• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109134 visningar
    694 svar
    694
    109134

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 22 Apr 16:34

    Jag har en anteckningsbok som jag skriver allt i annars kommer jag inte ro i land detta bröllop. 

    Sen har jag börjat på gästbeskrivningarna men jag  tycker det är jättesvårt, helst på sambons sida som jag inte vet så mycke om. Men jag har ett bra jobb där jag är själv mesta tiden och då går jag och klura. Sen gäller det att jag kommer ihåg det tills jag kommer hemSkrattande .

    Imorgon kommer prästen hem så då får jag lite koll på det här med själva vigselakten. 

  • Meliss­a1
    Äldre 22 Apr 16:59

    Vi var med på vigselinfo igår! Kanske var på samma. Känner iallafall att det var jättebra att gå på och det hjälpte oss jättemycket! :) Har börjat boka in lite härligheter till mig själv så som pedikyr och massage. Börjar känna av stressen nu! Ska samla alla inblandade på möte så jag kan få lite inspiration och överblick över det hela. Jg har sjukligt kontrollbehov så det tr emot att göra det, men känner att jag att jag måste be om hjälp!

  • Heobea
    Äldre 22 Apr 17:23
    Melissa1 skrev 2013-04-22 16:59:40 följande:
    Vi var med på vigselinfo igår! Kanske var på samma. Känner iallafall att det var jättebra att gå på och det hjälpte oss jättemycket! :) Har börjat boka in lite härligheter till mig själv så som pedikyr och massage. Börjar känna av stressen nu! Ska samla alla inblandade på möte så jag kan få lite inspiration och överblick över det hela. Jg har sjukligt kontrollbehov så det tr emot att göra det, men känner att jag att jag måste be om hjälp!
    Haha, det var vi säkerligen om ni också var i Kaga och träffade kantorn som tappat bort sina skor. !
    Ja mötet hjälpte oss också. Ja be om hjälp måste man. Jag är mest nervös för att vi inte ska få ihop allt- Men det löser sig säkert. Speciellt när min kära syster flyttar hem igen och jag får lite mer dekorhjälp.
  • Heobea
    Äldre 22 Apr 17:26
    AnnSofieS skrev 2013-04-22 16:34:16 följande:
    Jag har en anteckningsbok som jag skriver allt i annars kommer jag inte ro i land detta bröllop. 

    Sen har jag börjat på gästbeskrivningarna men jag  tycker det är jättesvårt, helst på sambons sida som jag inte vet så mycke om. Men jag har ett bra jobb där jag är själv mesta tiden och då går jag och klura. Sen gäller det att jag kommer ihåg det tills jag kommer hemSkrattande .

    Imorgon kommer prästen hem så då får jag lite koll på det här med själva vigselakten. 
    Visst är det svårt med beskrivningarna, speciellt på respektive till personer man en gång känt och inte har så stor koll på idag. Eller på fasterns ganska tystlåtne man....
    Jag sitter mest och klurar på min släkt, jag känner dem inte så himla väl ytan mest ytligt.
  • Äldre 22 Apr 17:26

    Jag hade möte med toastmade förra lördagen och det hjälpte mig jättemycket. Hon gifte sig för fyra år sen så hon har koll och är lite som jag och vill ha koll på allt.

    Sen har jag fixat med namn byte och hindersprövning nu bara vänta på att få tillbaka papprena eller vad man nu får tilbaka.

    Måste säga att planeringskalendern på denna sida är kanon, verkligen bra hjälpmedel. 

  • Äldre 22 Apr 18:34

    Jag startade en tråd för de brudar (och brudgummar) här som planerar bröllop till 2014. Misstänker att den här tråden kommer att dö ut allteftersom och då finns det en ny fin plats för oss att hänga på www.brollopstorget.se/Forum-5-55/m4295801.html 

  • Meliss­a1
    Äldre 25 Apr 15:04

    Jag fick precis sån hjärtklappning. Ett sms damp ner i mobilen med ett sms att min klänning nu finns på bröllopshuset. Börjar bli verkligt nu!! Stod även att jag skulle ha med skor och bh. Ööööh!! Inte haft någon tanke på det. Bra ställen för att inhandla sånt? :)

  • Cecili­aX
    Äldre 25 Apr 21:40

    Hej hej allihop!
    Har varit lite off bröllop ett tag nu, har känts så avlägset ... men nu har vi ryckt tag i det igen Glad
    Full fart framåt. Bara 100 dagar kvar ... Skrev ut allt till hindersprövningen så det ska skickas in imorgon.
    Har letat skor men det är SVÅRT, alla snygga skor som jag hittar är ju så hög klack på och jag vill nog max ha kanske 5 cm. Kläderna är klara annars.
    Provade vika servetter och dukade lite ihop med gardintyget som ska få tjänstgöra som duk (40 m ... galet mycket), så där har vi en god ide om hur det ska se ut. Lite blommor och ljusstakar kvar att köpa.
    Provplacerat bord på pappret iallafall, problemet är att vi inte har exakta mått på lokalen så det är mkt gissningar ... o så vet man ju inte vilka som kommer än, satte OSA till 3 juni, känns långt bort ...
    Bokade kyrkan och vigsel i höstas, men då visste de inte hur sommarschemat skulle se ut så det kanske är dag att ringa igen och boka in tid med prästen.
    Cateringen är kvar att boka ...bara ta sig i kragen och ringa runt antar jag.
    Blommor, velar lite fram och tillbaka på om jag ska göra buketten själv? Lite vågat kanske?
    Var på provsminkning och håruppsättning för några dagar sen, kändes konstigt och lite overkligt men galet kul. Så nu letas det hårnålar också.
    Snurrar på bra i huvudet, så mycket man vill och att sitta och titta här på bröllopstorget ger bra snurr på tankeverksamheten Glad finns många bra ideer ...
    Nästa steg är iaf att sätta oss med festhäften och lite sånt, blir nästa vecka, måste ha lite mingelaktiviteter mellan vigsel och middag.
    {#emotions_dlg.flower} 

  • Heobea
    Äldre 28 Apr 12:31

    Hejhej!
    En trött Heobea här! Blev möhippad igår. Kan säga att jag har liiiiite blykepa idag. Ojoj! Men det var nog det roligaste jag gjort senaste året. Ojoj! Mina vänner prickade precis rätt måste jag säga. Tyll, glitter, lösmustascher, bubbel, pyssel och gipsavgjutningar. Allt avslutades med en fest tillsammans med sambon och hans svensexa. Som sagt, galet roligt. Sambon blev utklädd till mario och fick köra mariocart, lite andra mariorelaterade saker och en stund på Dennis (frisören ni vet). Jag som varit lite orolig för vad min vänner ska hitta på. Men ojoj, de prickade preciiiis helt jäkla rätt. Lagom pinsamt, lagom galet och lagom med bubbel. Roligt också när ens vänner finner varandra trots att de egentligen inte har något gemensamt.

    På bröllopsfronten går det långsamt men framåt i alla fall. Nästa vecka ska det produceras dekorationer, ljusen ska målas och lite så. Det kommer bli kanonbra men det krävs nog lite tid.

  • Äldre 28 Apr 15:04

    Heobea va kul att du hade en lyckad möhippa! Det verkar som dina vänner känner dig väldigt bra.
    Och då kanske det inte gör så mycke att man har blykepa dagen efterGlad 

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013