ringar! Men har alltid velat ha ngt liiite annorlunda..! Så för tillfället är jag inne på att låta en guldsmed göra en..men är rädd att det ska bli jätte dyrt!
    haha..ja detta med storlek..ja...jag går på att prova och så bara ska de kännas bra
    får hoppas de blir bra! Går väl relativt fort att få en ring va? Eller hur långt tid tar det att få en tillverkad??
    HelenaFredrik skrev 2013-03-18 09:28:18 följande:
    Som det är tänkt såå ska vi ha brunch dagen efter så det blir en hotellnatt för oss först. Bröllopsresa funderar vi på att ta en sista minuten. Tar man ledigt från jobb 2v så är det ju bara att åka :0)

    Blir bröllopsresan tex först på tisdagen så tar vi dagarna inna på ett SPA eller liknande
     Åh vi har disskuterat detta oxå...! Vi tänkte ta in på hotell bröllopsnatten samt natten därpå. För vi tänkte att det kanske annars blir att man kommer dit mitt i natten och sen ska man checka ut vid 12. Så då tar vi en mysdag där istället och bara har det gott och sen går sambon i skolan tisd-fred. Göt högskoleprovet på lördagen, åker iväg söndagen då det är lov! 

    Hur ska ni vara lediga runt bröllopet? Ska ni ha ngr dagar före bröllopet?  
  • Äldre 18 Mar 21:48

    Har ingen aning om det blir dyrt eller hur lång tid det tar om en guldsmed ska göra den. Men man kan nog räkna med ca 1-2 månader. Min tog ju bara en vecka men det är en ganska vanlig och enkel modell.

  • Fiifii
    Äldre 18 Mar 22:54

    Häger på här:) Jättekul att läsa om andra som ska gifta sig i oktober - pepp och roligt hur ni andra ligger till med planering. Hade lite panik ett tag; är ju "bara" 7 månader kvar! Men känns som man ligger lagom till i planeringen när jag läser tidigare inlägg. Skönt!:)

Svar på tråden Oktober 2013