• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110348 visningar
    694 svar
    694
    110348

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Marjas­inus
    Äldre 29 Apr 20:32

    Kul för dig Heobea. Jag hoppas hoppas att det viskas och planeras för fullt just nu.

    Har ni funderat något på presenter till folk som hjälper er? Toastmastrar och bestman/tärna o dyl. Funderar på presentkort men det känns lite fantasilöst - men samtidigt är det så svårt att veta vad folk vill ha. 

  • Äldre 30 Apr 13:36
    tess skrev 2013-04-13 11:30:58 följande:

    Sörstad Herrgård bokad 7 juni 2014


    Är det någon som varit inne i Rappestads kyrka?


    Jag tillhör Rappestad kyrka och tycker den är jättefin. Dock ska inte vårat bröllop bli där. =) Men Vikingstad kyrka ligger ju närmare Sörstad om ni skulle vilja ha enkelt för gästerna med transport.
    Vi har också kollat på Sörstad, men har bokat visning på Bjärka Säby innan vi bestämmer oss. 
  • Äldre 30 Apr 13:40
    AoPoV skrev 2013-04-20 15:01:16 följande:
    tess: Får man fråga vad ni kommer betala för Sörstad? Vi funderar också på det, men är rädda att det kommer bli för dyrt. 
    På sörstad tar de ca 520-780kr per kuvert (dock skulle priserna höjas lite till nästa år) och så tillkommer personalkostnad på ca 130kr per kuvert. Man måste alltså boka mat och personal från dem. Ingen hyra på lokalen tillkommer utan ligger inbakat i kuvertpriserna.
  • Äldre 30 Apr 16:30

    Min tärna får 500 kr och handla kläder för sen bjuder jag henne på manikyr. Vi åker samtidigt och fixar våra naglar.
    Bestman får fluga och strumpor, toastmadam en fin bjällra som vi ska gravera. Sen är bestman och toastmadam gifta och bor i Norrköping så dom får även sova på hotell efter bröllopet. 

  • Vitsip­pa
    Äldre 30 Apr 17:34

    Nu har vi också kommit en bit, bara en månad kvar nu :) 
    Har varit och pratat med toastmastern och efter det känns allt bättre. Festhäftet är klart från min sida med gästbeskrivningar och så (resten ska toasten och en tärna göra). Tårta är provsmakat men där ska vi göra lite revideringar. Vad har ni för smak på er tårta?

    Klänningen har kommit och är provad med skor. Saknar dock underkläder och hårsmycken. På fredag ska jag till frisören och diskutera frisyren, och till kyrkan och prata med prästen.
    Det som strular just nu är hundvakt och övernattning för vår del, men det löser sig nog. 

    Ja, nu är det ju allt bra nära alltså... Wiiiieeuuu! Skrattande 

  • Heobea
    Äldre 1 May 09:56

    Vitsippa, vi ska ha en hallonmoussetårta med chokladkokosbotten. Så jääääkla god. Kan äta typ 100 bitar av den. testlagade moussen igår till våra valborgsgäster. Jäklar vad de åt. Hehe. Gott betyg.

    Marjasinus, usch ja de är presenterna. De som serverar ska få 500kr och en flaska vin av lite finare sort eftersom de mest köper skräpvin annars.
    Vill gäran hitta på något till vårt toastmasterpar. Vore kul med nått ul de kan göra tillsammans eftersom de ska ha barn i september. Frågan är dock vad hon kommer orka eftersom hon redan är ganska trött och sliten.

  • Marjas­inus
    Äldre 3 May 16:15

    Vi kom på att vi ska ha en middag på fredagkvällen för alla släktingar som rest en bit, så vi bjuder på den för de som är "inblandade" i bröllopet och så kör vi planeringsträff med finmiddag för våra toastmastrar.

    Tror vi saknar kanske 5-6 gästbeskrivningar, i övrigt så är innehållet till våra bröllopsprogram klara. En preliminär bordsplacering har vi gjort också, men det är en månad kvar innan sista svarsdatum så den kan ju behöva ändras. Idén nedan har jag stulit ifrån Jannovich bröllop, en gästgraf där man kan se hur alla känner varandra, den tyckte jag var kul:



    Vigselförrättaren har fått ett körschema, solister/diktläsare är klara, planeringsdag med toastmastrarna är inbokad, ljud/ljus är fixat, tält till vigseln bokat, transport bokad, naglar/hår/smink/blommor har min sambo fixat, cateringfirman väntar bara på definitivt besked om antal och vi har hitat någon som vill göra våra tårtor. Bröllopsresan är bokad, hotell till bröllopsnatten, bokat restaurang till fredagkvällen innan för släkten.

    Jag måste köpa ett par byxor men tänkte jag skulle jobba bort några kilo till först. Svärmor är snart klar med klänningen, svågern har tackat ja att vara fotograf, budgeten ser ut att hålla, tre flyttlådor med pynt och tyger i klädkammaren

    När man jobbar med programmering brukar man säga att de sista 10% tar 90% av tiden så jag antar att vi kommer bli tokstressade också omsider - men just nu känns det ganska okej.

    Nån som vet var man kan få tag på björkris? Känns lite fel att bara stjäla från någon annans mark.... 
  • Äldre 3 May 17:55

    Marjasinus: Den där gästgrafen ser ju fantastiskt kul ut! Hur har ni gjort och tänkt när ni gjorde den? Vilka är de stora "prickarna" i mitten, är det ni, era föräldrar eller vem är det nu som ni utgår ifrån?

  • Marjas­inus
    Äldre 4 May 08:16

    De stora prickarna är t ex min familj/släkt, min gymnasieskola, Linköpings tekniska högskola eller andra sammanhang där vi träffat de olika gästerna. Så har man en kant till alla noder som passar i sammanhanget om det är så att flera passar. Och sen har alla en kant till sin respektive.

    Så vi är i mitten eftersom vi har flest relationer.

    Använde ett program som heter Gephi (gephi.org) men det är nog kanske riktat till programmerare/matematiker mer än gemene man. Men man borde kunna göra något liknande i powerpoint eller liknande. 

  • Marjas­inus
    Äldre 4 May 13:26

    Min sambo blev f ö precis kidnappad av Jannovich. Hoppas hon får en toppendag :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013