• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110639 visningar
    694 svar
    694
    110639

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Marjas­inus
    Äldre 1 Feb 18:50

    Vet att detta inte är något annonsforum, men är det någon som äger/känner någon som äger en flakmoped i närheten av Linköping som kan tänka sig att hyra ut den några dagar? 

  • Tooie
    Äldre 1 Feb 22:37

    Tyvärr måste jag avstå biljetterna då mina tärnor inte kunde... :(

  • Meliss­a1
    Äldre 1 Feb 22:49

    AnnsofieS ser ut som att biljetterna blir dina om du vill ha dom. :) 

  • Äldre 2 Feb 11:50
    Melissa1 skrev 2013-02-01 22:49:02 följande:
    AnnsofieS ser ut som att biljetterna blir dina om du vill ha dom. :) 
    Jag vill köpa dom. Jag inboxar dig så  gör vi en bra affär Skrattande
  • Äldre 2 Feb 19:32

    Nu är fotograf klar och florist bokad. Sen har jag offertfrågor ute på tårtor och smink och hår. Nu är även alla inbjudningskort äntligen färdiga.

    Skönt att få gjort alla dom här sakerna. Man har nu tid och leta efter plan B om tårtorna och sminket blir för dyrt.

    Hur går det för er?  

  • jannov­ich
    Äldre 2 Feb 22:10

    Igår var vi på en blomsterbutik inne i stan och jag fick en smärre chock. 1500 kr och uppåt för en bukett som vissnar. Aldrig i livet tänkte jag. Nån vidare hjälp fick vi inte heller, det var inte en florist med tankar och förslag direkt. Jag frågade min mamma om hon kunde tänka sig att binda bukett istället och hon sa ja!

    Idag var jag på blomsterlandet för att köpa lite dekorationsgrejer och precis innan jag skulle betala haffade jag en i personalen för att fråga  om dom hade en särskilt tejp, det tog 20 minuter. Jag fick se tejp, andra hållare, hon tipsade om vad jag kunde ha i buketten, vad jag skulle tänka på när jag ska binda den själv osv osv osv. Snacka om serviceminded! Och visst, hon hoppas nog på att jag kommer köpa blommorna där.. och vet ni, det kommer jag :) 

  • Äldre 2 Feb 22:42

    Det här med brudbuketter kan bli en dyr historia. Har gjort ett par brudbuketter och vet att det kan ta lång tid om man ska ha något avanserat. Men jag tycker det är fint med en vanlig bukett utan hållare.

    Jag ska sitta nu och googla runt och hitta inspirationsbilder på olika brudbuketter.  

  • Heobea
    Äldre 2 Feb 23:59

    Här har vi haft en mindre trevlig insikt. De textpapper som ska vara i själva korten var pissvåra att limma på, blev sneda och limmet släppte i kanterna. Så vi fick göra och tänka om helt. Dock gick det galet mycket fortare denna gången. Men den andra versionen blir nog bra. Dessutom lyckades vi retas lite med min syster. Hon har sagt att hon vill att vi ska ha ett rymdbröllop. Så sagt och gjort fick hennes inbjudan en liten bild med små rymdvarelser gömd under en karta. Hihi!
    Men gissar att merparten av inbjudningarna kan bli klara i morgon! Woho!

    Blommor, jag har hela tiden tänkt att jag ska köpa lite av blommorna på blomstertorget, lite från mina föräldrars trädgård och sedan binda ihop det själv. Har ingen lust att lägga så jävlar med pengar på det.

    Annars, ja ni, vi försöker rodda ihop ett band, men det går sådär, idiotmänniskor som aldrig svarar trots flera mail och sms. Men men, vi får väl ringa lite i morgon (igen....).
    Vi beställde ringarna idag också! Woho! Längtar gaaalet mycket kan jag säga. Vill ha den nu!

  • Marjas­inus
    Äldre 3 Feb 09:18

    Vi skulle fixa inbjudningarna igår, men jag blev totalt överlistad av skrivaren på jobbet så det får vänta lite. Har ju skickat ut spara datumet-kort för ett halvår sedan så det är ju inte sådär jättebråttom men det vore kul att få ut dom så folk kan börja svara.

    Februari/Mars kommer bli två tunga månader med nästan varje helg uppbokad med annat - så gissar att bröllopsplaneringen kommer ligga lite på is lite då, men det ju ändå 3 månader kvar efter det så man bör ju kunna hinna med allt.   

  • Meliss­a1
    Äldre 3 Feb 13:22

    Vi beställde våra inbjudningskort från kortdesign.se. Är supernöjd! Tyckte att det blev billigare och enklare att göra så. Är inte särskilt pillig av mig och är superdålig på idéer så vi köpte färdiga kort. 34 kort och kuvert med tryck gick på ca 800. Jag är lite av en perfektionist så jag hade nog aldrig blivit nöjd så det hade nog bara blivit dyrare i längden att fixa korten själv. Mycket snabb leverans och supertrevlig kundtjänst. Kommer beställa menykorte och placeringakorten där ifrån med. :) En fråga att ta upp kanske, hur blev det med fikat? Var det några som sågs över en fika sist det kom på tal? :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013