• Melissa1

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • tovemaja

    Vill visa min klänning nu när ni andra visar fina klänningar och ringar! Beställt min på nätet och inte fått den än, då ska ni få se MIG i den, modell är jag då rakt inte.. men tänkte fräsa till denna enkla Tove-klänning med något fräsigt hårsmycke i färg och färdglada skor. Jag ställde frågan om bröllopsresa förut för att jag själv och J är inne på typ Barbados nästa december... men det är så fasligt dyrt :)


  • Heobea

    Fin klänning!
    Jag har tänkt sy min klänning själv jag. Har en bild i huvudet av precis hur den ska se ut men inte hittat ens nått som liknar på ALLA brudklänningssidor och/eller affärer. Dock snubblade jag över min mormors mönstersamling och vad finns där om inte ett gammalt voguemönster på en femtitalsklänning. Men eftersom mormors mönster var rätt trasigt köpte jag mig ett eget på etsy.
    V8789

    Även V-ringad därbak. Funderar på om jag inte ska ta ur ryggen lite mer än vad mönstret är egentligen. Men men ett senare problem.

    Vi, eh läs jag, har ringproblem. jag vet inte alls hur jag ska tänka.....

  • Melissa1

    Hej o hå! 

    Precis hemkommen från gymmet och surfade in på facebook och kikade på stilfloristernas sida och där se jag att det tydligen ska öppna en ny bal fest och bröllopsbutik i tornby på torsdag! 

    Den ligger på Tornbyvägen och heter Amoria. Det är tyvärr det ända jag hitta på deras facebooksida. Någon som vet något mer om det? 

    De ska iallafall ha några öppningserbjudanden så det blir en sväng dit i helgen. :)  

  • Tooie

    Åh tack för tipset! Det måste jag ju såklart kolla in... Kanske hinner på fredag. I helgen blir det verkligen stora pröva klännings helgen.. :) jag och mina tärnor ska till rafaela mode på fredagskväll och partyworld på lördag :) känner att det är hög tid att hitta min klänning :)

  • fru S 12

    Tänkte åxå försöka hinna till nya bröllopsbutiken på torsdag :)


    Är det ngn som har tänkt boka makeup till den stora dagen? Var? Pris?


     

  • Melissa1

    Jag har bokat make up på make up store.

    Kostar 1495 kr om jag minns fel om du kommer till butiken. Tror det skulle kosta 300 extra om de ska komma till en annan plats. I priset ingår 1 timme konsultation och 1 timmes make up på bröllopsdagen och produkter till ett värde av 500kr. Perfekt att köpa till läppstiftet man har i maken eller puder för att bättra på på kvällen med. 

    Jag ska göra mig i ordning på studio leander där de kommer att stänga frisöer på förmiddagen så det bara är jag och de jag vill får vara där och de hjälper till med klädsel och slöja och allt så tyckte det var smidigare att make up store kom dit så allt var på samma plats. 

     

  • jannovich
    fru S 12 skrev 2013-01-09 20:34:00 följande:

    Tänkte åxå försöka hinna till nya bröllopsbutiken på torsdag :)


    Är det ngn som har tänkt boka makeup till den stora dagen? Var? Pris?


     


    Bokat bodyshop, 500 kr. Ingår en provsminkning!
  • Limba
    Hej brudar!!

    Kanske flyttar från sthlm till Linköpin innan bröllopet, vet inte ett smack om Linköping så har ni lust att tipsa om kyrkor och festlokaler,herrgård,slott eller liknande?
    Vore tacksamt.  
  • tovemaja
    Limba skrev 2013-01-09 22:11:33 följande:
    Hej brudar!!

    Kanske flyttar från sthlm till Linköpin innan bröllopet, vet inte ett smack om Linköping så har ni lust att tipsa om kyrkor och festlokaler,herrgård,slott eller liknande?
    Vore tacksamt.  
    Hej Limba!
    Är inte från Linköping utan inflyttad, men efter att bott här i 7 år har jag några tips på lager i alla fall!
    Bjärka-Säby är klassikern, slottsmiljö, vacker natur osv. mycket bra rykte och man måste vara ute i väldigt god tid för att gifta sig där.. har man bara vigsel där och fest på bygdegård i närheten är det självklart lättare.

    Närmare Linkan är Kaga kyrka populär, bygdegården där är också bra. Vreta Kloster k:a har jag hört ska vara fin men har ingen personlig erfarenhet. Vadstena likaså... Gula paviljongen i Folkets park är supercharmig om än lite sliten.. vet inte hur det ser ut där nu med allt byggande på G.. men med gamla Linköping bara runt knyten kan det också vara en fin miljö för bröllop... då snackar vi RIKTIGT centralt!

    Lycka till!
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013