• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109155 visningar
    694 svar
    694
    109155

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Heobea
    Äldre 3 Apr 21:46
    Marjasinus skrev 2013-04-03 20:55:14 följande:
    Vi har nog tänkt om vad gäller tysklandsresa för att handla alkohol också. Har suttit och jämfört priser och lägger man till reskostnad så är det inte många kronor vi tjänar. Lägger man dessutom till att man får sälja tillbaka allt som inte går åt om man köper på systembolaget så tror jag att vi tjänar på att göra så.

    Nästa vecka har vi möte med cateringfirman också. 
    Hahaa! Vi har just gjort samma uträkning. Inte många pengar man sparar där, inte ens om man kör vår hybridbil....
    Marjasinus skrev 2013-04-03 21:04:34 följande:
    Jag vet inte om den här bilden gör någon klokare, men det är som mjukisbyxetyg med en sida som är luddig och en som inte är det. Det är 1.8 meter brett. Kvalitén är jag nog fel person att säga något om - men jag tycker det känns bra.


    tack tack! Håller mig nog till knoppalakanen vi fått av grannen trots allt. hehe! Men 15kr/m är ju rena rama fyndet. Kanske skulle köpa lite för annan användning.
  • Rosie
    Äldre 4 Apr 17:53

    Jag lämnade in min klänning för att sy in den och idag när jag skulle komma och hämta den så var det plötsligt två fläckar synliga på framsidan?!? Hon säger att hon inte tror att hon har gjort dom men de fanns inte där när jag lämnade klänningen. Suck vad gör man?!? Sedan hade hon sytt in den för mycket så jag fick inte på mig den längre!! Hon nålade längs min kropp sist så det var konstigt det var så stor skillnad. Hjälp. Har blivit nervös nu. Hon ska försöka sy ut den och få bort fläcken men nu är jag onödigt nervös :( Vad gör jag om hon inte får bort fläckarna?? Klänningen går ju inte använda då.

  • Marjas­inus
    Äldre 4 Apr 18:46
    Rosie skrev 2013-04-04 17:53:03 följande:
    Jag lämnade in min klänning för att sy in den och idag när jag skulle komma och hämta den så var det plötsligt två fläckar synliga på framsidan?!? Hon säger att hon inte tror att hon har gjort dom men de fanns inte där när jag lämnade klänningen. Suck vad gör man?!? Sedan hade hon sytt in den för mycket så jag fick inte på mig den längre!! Hon nålade längs min kropp sist så det var konstigt det var så stor skillnad. Hjälp. Har blivit nervös nu. Hon ska försöka sy ut den och få bort fläcken men nu är jag onödigt nervös :( Vad gör jag om hon inte får bort fläckarna?? Klänningen går ju inte använda då.
    Jag hade nog bett henne att fixa till sömmarna och sen lämnat den till en kemtvätt. Risken är ju att nån som inte vet vad den gör bara gör saker värre när man börjar försöka sig på att ta bort fläckar.
  • Meliss­a1
    Äldre 4 Apr 23:55
    Rosie skrev 2013-04-04 17:53:03 följande:
    Jag lämnade in min klänning för att sy in den och idag när jag skulle komma och hämta den så var det plötsligt två fläckar synliga på framsidan?!? Hon säger att hon inte tror att hon har gjort dom men de fanns inte där när jag lämnade klänningen. Suck vad gör man?!? Sedan hade hon sytt in den för mycket så jag fick inte på mig den längre!! Hon nålade längs min kropp sist så det var konstigt det var så stor skillnad. Hjälp. Har blivit nervös nu. Hon ska försöka sy ut den och få bort fläcken men nu är jag onödigt nervös :( Vad gör jag om hon inte får bort fläckarna?? Klänningen går ju inte använda då.
    Ojj!!!! Livrädd att detta ska hända mig. vart lämnade du in klänningen? 
  • Heobea
    Äldre 5 Apr 02:31
    Rosie skrev 2013-04-04 17:53:03 följande:
    Jag lämnade in min klänning för att sy in den och idag när jag skulle komma och hämta den så var det plötsligt två fläckar synliga på framsidan?!? Hon säger att hon inte tror att hon har gjort dom men de fanns inte där när jag lämnade klänningen. Suck vad gör man?!? Sedan hade hon sytt in den för mycket så jag fick inte på mig den längre!! Hon nålade längs min kropp sist så det var konstigt det var så stor skillnad. Hjälp. Har blivit nervös nu. Hon ska försöka sy ut den och få bort fläcken men nu är jag onödigt nervös :( Vad gör jag om hon inte får bort fläckarna?? Klänningen går ju inte använda då.
    Säger som Marjasinus, be henne fixa sömmarna (illa kvickt) och gå sedan till en kemtvätt. Låter mycket mer troligt att de kommer få bort dem! Dessutom, försök få till lite rabatt på priset tycker jag....
  • eline lin
    Äldre 5 Apr 05:29

    På den här webbplatsen fannybrides.com, jag köpte en klänning, mycket vacker och mycket lämpligt Jag har också köpt ett par nya skor med den perfekta kombinationen.Skrattande

  • Äldre 5 Apr 17:41

    Vi (jag) tog en lugn mars utan så mycke bröllop. Men nu skulle jag vilja få fart på saker och ting och få lite avslut
    tex hur vigseln ska se ut med psalmer, vår första dans, möte med prästen m.m.
    Men nu till min fråga, hur fasiken ska jag få igång sambon?
    Pratar med honom men jag får liksom ingen respons. Om jag hade gift mig med mig själv hade allt varit klart som kan vara klart nu.

    Hur gör ni andra? Får ni hjälp av er blivande eller pratar ni med en vägg? 

  • Rosie
    Äldre 5 Apr 18:41

    Saken är den att hon ville försöka få bort fläckarna för de jobbade även med kemtvätt på det stället också så hoppas hon vet vad hon gör?!? Men man önskar ju att sådant där inte ska inträffa nu inpå bröllopet, hur hittar man annars en reservklänning så i sista minuten.

  • Äldre 5 Apr 20:05

    Marjasinus: Tack för tipset. Dock var inte de övriga tygerna så billiga så det fick bli en promenad till Olssons tyger.
    AnnSofieS: Mitt tips är att låta honom göra saker som han är bra på eller har intresse för. Min sambo är tillexempel en fena på datorer, räkna och att vara nogrann. Så han får helt sonika göra allt som har med datorn att göra med mig som stöd dvs. han har skrivit inbjudningskorten, han ska göra kyrkoprogrammet, han ansvarar för att skriva in alla utgifter i vårt budgetdokument osv. Han har också relaterat till sin nogrannhet fått måla ut vimplar efter en mall på massor av tyg och som jag sedan sytt. Visst, ibland önskar jag att han gjorde mer men han är tillräckligt intresserad för att det ska gå att diskutera och föra ett samtal med honom =) Min sambo är också alldeles för snäll och gör oftast det jag föreslår vilket gör att jag tycker att hans åsikter, tankar och idéer försvinner. Därför tycker jag att jag får mycket ut av att första fråga (till exempel vid val av musik i kyrkan) "vilka sånger/psalmer/solosånger skulle du vilja ha med" och först höra vad han har att säga INNAN jag visar mina förslag. Då får han en möjlighet att tänka själv istället för att bara acceptera mina förslag vilket göra att det inte känns för mig som jag "bestämmer allt" för att alla mina förslag blir godkända av honom. Dessutom får jag också veta vad han verkligen tycker istället för att bara göra mig till lags. Jag vet inte om det hjälper dig men så fungerar det hemma hos oss =)

  • Äldre 5 Apr 20:38

    Problemet är att han inte är duktig på nåt. Nä nu var jag elak. Han lagar min bil, hämtar mig om bilen stannat och ibland startar han diskmaskinen. 

    Jag frågar honom också om tex sånger och vi har kommit så lång att solosångerna är klara. Sen har jag bett honom att funderar över tex psalmer men det händer liksom inte. Inte så kul att behöva tjata heller.
    Men om jag frågar honom om tex vilken caketoper så kommer han med ärliga svar.

    Urch va gnällig jag är ikväll!!! Hmm börjar jag stressa redan 4 månader innan??? 

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013