• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110633 visningar
    694 svar
    694
    110633

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • jannov­ich
    Äldre 20 Feb 21:44
    AnnSofieS skrev 2013-02-20 20:24:34 följande:
    Va roligt och spännande Glad
    Känns lite galet faktiskt Glad
  • Äldre 21 Feb 12:34

    NU har jag ääääntligen kunnat logga in igen! Det är så roligt att följa er och dessutom att utefter hur era planeringar fortskrider känna att vi är i fas....eller inte med en del grejer. Jag har tillexempel ingen frisör eller makeup bokad eller köpt någon klänning ännu. Jag har verkligen INGEN frisör som jag känner till och gått kontinuerligt hos och känner förtroende för. Tips???

    Nu i helgen ska vi göra alla inbjudningskorten. Materialet kom med posten idag och klipp- och klistrahjälpen kommer imorgon (en nära vän). Vi ska nog också inta någon form av alkoholhaltiga drycker till precis som Marjasinus. Det såg väldigt trevligt ut och verkar vara en bra kombination tycker jag =)

    Kommer inte ihåg om jag skrivit det men vi har träffat och bokat en fotograf också. Anneli von Cederwald som någon tippsade tidigare i tråden blev det. Väldigt trevlig och sympatisk tjej. Det känns verkligen kanon!

  • jannov­ich
    Äldre 21 Feb 14:51
    malli716 skrev 2013-02-21 12:34:08 följande:
    NU har jag ääääntligen kunnat logga in igen! Det är så roligt att följa er och dessutom att utefter hur era planeringar fortskrider känna att vi är i fas....eller inte med en del grejer. Jag har tillexempel ingen frisör eller makeup bokad eller köpt någon klänning ännu. Jag har verkligen INGEN frisör som jag känner till och gått kontinuerligt hos och känner förtroende för. Tips???
    Linda på Hårateljén ska göra mitt hår. Jag klipper mig där vanligtvis och är alltid nöjd (oavsett om det är Linda eller Viktoria som klipper). Jag har ju aldrig gjort nån uppsättning där men jag litar helt och fullt på att det kommer bli toppen!
  • Rosie
    Äldre 13 Mar 16:45

    Hej på er! Längesen jag skrev här nu. Jag har precis beställt programhäfte, konsultation för hår och smink bokat, ring beställd och klänningen ska börja sys om, jag har gått ner två storlekar sedan jag beställde klänningen.. Härnäst väntar möte med kocken vi ska ha. 2 månader kvar!!!

  • Äldre 13 Mar 20:54

    Stackars tråd att falla i glömska!

    Vi har också gjort lite framsteg här på distans från Uppsala. Inbjudningskorten skickades idag! Skönt att vara av med det momentet. På fredag åker vi ner i andra ärenden men passar på att träffa prästen i samma veva. Det har varit lite av ett orosmoment för mig eftersom det är en pensionerad präst och min sambo pratade med honom senast i somras. Men det verkar vara lugnt och han hade bokat det i almanackan!

    Har även fått bra kontakt med tjejen som ska göra mitt hår och smink. Jag har ju själv inga kontakter utan har förlitat mig på svärmor. Man får hålla tummarna att det blir bra.

    Hur går det för alla? 

  • jannov­ich
    Äldre 13 Mar 21:11

    Bröllop om 10 dagar. Jovars, det ska väl gå vägen Tungan ute

  • Äldre 14 Mar 10:53

    Hallå där! Vad skönt att höra att ni ligger i fas många av er. Vi hade tänkt skicka ut inbjudningarna imorgon men så ringde de från församlingen i tisdags och sa att länsstyrelsen bestämt att de ska renovera kyrka under augusti-oktober. Typiskt! Så nu fick vi leta fram en ny kyrka. SOM TUR ÄR så hade vi inte skrivit ut delen med själva inbjudningen som ska vara inne i inbjudningskortet (hade tänkt slutföra det idag) och därmed inte heller klistrat in dem. Annars hade det blivit väldigt tråkigt att göra om alla inbjudningar..... Men vi får väl skjuta lite på inbjudningarna så vi hinner titta på den nya tilltänkta kyrka. Dessutom gick min morfar bort igår vilket gör att det känns konstigt att skicka ut en bröllopsinbjudan mitt i begravningsplaneringen. Så vi får nog vänta ett par veckor. Annars inget nytt hos oss. Tack för tipset jannovich. Tyvärr är det lite fel sida stan för våran del. Annars hade jag gladligen kollat upp det. Make up blir nog på Nettans iaf.

  • Marjas­inus
    Äldre 15 Mar 09:45

    Vi har en liten paus, februari/mars hade vi häcken full med saker så jag är glad att vi hann få ut inbjudningarna innan dess. 5 personer har OSA:t redan varav en sade nej så vi fick ut en inbjudan till en på kanske-listan också..

     Just nu är jag mest orolig för att min dotter ska ha smittat ned Jannovich barn inför hennes bröllop om 8 dagar...

  • Äldre 15 Mar 19:06

    Hej alla!

    Vi har ocså lite time out nu i mars. Känns som vi har kommit väldigt långt och kan inte göra så mycke mer.
    Har hört vår in och utmarch som min bror har skrivit =)
    Sen har jag några måsten samtal som jag ska ta tag i. 

  • jannov­ich
    Äldre 15 Mar 21:18
    Marjasinus skrev 2013-03-15 09:45:59 följande:
    Vi har en liten paus, februari/mars hade vi häcken full med saker så jag är glad att vi hann få ut inbjudningarna innan dess. 5 personer har OSA:t redan varav en sade nej så vi fick ut en inbjudan till en på kanske-listan också..

     Just nu är jag mest orolig för att min dotter ska ha smittat ned Jannovich barn inför hennes bröllop om 8 dagar...
    Sålänge ingen får magsjuka är jag nöjd Flört 
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013