• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109216 visningar
    694 svar
    694
    109216

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 13 Apr 11:29
    Marjasinus skrev 2013-04-12 18:19:29 följande:
    Ja men hon ville ju ha 500 + resa. Jag pratade med våra kompisar som också ska gifta sig borgerligt och de hade fått samma deal så jag blundar för det och låtsas som att allt är ok. Men det hade ju känts bättre om det hade kommit en faktura ifrån Länsstyrelsen snarare än kontant ersättning i ett kuvert. Det känns tveksamt att de här pengarna tas upp i någon deklaration ändå.

    Jag skickar namnet i ett privat meddelande - nu när jag gastat om svarta pengar vill jag inte hänga ut namnet publikt, då hamnar det väl i corren och vi blir utan vigselförrättare.
    Du kan väl tala om att du vill ha en faktura istället, då du vill vara säker på att det inte är svarta pengar. Kan väl inte vara helt omöjligt för dem att fixa (om de nu inte är svarta pengar)
  • Äldre 13 Apr 11:30

    Sörstad Herrgård bokad 7 juni 2014


    Är det någon som varit inne i Rappestads kyrka?

  • Äldre 13 Apr 13:42

    Ikväll blir det god mat och planerings möte med toastmadame och bestmanGlad.

    Sen måste jag rekomendera firande.se. Vet inte om jag skrivit om det förrut här. men jag beställde 300 diamanter,  27 m tyll löpare och ett strumpeband och fick ge 198 kr med frakten!

  • Äldre 20 Apr 15:01

    tess: Får man fråga vad ni kommer betala för Sörstad? Vi funderar också på det, men är rädda att det kommer bli för dyrt. 

  • Äldre 20 Apr 15:04

    Förresten, hej på er! Vi ska gifta oss nästa år, siktar på maj 2014. Det blir borgerligt och vi söker lokal både för vigsel och fest. Känns därför bra att vara lite flexibla.
    Det är väl det enda som är bestämt så här långt, annars är det bara idéer och tankar. Vi bor i södra Linköping och har en son på 8 mån som ska få vara brudnäbb
    Har inte läst mer än sista sidan på tråden, ska börja nu... 

  • Meliss­a1
    Äldre 21 Apr 10:54

    Vi ska gifta oss i år 15 juni och vi ska ha vår fest i Sörstad herrgård. Man får betala kuvertvis och minsta antalet är 40 personer.  De har 3 olika 3 rättersmenyer att välja på i 3 olika prisklasser och 2 bufferer.  Sedan ordnar de serveringenspersonal som de jobbat med tidigare så allt flytter på och för det betalar 120 kr per gäst tror jag. Alkohol som serveras till maten få man betala själv, lika så baren. De har ingen alkoholtillstånd och får inte ta betalt för alkohol. 

    Sedan ingår linnedukar, proslin, kaffe snittblommor ljus m.m.  Vi kommer att landa på ca 35 000 - 40 000 allt som allt för festen. :)  

  • Marjas­inus
    Äldre 22 Apr 11:48

    Nu har vi haft möte med Cateringfirman, det känns kanonbra. Även hittat en person som kan göra vår tårta. Sen har vi börjat skriva såna där gästbeskrivningar till vårt bröllopsprogram men shit vad svårt det är. Vi har väl gjort kanske 80% och kvar är nu de där respektive till folk som vi inte har så bra koll på men det får väl bli lite nödrim. 

    Det känns som att många bitar börjar falla på plats men att det ändå är så mycket smått kvar. Hur gör ni för att hålla koll på allt som måste göras?

  • Äldre 22 Apr 12:56
    Marjasinus skrev 2013-04-22 11:48:28 följande:
    Nu har vi haft möte med Cateringfirman, det känns kanonbra. Även hittat en person som kan göra vår tårta. Sen har vi börjat skriva såna där gästbeskrivningar till vårt bröllopsprogram men shit vad svårt det är. Vi har väl gjort kanske 80% och kvar är nu de där respektive till folk som vi inte har så bra koll på men det får väl bli lite nödrim. Det känns som att många bitar börjar falla på plats men att det ändå är så mycket smått kvar. Hur gör ni för att hålla koll på allt som måste göras?



    Angående gästbeskrivning av människor man inte känner så bra har jag gjort två versioner. 1. Om det är möjligt, fråga runt bland andra som känner personen tex. släktingar kompisar, föräldrar osv. Fackebook är också bra om de har det. Då kan man ju kolla upp vad de jobbar med/pluggar, ev vad de har för intressen. Om detta inte är möjligt är alternativ 2 att skriva (vi har inte skrivit på rim) : " En person som vi inte vet så mycket om men hoppas lära känna under kvällen och i framtiden".

    Tips för att hålla koll på allt, Skriv listor! Jag vet inte hur många vi har. Viktigt är också att alltid skriva upp direkt när man kommer på något så man inte glömmer bort det. Vi med Android-telefoner har ju en widget som heter anteckningar. Vet inte hur det är med iphone. Där brukar jag iaf skriva upp direkt som jag kommer på något när jag inte är hemma och kan inte skriva ned det i vårt skrivblock. I Skrivblocket hemma finns en lista för vad vi ska prata med vårt värdpar om, vad vi ska ta med oss till fotograferingen, vad som ska fixas och tas med till kyrkan av min mamma osv. Alla poster har också en liten ruta efter sig där vi kan boka av så fort något är gjort. Många listor blir det men det känns verkligen som vi har koll (just nu iaf) =)
  • Marjas­inus
    Äldre 22 Apr 13:24
    malli716 skrev 2013-04-22 12:56:31 följande:
    Angående gästbeskrivning av människor man inte känner så bra har jag gjort två versioner. 1. Om det är möjligt, fråga runt bland andra som känner personen tex. släktingar kompisar, föräldrar osv. Fackebook är också bra om de har det. Då kan man ju kolla upp vad de jobbar med/pluggar, ev vad de har för intressen. Om detta inte är möjligt är alternativ 2 att skriva (vi har inte skrivit på rim) : " En person som vi inte vet så mycket om men hoppas lära känna under kvällen och i framtiden".
    Mjo, har detektivat lite - men det blir så uppenbart att vissa är skrivna mer ambitiöst än andra. Nåja, antar att de förstår varför. 

    Jag får försöka hitta nån bra listapp till ifån, helst nån som är synkad så att både jag och min sambo kan pricka av saker. Klokt! 
  • Heobea
    Äldre 22 Apr 14:36

    Åh allt bara strular. Jävla catering, jävla klänning, jävla skor, jävla alltihopa!
    Men vi var i kyrkan igår på vigselinfo. Så vi ägnade kvällen åt att lyssna på psalmer osv. Blir nog bra om vi bara kan bestämma oss för vilka psalmer vi ska ha. Svårt när man har tre favoritkandidater och bara ska ha två psalmer.....

    I övrigt, jag går här och väntar på ett mönster till klänningen men den amerikanska postgången verkar jävligt seg kan jag säga. Segare än vad det brukar vara.

    Annars har vi börjat jobba på högvarv med saker, både festhäften, programblad osv. Blir nog bra om jag bara får publisher att samarbeta med mig. Dekoren är under tillverkning. Så nu ska vi bara samla och skramla glas, vaser och lite annat som vi kommer behöva till dukningen.

    Annars kan jag lobba för evernote som anteckningsapp eller googledocs. Finns för både iPhone och android. Du sparar dina anteckningar, kan dela dem med andra och framförallt så kan du ha dem både i mobil och dator och uppdatera dem utan strul. Smajdigt som attans.
    ÄVen om jag själv är ganska analog och gillar papper och penna bäst så jag kan rita, stryka över osv. Har inte riktigt hittat den perfekta appen för sådant, itne ens på paddan.

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013