• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109246 visningar
    694 svar
    694
    109246

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • jannov­ich
    Äldre 5 May 20:50
    Marjasinus skrev 2013-05-04 13:26:25 följande:
    Min sambo blev f ö precis kidnappad av Jannovich. Hoppas hon får en toppendag :)
    Jag hade en toppendag iallafall och nu är huvudvärken borta! Skrattande
  • Tooie
    Äldre 6 May 16:23

    I lördags fick jag min möhippa! haha längesen jag hade sååå kul! 9 brudar överraskade mig i lägenheten och de ordnade en stor frukost med champagne... så fick jag göra fotogerafering till morgongåva, sen späkade ut mig och så fick jag gå på stan och skämma ut mig.. haha... jaa dagen var verkligen fullspäckad och dagen rusa iväg... hade saker att göra hela tiden. Även paintball och sumbobrottning hann vi med.... :D

    kvällen avslutades med pizza, utgång och en massa dans... jag har världens bästa vänner, blir rörd till tårar med tanke på hur mycket energi de la ner... :)

     

  • Äldre 6 May 19:54

    Tooie- Kul att din möhippa också blev lyckad.

    Jag hoppas verkligen att jag också får en möhippa. Tror faktiskt att jag skulle bli lite besviken om jag inte får någon.

    Idag var jag ute i Vårdsberg kyrka och skulle kolla läget. Hade sån tur att vaktmästaren var där så jag fick se den invändigt också. Vilken känsla det var att veta att om två månader går jag där brudklädd!

    Sen vill ju våran präst att vi ska vara en halvtimme innan vigseln så jag hoppas att församlingshemmet är ledigt för då fick vi vara där.

    Har ni haft vigselsamtal än? 

  • Marjas­inus
    Äldre 6 May 20:30
    AnnSofieS skrev 2013-05-06 19:54:56 följande:
    Jag hoppas verkligen att jag också får en möhippa. Tror faktiskt att jag skulle bli lite besviken om jag inte får någon.
    Om jag inte hade fått någon förfrågan om gästlista eller tillgängliga datum eller andra indikationer på att det var en möhippa på gång vid det här laget hade jag tagit kontakt med min sambos tärna och sparkat igång det. Och i värsta fall hade jag tagit tag i planeringen själv. Det känns som att det är mitt ansvar som m2b och jag förväntar mig att hon tar samma ansvar för mig.

    Så jag tycker du ska prata med din m2b om du är orolig. 
  • Äldre 7 May 20:20

    Bestman har tagit kontakt med mig och jag har skickat iväg kontaktuppgifter till honom så sambon kommer att få svensexa.
    Jag tror min tärna fixar men om jag inte märkt något i början av juni så får jag fråga sambon om han skickat något till tärnan. 

  • Äldre 12 May 19:04

    linn84 skrev 2013-04-30 13:36:18 följande: tess skrev 2013-04-13 11:30:58 följande: Sörstad Herrgård bokad 7 juni 2014 Är det någon som varit inne i Rappestads kyrka? Jag tillhör Rappestad kyrka och tycker den är jättefin. Dock ska inte vårat bröllop bli där. =) Men Vikingstad kyrka ligger ju närmare Sörstad om ni skulle vilja ha enkelt för gästerna med transport.Vi har också kollat på Sörstad, men har bokat visning på Bjärka Säby innan vi bestämmer oss. Lutar åt Rappestad men har aldrig varit inne i den bara sett den utifrån. Får åka förbi någon dag och kika

  • Äldre 12 May 19:09

    linn84 skrev 2013-04-30 13:40:00 följande: AoPoV skrev 2013-04-20 15:01:16 följande: tess: Får man fråga vad ni kommer betala för Sörstad? Vi funderar också på det, men är rädda att det kommer bli för dyrt.  På sörstad tar de ca 520-780kr per kuvert (dock skulle priserna höjas lite till nästa år) och så tillkommer personalkostnad på ca 130kr per kuvert. Man måste alltså boka mat och personal från dem. Ingen hyra på lokalen tillkommer utan ligger inbakat i kuvertpriserna.Personalen sköter då även baren. All dricka inkl alkohol tar man med själv vilket gör det billigare än alternativ där man är tvungen att betala för alkoholen (alternativet är att be gästerna ta med pengar och betala själva efter middagen villket vi tyckte var lite tråkigt. Vi jämförde med att hyra enbart hyra lokalen men då tillkommer kostnader för linnedukar, linneservetter, blommor, ljus, porslin vilket ingår i priset  på Sörstad. De sköter även grunddukningen så vi bara behöver lägga till eget pynt, bordsplacering och sånghäften.

  • Meliss­a1
    Äldre 13 May 20:53

    Nu händer det grejer här :D 

    Igår när jag kom hem låg det en stor rosa björn borg (borg är min m2bs efternamn som jag ska byta till) med ett kuvert i. Var en massa olika saker jag skulle packa ner. bla 2 äpplen. 

    idag när jag kom hem från jobbet låg det ett nytt kuvert i brevlådan, skulle bla packa upp de båda äpplena och äta upp den enna. 
    Sedan ska jag lägga upp bilder på facebook att jag gör som det sägs på kuverten.  

    Är såååååå sjukt glad!  Trodde inte att det skulle bli någon möhippa. Vi är bara 23 och de första i vår omkrets som gifter oss. Hade lite accepterat att det inte skulle bli något utan hade tänkt bjuda hem tjejerna på mat.
    Blev så rörd att jag började gråta :D  

  • Marjas­inus
    Äldre 14 May 09:13
    Melissa1 skrev 2013-05-13 20:53:54 följande:
      
    Grattis!
  • Marjas­inus
    Äldre 14 May 11:40

    Eftersom jag tycker att det är lite fånigt den här traditionen att man bara ska involvera de som är bjudna på bröllopet i en svensexa så skrev jag ihop en lista på alla mina kompisar som jag gärna hade bjudit om jag hade haft en oändligt stor lokal och budget som sen min sambo fick i uppdrag att se till att ge till han som är ansvarig. Idag fick jag två SMS ifrån folk jag inte träffat på länge "Hörde att du skulle gifta dig, grattis!" så nu vet jag ju att det är på gång :)

    Men nu ska jag sluta tänka på det och bara låta mig bli totalt överraskad. 

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013