• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109209 visningar
    694 svar
    694
    109209

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Limba
    Äldre 12 Jan 21:56
    malli716 skrev 2013-01-12 17:07:27 följande:
    Hurm, ett varningstecken vill jag sätta för Bjärka Säby då jag bara hört dåligt om det och om hon som hyr ut det. Dessutom tar de bara 80 gäster i gamla slottet, men närmare 120 i en inredd ladugård bakom nya slottet MEN där finns inga toaletter så det måste man hyra in själv.
    Tack så mycket! Tittade lite på gamla och nya slottet, hoppar det nu Glad
  • Meliss­a1
    Äldre 13 Jan 14:42

    Var och provade klänningar på amorica och måste verkligen rekommendera dom. Hur trevlig personal som helst, vacker lokal och trevligt utbud. De har även en egen brudklänningslinje med leverans på 4-5 veckor. Priset var med rimligt runt 5000-6000 i toppris. De hade även ett par andra märken med. Riktigt bra. :)

  • jannov­ich
    Äldre 13 Jan 20:19
    MissAdelaide skrev 2013-01-12 14:20:10 följande:
    Gifter mig i maj i Linköping. Snälla tipsa om en frisör som kan göra håret för ett rimligt pris.

    När min kompis gifte sig förra sommaren betalade hon 2500 kr för en frisyr och det är helt sjukt pris tycker jag.

    Kram
    Jag ska göra på Hårateljén (www.jagvillblisnygg.se). Tror det skulle kosta 900kr/timmen om jag minns rätt. Jag klipper mig där vanligtvis och är alltid nöjd så jag är övertygad om att jag kommer bli lika nöjd med en uppsättning!

    Klänning för 13 000!! Shit, jag som tycker min på 1500 kostade mycket Flört
  • Meliss­a1
    Äldre 13 Jan 21:48

    Min budget för klänning är max 5000 kr helst med alla tillbehör så som underkjol och slöja. :) 

    Vart köper ni skor?  

  • tovema­ja
    Äldre 14 Jan 07:17

    Hej igen gänget!
    Härligt med klänningen Tooie! Är avunsjuk, har inte fått min än och jag vill så gärna att den ska kännas 100% från början! Ang skor tänker jag ha 2 olika då jag planerar att dansa massor på bröllopet och inte bli hindrad av onda fötter. Så ett par lätta och platta tygskor till dansandet, men ett par fräsiga högklackade under vigseln och ev. middagen. Ska fundera ut bra färg bara.

    Så var det ringen IGEN. Var HELT inne på en ring i vitguld med en gnistrande liten stan mitt i från Schalins... men efter att ha läst en del trådar här om titanringar samt efter att ha fått upp ögonen för att man kan ha andra färger än gud/silver blir det nu helt matchande ringar för mig och J. Around White med blått spår www.titanringar-web-butik.com/product.html/around-white

    J ska ha samma men helt utan briljanter. Blått är J för mig.. vindsurfing, kitesurfing , wakeboard osv osv.. alltid detta vatten! Han blev helt kär i ringen också så det känns toppenbra! Jag ska börja med en slät och sedan ska vi gamensamt varje bröllopsdag lägga in en ny sten.. ett sätt att uppmärksamma dagen. Så glad! Beställning sker i kväll.

    GLAD

  • Tooie
    Äldre 14 Jan 21:43

    Haha i know!! Dyr klänning! Men den är värd det! ;) Skor har jag beställt hem fyra par nu faktiskt... Här ska prövas! Bara att skicka tillbaka dem som inte blir bra. Jag är ute efter gamelrosa eller puder rosa skor.. Eller ev klassiska vita som jag pimpar upp själv. Kan lägga upp bild i morgon vilka jag beställde... Sitter på ipaden nu.

  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 15 Jan 02:50
    Burre skrev 2013-01-04 18:03:15 följande:
    Brudivinter2012 - såååå himla vackra ni var! Precis sån stil som jag vill åt, romantiskt och klassiskt vackert! Vart har du köpt dina underkläder? ;)
    Oj, sent svar! Men åh, taack så mycket. Jag blir superglad över din kommentar :). Jag är väldigt nöjd själv, trodde aldrig det kunde bli så bra. 

    Mina underkläder köptes i samma butik som klänningen Hot Couture i Malmö. Men det finns säkert liknande i alla brudklänningsaffärer som säljer underkläder. 
  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 15 Jan 02:54
    MissAdelaide skrev 2013-01-12 14:20:10 följande:
    Gifter mig i maj i Linköping. Snälla tipsa om en frisör som kan göra håret för ett rimligt pris.

    När min kompis gifte sig förra sommaren betalade hon 2500 kr för en frisyr och det är helt sjukt pris tycker jag.

    Kram
    Madeleine på Zigges frisörsalong (ja jag vet, namnet är inte så lyxigt) i Ikano-huset är väldigt duktig på håruppsättningar! Och hon är flexibel med tider. Hon började kl 9 trots att de öppnar klockan 10 för att jag skulle slippa vara stressad på min dag. 

    De tar betalt per timme och Madeleine arbetare snabbt så min uppsättning blev 700-900 (vet inte exakt eftersom jag köpte shampoo och balsam också). 

    Rekomenderar! =D 
  • Tooie
    Äldre 15 Jan 10:05

    Dessa skor har jag beställt...får hppas några passar och är ganska bekväma att gå i!

    Dessa är från hm så himla fina men jag tvivlar att de är bekväma tyvärr...:/
    www.hm.com/se/product/06249

    Dessa från bonprix de rosa färgade såklart :) www.bonprix.se/produkt/pumps-gammelrosa-966726/

    och dessa tänkte jag man kunde pimpa lite själv... :) www.bonprix.se/produkt/peeptoe-pumps-vit-958026/ 

    dessa är en liten favorit i alla fall på bild... www.bonprix.se/produkt/pumps-med-oeppen-ta-beige-966769/

    Dessa tycker jag passar till vårat vintage tema och min klänning..
    ser fram emot att pröva alla :) 

  • Tooie
    Äldre 15 Jan 10:07
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013