• Melissa1

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Melissa1

    Ahh gud vad mycket fina skor. Har letat som en galning efter skor. :)   

     Hoppas du finner några som passar dig! 

  • MissAdelaide
    Melissa1 skrev 2013-01-13 14:42:22 följande:
    Var och provade klänningar på amorica och måste verkligen rekommendera dom. Hur trevlig personal som helst, vacker lokal och trevligt utbud. De har även en egen brudklänningslinje med leverans på 4-5 veckor. Priset var med rimligt runt 5000-6000 i toppris. De hade även ett par andra märken med. Riktigt bra. :)
    Vart ligger amorica ?

    Såg i ett tidigare inlägg att du skulle göra i ordning dig på studio leander. Hört att de är dyra på håruppsättningar när det gäller bröllop. Vad har du fått för prisuppgift ?
  • msjennie

    Hej på er!

    Har varit borta här ett tag pga sjukdomar och annat men nu är jag tillbaka.

    MEN!!

    Vi som skulle gifta oss 10 augusti kommer nu att gifta oss till vintern istället.
    För vi ska få ännu en liten bebis här hemma :)
    Beräknad till september så det kändes inte så aktuellt att gifta oss i augusti längre.

    Så nu undrar jag om ni har något tips på en bra, gärna ganska billig, lokal som funkar på
    vintern? Den vi har (m2bs hojklubbs lokal) funkar förvisso men jag börjar drömma om ett lite mer sagobröllop än så.


  • Melissa1
    MissAdelaide skrev 2013-01-15 18:49:41 följande:
    Vart ligger amorica ?

    Såg i ett tidigare inlägg att du skulle göra i ordning dig på studio leander. Hört att de är dyra på håruppsättningar när det gäller bröllop. Vad har du fått för prisuppgift ?
    Amorica ligger i tornbyområdet. Bakom huset vid stora parkeringsplatsen. Det var lite dåligt skyltat. Satt för tillfället en skylt i glasfönstret till dörren. 

    Jag ska ha ett paket där som heter traditionell brudklädsel låg på 3400:- då är hela förmiddagen min och jag har ingen tidspress heller.  De hjälper mig med allt. Som att sätta i krona ev slöja och att ta på mig klänningen. 

    Sedan så får bara jag och mitt sällskap vara där också.  Så från 8-12 kommer jag att spendera på frisören. Make up store som gör mitt smink kommer dit med så behöver inte förflytta mig heller. Kommer att äta en lättare lunch där som jag tar med mig. 

    Vet att de har endast bruduppsättning där med som låg på 1770 i start och efter varje påbörjad halvtimme kostade det 885kr. 
      
  • Melissa1

    Hur kommer ni att skriva adressen på inbjudningskuverten,

    Skriver ni endast bekantas namn eller även respektives namn eller kommer de liksom förstå att det även är kille/tjejen som är medbjudna?

     

  • Melissa1
    msjennie skrev 2013-01-15 18:54:08 följande:
    Hej på er!

    Har varit borta här ett tag pga sjukdomar och annat men nu är jag tillbaka.

    MEN!!

    Vi som skulle gifta oss 10 augusti kommer nu att gifta oss till vintern istället.
    För vi ska få ännu en liten bebis här hemma :)
    Beräknad till september så det kändes inte så aktuellt att gifta oss i augusti längre.

    Så nu undrar jag om ni har något tips på en bra, gärna ganska billig, lokal som funkar på
    vintern? Den vi har (m2bs hojklubbs lokal) funkar förvisso men jag börjar drömma om ett lite mer sagobröllop än så.
    GRATULERAR!! :) 
  • Tooie

    Jag skriver ett namn på adressen och sen inuti kortet skriver jag vilka som är medbjudna... Typ: vi skulle vara glada om Lisa, Erik och Sanna ville vara med på våran stora dag den 15:e augusti.

  • Heobea

    Grattis till bebisen msjennie. Har ingen koll på lokaler mer än kaga bygdegård, landerydsgården och anade slattefors. Men nått måste ni väl kunna hitta. Skor, skeeeeetsvårt! Inte bara skon utan faktumet att när man som jag har platta, breda fötter som är höga över fotryggen är det ännu mer hopplöst! Adresser och namn. I inbjudan skriver vi: Anders och Svea inbjuds att med sin närvaro....... På kuvertet blir det fam. Eriksson eller om alla inte har samma efternamn, Viktor Andersson & Eva Anderson.

  • Marjasinus
    Melissa1 skrev 2013-01-15 19:51:55 följande:
    Hur kommer ni att skriva adressen på inbjudningskuverten,

    Skriver ni endast bekantas namn eller även respektives namn eller kommer de liksom förstå att det även är kille/tjejen som är medbjudna?

     
    Alla inbjudna vuxna namnges, inte barn. Skapar lite problem då vi skickade ut "Spara datumet"-kort till några som nu inte är tillsammans längre. Vet inte om jag ska bjuda dom var för sig nu eller om inbjudan till min svågers ex gällde under förutsättningen att de var tillsammans. Troligast det senare.
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013