• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    109176 visningar
    694 svar
    694
    109176

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Heobea
    Äldre 27 Dec 13:06
    Marjasinus skrev 2012-12-17 23:42:40 följande:
    Hade det varit jag hade jag hittat en annan lösning snarast möjligt. Gravidosaurusars hälsa i slutet är väldigt mycket dag till dag och deras förmåga att sätta igång och föda vid sämsta möjliga tidpunkt är väldokumenterad. Ni riskerar att ha det som ett orosmoln över er hela vägen och kanske tvingas till en sämre och dyrare paniklösning
    Brudivinter2012 skrev 2012-12-24 18:14:12 följande:
    Åh nej!

    Jo, jag hade nog skaffat en ny fotograf. Din fotograf kommer säkert att göra sitt bästa men för säkerhetsskull hade jag nog kontaktat en annan. Det är ju väldigt vanligt att man föder för tidigt nu för tiden. När gifter ni er?

    Vi hade en fotograf som vi är himla nöjd med.. om du vill kan du kontakta henne om priser och så. 

    Annelie heter hon. Du kan nå henne på
    anneli.von.cederwald@gmail.com 
    Lutar definitivt åt en ny fotograf! Fan, jag som var så nöjd över att ha hittat en som till ett bra pris tar fina bilder.
    Brudvinter, har hon  någon hemsida? Eller har du några bilder som hon tagit som du kan tänka dig att visa?
  • Äldre 27 Dec 14:16

    Min musikgeni till bror ville gärna skriva in och utmarschen =). Sen kommer han även spela i kyrkan. Håller bara tummarna att den sångaren vi vill ha kan och vill sjunga då.

    Tooie- jättefin inbjudningskort!

  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 29 Dec 02:36
    Tooie skrev 2012-12-25 14:02:20 följande:
     Såhär ser våra inbjudningar ut! Vad tycker ni? några synpunkter? 
    Åh! De är superfina! Och väldigt romantiska! :)
  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 29 Dec 02:43
    Heobea skrev 2012-12-27 13:06:46 följande:
    Lutar definitivt åt en ny fotograf! Fan, jag som var så nöjd över att ha hittat en som till ett bra pris tar fina bilder.
    Brudvinter, har hon  någon hemsida? Eller har du några bilder som hon tagit som du kan tänka dig att visa?
    Jag har inte fått bilderna än men jag fick några sneakpeak-bilder medan hon håller på och fixa de andra. Tyvärr har hon ingen hemsida än så länge. Du kan också maila henne och be och få se några bilder hon tagit vid olika sammanhang.

    Här är några från min stora dag:












     
  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 29 Dec 02:48

    Heobea -

    Dessa är ju de vi tog utomhus. Sen har hon tagit bilder under festen och så också. Men de har jag inte fått än som sagt. Vet dock att hon har fler bilder från andra bröllop så tycker att du kan chansa och maila henne :)

    Hon var även underbar när jag var stressad och hon pratade med lugn ton om att det är lungt och att vi hade gott om tid på oss. När jag frös erbjöd hon sina varma gosiga vantar och när jag hade panik gav hon mig en lugnande blick. Haha. 

    Åh! Håller en tumme att du hittar någon fotograf som du kan känna dig lugn och nöjd med. Oavsett vem det blir. En som inte är gravid. Haha. Lycka till! Håll oss uppdaterade! 

  • Heobea
    Äldre 29 Dec 11:38

    Tack för fina bilder. Ska nog maila henne på momangen.
    Ser dock gaaaalet kallt ut för dig, burr.

    Insåg just att det är ett halvår kvar precis på dagen! Underbart!!!! Hihi! Men ack så mycket kvar att göra!

  • Äldre 31 Dec 15:38

    Ville önska alla ett GOTT NYTT ÅR!

    Snart är det äntligen dax för vårat år =) 

  • Äldre 1 Jan 23:08
    Tooie skrev 2012-12-25 14:02:20 följande:
    Jag fick en dator i julklapp så nu kan även jag ladda upp bilder! ;) Såhär ser våra inbjudningar ut! Vad tycker ni? några synpunkter? god jul föresten!



    Underbart fina inbjudningskort!

    Här har vi nu i ju berättat för syskon med respektive och mor- och farföräldrar att vi ska gifta oss i augusti och jag tror(?) alla blev glada. Jag tyckte iaf att det var väldigt roligt att få berätta och det blev många frågor att besvara. Tyvärr har min morfar blivit väldigt sjuk igen och jag hoppas innerligt att han klarar sig även denna gång så han får gå på vårt bröllop. Han blev så glad när vi berättade om bröllopet på juldagen och det vore så tråkigt om han inte får uppleva sitt första barnbarns bröllop.

    I övrigt händer det inte så mycket i själva planeringen. Vi borde verkligen börja med inbjudningskorten dock. 70st är nog inget man knåpar ihop på en kväll men jag har lovat att få hjälp av mina närmaste kompisar. Själva designen kommer nog bli svårast eftersom jag tycker om så mycket olika saker och det finna så mycket roliga och annorlunda saker som man kan hitta på. Men en sak som vi just nu sitter och gnuggar våra geniknölar med är att vi vill göra några slags "biljetter". Skärkinds bygdegård har kvar en biljettlucka i entrén från "den gamla goda tiden" som hon som visade oss lokalen uttryckte det och det vore lite roligt att spinna vidare på den idé och skicka med "biljetter" i inbjudningarna. Jag har dock inte hittat några bra inspirationsbilder på gamla biljetter.

    Gott nytt år och god fortsättning till er alla! Nu kan vi alla börja räkna ner dagarna för nu är 2013 här!
  • Äldre 1 Jan 23:13
    Brudivinter2012 skrev 2012-12-29 02:43:06 följande:
    Jag har inte fått bilderna än men jag fick några sneakpeak-bilder medan hon håller på och fixa de andra. Tyvärr har hon ingen hemsida än så länge. Du kan också maila henne och be och få se några bilder hon tagit vid olika sammanhang.

    Här är några från min stora dag: 

     
    Jättejättefina bilder och härligt ljus i bilderna. Ni ser väldigt lyckliga ut, men som tidigare talare sagt så ser det ruskigt kallat ut. Skrattande
  • Tooie
    Äldre 2 Jan 09:34

    Tack! Jag är nöjd med korten! Enkla och romantiska.. Dock har jag inte hunnit med att göra så många för vi hamna i vinterkräksjukan hela familjen precis innan nyår.. Så himla tråkigt! Tror det är fjärde gången jag är sjuk på tre månader. Men så är det väl med små barn... :/ känner att stressen inför bröllopet kommer över mig. Men har en god vän som kommer så fort jag är frisk och hjälper mig. Tänkte skicka ut dom i början på februari eller är det för tidigt? Snart dags att pröva klänning! Lite spänd! Det tänkte jag börja göra efter bröllopsmässan vi ska på den 26:e... Hur ska ni ha håret? Vi har ju vintage tema så jag försöker hitta passande frisyrer. Tips? Ska ni ha slöja? Hårkam? Jag tycker hårkam är så himla fint! Tror ni det blir för mycket med både hårkam och slöja? Tusen frågor här :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013