• InaAnn­a
    Äldre 8 Aug 21:31
    3177 visningar
    8 svar
    8
    3177

    Bröllopssvit norr om stockholm - MYSIGT ?

    Vi gifter oss i Sollentuna den 1/9 och ska nu boka någonstans att sova om vi nu hittar något ledigt. Vi har varit i kontakt med Såstaholm som är upptagna. Vi vill gärna ha lite lyxigare eller extra mysigt och gärna i norrort.

    Förslag?

    Har givetvis googlat men man får upp så himla mycket och svårt att hitta.

  • Svar på tråden Bröllopssvit norr om stockholm - MYSIGT ?
  • Äldre 8 Aug 21:51
    #1

    Bergendals? Mysigt tyckte jag!  

  • Jelena­81
    Äldre 8 Aug 21:51
    #2

    Görnvälns slott i Järfälla, alla gånger:)

  • InaAnn­a
    Äldre 8 Aug 21:52
    #3
    iSusanna skrev 2012-08-08 21:51:01 följande:
    Bergendals? Mysigt tyckte jag!  
    Dom mailade jag precis och frågade,
    Fast är det alltid öppet? Är inte det så att man mest bokar hela lokalerna och inte bara bröllopssviten?
  • InaAnn­a
    Äldre 8 Aug 21:53
    #4
    Jelena81 skrev 2012-08-08 21:51:11 följande:
    Görnvälns slott i Järfälla, alla gånger:)
    Tack för tips, har mailat dom och väntar på svar :)
  • Äldre 9 Aug 12:39
    #5

    Kolla Waxholms hotell. Kanske inte lyxigt på det sätt ni önskar, men otroligt mysigt! Fina omgivningar också (precis vid havet). Jag har bott i (den mindre?) sviten där, förutom säng fanns där soffgrupp och badkar. Och utsikt mot havet! Matsalen är också superfin med utsikt mot havet/hamnen. Jag trivdes bra där, inredningen är inte stel som på många hotell utan mer marin/gammeldags och det gillar jag! Ni kan ju kolla bilderna på hemsidan. :)

  • Sommar­brud
    Äldre 9 Aug 12:53
    #6

    Vi hade vårt bröllop på görvälns slott och är missnöjda med flera saker därifrån så skulle inte vilja rekommendera dem. De tar ganska bra betalt också, men detta var förra sommaren de kan ju ha skärpt till sig.

  • Äldre 9 Aug 15:20
    #7

    Orkar man åka lite längre än Rånäs slott i Rimbo väldigt väldigt fint

  • InaAnn­a
    Äldre 10 Aug 16:14
    #8

    Nu blev det så att jag vi bokat Söderfors herrgård vid Tierp, någon som har erfarenhet därifrån?
    Det blev ju längre att åka men det var upptaget på de ställen här vi tyckte verkade mysiga.

Svar på tråden Bröllopssvit norr om stockholm - MYSIGT ?