• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Aug 12:44
    45784 visningar
    316 svar
    316
    45784

    Oktober 2013

    Nu har vi bestämt oss!! Efter 6,5 år och 2,5 år som förlovade berättade vi igår för våra föräldrar att vi har bestämt oss för att nu ska bröllopet bli av! Så nu börjar planeringen så sakta! Ska börja leta lokal och bestämma exakta datum och då kunna boka kyrka och präst. Och i slutet av denna månad ska vi träffa våra föräldrar ihop och diskutera budget! Åh detta ska bli så kul men så svårt att veta vart man ska börja! Man har ju drömt om detta så länge!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 21:29
    Hoffsenannen Tottplex: 19 oktober

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-09 20:45
    Brudarna i oktober 2013!

    Koyal 5
    FiiFii 12
    Hoffsenannen Tottoplex 19
    Frullis 19
    HelenaFredrik 26

  • Svar på tråden Oktober 2013
  • Äldre 4 Jan 19:57
    #11
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2013-01-04 19:51:14 följande:
    Nej vad tråkigt! Men en annan lokal då?? Oktober är ju verkligen fantastisk!! Spännande med fotograf! Vi tycker det är så svårt att hitta ngt som passar både våran stil samt plånbok. Hittade en med bra pris och allt..men hon har bara svarat på ett mail så känns inte så seriöst:-/
    Ja jag är verkligen helt inställd på bröllop i oktober, speciellt eftersom vi förlovade oss i oktober så det är lite "vår" månad. Vi kollar efter alternativ lokal nu men har ändå bokat ett möte med hon som är bröllopsansvarig för drömlokalen. För oss spelar det ingen roll om bröllopet är på en lördag eller en söndag så nu hoppas vi att det inte gör de för dem heller och att vi kan få gifta oss där i oktober ändå. Glad
  • Äldre 4 Jan 20:18
    #12

    Håller tummarna! Oktober är fantastiskt med alla underbara varma färger. Vår månad också ;). Fotografer har vi inte direkt letat efter utan snubbla bara över en hemsida och gillade det jag såg. Mailkontakten var trevlig så vi träffas under mässan för att se om det klickar. Det är viktigt med svar tycker jag. Kontaktade många lokaler som inte svara alternativt svara tills det att man skulle boka in ett möte. Efter det var det knäpptyst..

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 4 Jan 20:33
    #13

    Varför är de så dåliga på att svara?? Det är ju ändå en tjänst som de har.. Servicemind?? Håller tummarna att vi oxå bara ramlar på!

  • Äldre 4 Jan 21:32
    #14

    Jo man tycker ju det. Sedan har jag problem med med en annan lokal som vägrar svara på vår avbokning.. Var nämligen och tittade på en lokal och den blev prel.bokad. När vi väl hittade vår lokal och boka så kontaktade jag andra stället och ville avboka, men de svarar inte :s. Jag körde en google på bröllopsfotograf och kollade bara på google bilder, när jag såg nått jag tyckte om klickade jag på bilden och gick den vägen. Hoppas bara nu att det är perfekt! Skönt att få det avklarat liksom.

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 8 Jan 10:07
    #15

    Vi ska också gifta oss i oktober. Den 26:e närmare bestämt :)

    Det enda som vi bestämt so far är just datum samt 2 av tärnorna.

    Får se om jag kan locka iväg sambon till att kolla på lokal i veckan.

  • solkla­rt
    Äldre 8 Jan 22:57
    #16

    Jag hakar på här om det är OK? :) Har inte alls kommit långt i planeringen, har i helgen bestämt oss för bröllop i oktober. Hur länge har ni andra planerat?

  • Äldre 10 Jan 17:25
    #17

    Vi har planerat i 2 år. men mest för att vi är så långsamma. Lokal tog 7 -8 mån för oss att hitta och boka

  • solkla­rt
    Äldre 10 Jan 19:15
    #18
    Koyal skrev 2013-01-10 17:25:53 följande:
    Vi har planerat i 2 år. men mest för att vi är så långsamma. Lokal tog 7 -8 mån för oss att hitta och boka
    Oj, två år! Jag hade nog inte haft det tålamodet, tycker redan nu att det är långt kvar till oktober och vi började planera för någon dag sedan ;)

     
  • Äldre 11 Jan 21:36
    #19

    Haha jo, men jag har alltid haft okt som bröllopsmånad. Förra året tänkte vi att vi skulle hinna till okt men med jobb mm så blev det för stressigt. Så vi sköt upp det och tar det lugnt istället Blir väl att öka takten nästa månad då klänning ska beställas. Tjoho!

  • solkla­rt
    Äldre 12 Jan 12:20
    #20
    Koyal skrev 2013-01-11 21:36:50 följande:
    Haha jo, men jag har alltid haft okt som bröllopsmånad. Förra året tänkte vi att vi skulle hinna till okt men med jobb mm så blev det för stressigt. Så vi sköt upp det och tar det lugnt istället Blir väl att öka takten nästa månad då klänning ska beställas. Tjoho!
    Ja då är det bättre att skjuta upp det, hellre det än att stressa ihop ett bröllop. Oktober verkar vara en perfekt månad, inte för varmt, inte för kallt och helt underbara färger i naturen. Har aldrig haft tanken på ett sommarbröllop, fy för att svettas i en stor och varm klänning :O 

    Oh, vart ska du beställa klänning?

    Vi väntar på att kyrkan ska ringa oss om datum. Vi vill helst ha den 12:e, men de var osäkra på om den dagen var bokad med konsert så de vet på onsdag. Om det inte blir den 12:e så har vi bokat den 5:e. Hoppas på den 12:e. 
Svar på tråden Oktober 2013