• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45357 visningar
    316 svar
    316
    45357

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Äldre 11 Mar 19:01
    HelenaFredrik skrev 2013-03-11 15:09:47 följande:

    Precis. Bara 150 to go eller vad? ;0)


    Jag vågar knappt titta på den där planeringslistan. Får halvpanik bara av tanken *skratt* får bli att ta några punkter i taget helt enkelt.


    Bröllopsmenyn ska vi diskutera med svågern nu i Påsk.
    Fotograf står på To Find listan
    Jag ska ta mod till mig och fråga min konfirmationspräst om han vill viga oss, trots att han är pensionär
    Vi ska ta reda på vilken tid vi ska gifta oss för att få det rätt med ljuset

    Några andra punkter tänker jag inte tänka på just nu.

    Åh just det ja. Jag ska be folk spara på glasburkar. Har bett några men får nog skriva det på FB då vi behöver mååånga


    Ja, ibland känns det oändligt med saker som ska fixas och bokas och köpas... Men jag känner att vi är bra på det, mycket tack vare att i lokalen finns de som sköter mat och sprit, så vi behöver bara bestämma vad som ska ätas och drickas. =) Så för tillfället är det klänning och inbjudningarna som ska bli klart!

    Ska ni ha glasburkar till ljuslyktor?

    Jag vet faktiskt inte vilken präst vi ska ha, trodde inte att man "bokade" präst. Vi tar väl bara den som finns tillgänglig, då detta inte är våran hemkommun där vi döpts och konfirmeras.
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 12 Mar 10:19
    Frullis skrev 2013-03-11 19:01:50 följande:
    Ska ni ha glasburkar till ljuslyktor?

    Jag vet faktiskt inte vilken präst vi ska ha, trodde inte att man "bokade" präst. Vi tar väl bara den som finns tillgänglig, då detta inte är våran hemkommun där vi döpts och konfirmeras.
    Ja, eftersom vi har höst som tema också så tycker vi det passar bra med glasburkar som är inklädda med Juteväv. Billigt blir det ju oxå :0)

    Vi kommer inte heller gifta oss i vår hemkommun. Vi kunde lämna önskemål om vilken präst vi ville ha iom att det inte var semestertid och iom att schemat inte var satt än. då kunde de sätta schemat lite efter oss. (Jag sa ju att de var serviceminded ;0)  )

    Man har ju alltid möjligheten att fråga en helt annan präst. Min konfirmationspräst har aldrig jobbat i denna församlingen + att han ju är pensionär. Men fråga kan man alltid :0)
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 13 Mar 22:06

    Jag är så glad just nu!!
    Ringde pappa innan idag och frågade om han kunde hjälpa oss hitta ett bra band samt musiker till kyrkan. Han skulle återkomma senare ikväll då han var lite upptagen.

    Så ringde han för en stund sedan och sade att om vi ville så kunde han och hans band spela på bröllopet. Så fick vi det i bröllopspresent av honom. Så jäkla grymt. De är skitduktiga, vi har bara inte velat fråga eftersom vi vill att pappa ska vara med på själva festen men det var inga problem enligt honom om han avvek från bandet då och då :0)

    Och så skulle han fixa så att det var bra mikrofoner till talen :0) samt att han kollar kyrkans högtalarsystem. Han skulle även lyssna igenom "vår" låt och meddela oss vilka instrument vi behöver till kyrkan + lyssna på den solist jag funderar på (pappa har absolut gehör så får de OK av honom så är det super).

    Så då är lokalen fixad. Kyrkan klar. Musik till festen + mikrofoner. Ena fotografen är klar (syster = bröllopspresent). Kock är fixat (svågern har fixat en kompis = bröllopspresent). Mor betalar tårtan och klänningen.

    Är det någon annan stor post förutom mat, dryck, ringar och bröllopsresa som jag missat?

  • Äldre 15 Mar 17:33
    HelenaFredrik skrev 2013-03-13 22:06:03 följande:

    Jag är så glad just nu!!
    Ringde pappa innan idag och frågade om han kunde hjälpa oss hitta ett bra band samt musiker till kyrkan. Han skulle återkomma senare ikväll då han var lite upptagen.

    Så ringde han för en stund sedan och sade att om vi ville så kunde han och hans band spela på bröllopet. Så fick vi det i bröllopspresent av honom. Så jäkla grymt. De är skitduktiga, vi har bara inte velat fråga eftersom vi vill att pappa ska vara med på själva festen men det var inga problem enligt honom om han avvek från bandet då och då :0)

    Och så skulle han fixa så att det var bra mikrofoner till talen :0) samt att han kollar kyrkans högtalarsystem. Han skulle även lyssna igenom "vår" låt och meddela oss vilka instrument vi behöver till kyrkan + lyssna på den solist jag funderar på (pappa har absolut gehör så får de OK av honom så är det super).

    Så då är lokalen fixad. Kyrkan klar. Musik till festen + mikrofoner. Ena fotografen är klar (syster = bröllopspresent). Kock är fixat (svågern har fixat en kompis = bröllopspresent). Mor betalar tårtan och klänningen.

    Är det någon annan stor post förutom mat, dryck, ringar och bröllopsresa som jag missat?


    Vad bra att ni får så mycket av familj och släkt! Det underlättar i budgeten! =)

    Åker ni på resa direkt efteråt? Annars kanske en hotellnatt kan vara mysigt? Vi ska spendera bröllopsnatten på hotell. =) Gött med frukosten dagen efter!
  • adirf8­5
    Äldre 17 Mar 09:58

    Hej! Här är en till blivande brud 😊 Den 5/10 gifter vi oss! Har letat festställe ett tag nu men bokningen blev klar i måndags, äntligen! Känns kanon 😊 Kyrkan är oxå bokad. Så hänger på den här tråden!

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 17 Mar 13:50
    Frullis skrev 2013-03-07 19:44:20 följande:
    Vet du ungefär vad du vill ha för klänning? Köpa i butik eller beställa från Kina?

    Jag fick hem ringen idag, och den blev jättebra! En vecka är snabbt jobbat. =)
    Jag som redan trodde jag svarat dig detta..skumt!
    Jag tänkte köpa i butik! Beställt från kina en långklänning tidigare men nu känner jag att jag vill inte ha den stressen om ngt skulle bli galet då kan istället en butik få lösa det för mig

    Snabb leverans! HJar inte börjat riktigt med ring ännu..allt är så dyrt så jag drar lite på det..
     
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 17 Mar 13:53
    adirf85 skrev 2013-03-17 09:58:25 följande:
    Hej! Här är en till blivande brud 😊 Den 5/10 gifter vi oss! Har letat festställe ett tag nu men bokningen blev klar i måndags, äntligen! Känns kanon 😊 Kyrkan är oxå bokad. Så hänger på den här tråden!
    Åh vad kul!
    Väldigt skönt när såna saker är bokade! Då tar det fart

    Vi har nu även bokat fotograf! Ska bara se hur vi ska lyckas få hit henne via kollektivtrafik... kan ju bli spännande! 
  • Äldre 17 Mar 20:08
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-03-17 13:50:16 följande:
    Jag som redan trodde jag svarat dig detta..skumt!
    Jag tänkte köpa i butik! Beställt från kina en långklänning tidigare men nu känner jag att jag vill inte ha den stressen om ngt skulle bli galet då kan istället en butik få lösa det för mig

    Snabb leverans! HJar inte börjat riktigt med ring ännu..allt är så dyrt så jag drar lite på det..
    Mycket annat att tänka på... =)

    Jag tyckte nästan ringen var viktigare än klänningen, den ska jag ju använda varje dag sen, klänningen bara en dag. =)

    Jag har verkligen tappat planeringssuget nu... Ska beställa klänning denna veckan och sen ska vi fixa till inbjudningarna och sen håller jag lite semester från detta planerande och surfande och googlande.

    Vet du typ vad du ska ha för ring?
  • Äldre 17 Mar 20:09
    adirf85 skrev 2013-03-17 09:58:25 följande:
    Hej! Här är en till blivande brud 😊 Den 5/10 gifter vi oss! Har letat festställe ett tag nu men bokningen blev klar i måndags, äntligen! Känns kanon 😊 Kyrkan är oxå bokad. Så hänger på den här tråden!
    Vad kul med fler i denna tråden! =) Vart i landet gifter ni er?
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 17 Mar 21:30

    Jo jag tycker ringen är det viktigaste bland tingen! Men en klänning tar lite längre tid så börjar med den medans jag går runt och provar ringar när jag kan! Funderar på en enstens ring eller en med en som är upphöjd och sen ngr runt om...! Allt är så väldans dyrt bara! Har kollat på allbrekts men man får inte göra ngr ändringar på dem och jac tyvkte det va ngr grejer som kag inte gillade så..ja.. den får ju inte vara för liten så den försvinner jämte min förlovnongsring... ! Va hade du hittat för ring?

Svar på tråden Oktober 2013