• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109212 visningar
    694 svar
    694
    109212

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 2 Apr 21:55
    Marjasinus skrev 2013-04-02 19:00:52 följande:
    Vi har 60 st färdigsydda stolsöverdrag du kan få köpa för samma pris som knoppalakan om du vill - för ert bröllop var väl efter vårt? Fast det kanske blir konstigt med flera olika varianter...

    Om det är någon som vill hyra dom är det också ok. De är endast upptagna över helgen 29 juni.
    Jag kan eventuellt vara intresserad av att köpa eller hyra :) Vi gifter oss dock inte för ens 3 maj nästa år :)
  • Äldre 3 Apr 12:35

    Marjasinus: Det var jättesnällt av dig! Men nu har vi ju bytt lokal och har inte samma stolar som er längre och därmed kanske de inte passar. Tanken är god men jag behöver nog sy de där 115 st ändå....och sedan ska jag försöka få bydegården att köpa dem av mig så kan de hyra ut dem i framtiden tillsammans med lokalen precis som hon i Slattefors gjort =) Igår bokade jag brud-makup på Nettans. Jag har hört flera som är väldigt nöjda med dem så nu är det bokat och klart!

  • Marjas­inus
    Äldre 3 Apr 14:01

    Ja vi köpte de vi har innan vi fick reda på att det fanns där.

    Idag kommer det två stora paket på posten så nu tror jag att vi har allt dekoration vi behöver. Vi köpte vitt joggingtyg för 15kr/metern till bordsdukar. Det är nästan billigare än knoppalakan som vi hade tänkt först - men ändå lite mer tyngd och inte så genomskinligt.

    Frågan är bara vad man ska göra med allt tyget efteråt - det känns lite tråkigt att bränna 25 meter tyg. Det gäller f ö för allt annat pynt också. Tror inte jag kommer behöva groteska mängder lila organzatyg senare i mitt liv heller.

  • Äldre 3 Apr 16:30

    Marjasinus: Var har ni köpt tyg så billigt? Jag har bara hittat en tysk sida som är ganska billig men då är frakten svindyr vilket gör att det inte lönar sig. Men ni kan ju säkert sälja iväg en del sedan både i denna tråd, under köp och sälj och på blocket. Alltid är det någon som vill ha något =)

  • jannov­ich
    Äldre 3 Apr 19:04

    Ja vi sitter här med 12 grå lakan från Ellos.. bra när barnen får magsjuka kanske ...

  • Marjas­inus
    Äldre 3 Apr 20:18
    malli716 skrev 2013-04-03 16:30:30 följande:
    Marjasinus: Var har ni köpt tyg så billigt? Jag har bara hittat en tysk sida som är ganska billig men då är frakten svindyr vilket gör att det inte lönar sig. Men ni kan ju säkert sälja iväg en del sedan både i denna tråd, under köp och sälj och på blocket. Alltid är det någon som vill ha något =)
    http://www.ankistyger.se/?category_id=26
  • Heobea
    Äldre 3 Apr 20:46
    Marjasinus skrev 2013-04-03 14:01:03 följande:
    Ja vi köpte de vi har innan vi fick reda på att det fanns där.

    Idag kommer det två stora paket på posten så nu tror jag att vi har allt dekoration vi behöver. Vi köpte vitt joggingtyg för 15kr/metern till bordsdukar. Det är nästan billigare än knoppalakan som vi hade tänkt först - men ändå lite mer tyngd och inte så genomskinligt.

    Frågan är bara vad man ska göra med allt tyget efteråt - det känns lite tråkigt att bränna 25 meter tyg. Det gäller f ö för allt annat pynt också. Tror inte jag kommer behöva groteska mängder lila organzatyg senare i mitt liv heller.
    Jag hade sparat det och använt som spilltyg när jg syr, men det är jag det. Som mer än gärna bor vid symaskinen. Funderar mer på vad vi ska göra av 100st tyllbollar och 200 smådukar.
    Hur brett är tyget? Hur är det i kvaliteten? Luddar det? Är det som typ mjukisbyxor eller är det mer som tshirt tyg? Förlåt att jag frågar, men svårt att bedöma på hemsidan....
  • Marjas­inus
    Äldre 3 Apr 20:55

    Vi har nog tänkt om vad gäller tysklandsresa för att handla alkohol också. Har suttit och jämfört priser och lägger man till reskostnad så är det inte många kronor vi tjänar. Lägger man dessutom till att man får sälja tillbaka allt som inte går åt om man köper på systembolaget så tror jag att vi tjänar på att göra så.

    Nästa vecka har vi möte med cateringfirman också. 

  • Äldre 3 Apr 20:58

    Tack för tipset om tyget. Det kanske blir snyggare att ha lite kraftigare tyg än knoppalakarn.

    Jag tänkte sälja dekortaionerna efter våra bröllop. Men tror inte vi får så mycke över men man kan ju alltid få tillbaka lite pengar. 

  • Marjas­inus
    Äldre 3 Apr 21:04
    Heobea skrev 2013-04-03 20:46:48 följande:
    Jag hade sparat det och använt som spilltyg när jg syr, men det är jag det. Som mer än gärna bor vid symaskinen. Funderar mer på vad vi ska göra av 100st tyllbollar och 200 smådukar.
    Hur brett är tyget? Hur är det i kvaliteten? Luddar det? Är det som typ mjukisbyxor eller är det mer som tshirt tyg? Förlåt att jag frågar, men svårt att bedöma på hemsidan....
    Jag vet inte om den här bilden gör någon klokare, men det är som mjukisbyxetyg med en sida som är luddig och en som inte är det. Det är 1.8 meter brett. Kvalitén är jag nog fel person att säga något om - men jag tycker det känns bra.

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013