• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    110697 visningar
    694 svar
    694
    110697

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 17 Dec 21:31

    Vi har inte heller riktigt tid och råd med smekmånad. Men vi åker till Tyskland den 9 maj så det får väl bli en "för" smekmånad.

    Förr så åkte man direkt efter bröllopet men jag tror att det är vanligare att man åker senare efter bröllopet.
    Sen behöver man inte följa allt till punkt och pricka. Gör som ni vill och åk på smekmånad ett år senare =) 

  • Marjas­inus
    Äldre 17 Dec 23:38
    Melissa1 skrev 2012-12-17 11:09:22 följande:
    Hej alla! Hur långt efter bröllopet kan man åka på en s.k.a smekmånad. Som det ser ut nu så har vi inte tid att åka direkt efter bröllopet och kanske inte på höst/vintern - 13 heller då mannen ska börja på ny utbildning och jag måste då gå upp i jobbtimmar så vi vill ev åka sommaren -14. Alltså ett år senare, inte kan det vara ok att kalla det smekmånad då eller? Lordoz: fick du svar från SF? :)
    Man kan väl åka när man vill. Vi åker direkt efter bröllopet på en kort resa utan barn och sen på en längre framåt hösten med dottern.

    Det enda jag tycker är att om man önskar sig bidrag till bröllopsresan i present, som blir allt vanligare, så kan det ju vara trevligt om man faktiskt kommer iväg på en - och kanske inte väntar alltför länge heller.
  • Marjas­inus
    Äldre 17 Dec 23:42
    Heobea skrev 2012-12-15 11:51:40 följande:
    Här har vi en större kris! Vår fotograf är gravid!!!!!!!! Hon ska ha bara nån vecka efter vårt bröllop! Vad fan gör vi nu? Drar oss ur och försöker hitta en annan fotograf? Hoppas att vår fotograf kan knipa bra och att hon orkar fotografera gravid? Gah! Gah!
    Hade det varit jag hade jag hittat en annan lösning snarast möjligt. Gravidosaurusars hälsa i slutet är väldigt mycket dag till dag och deras förmåga att sätta igång och föda vid sämsta möjliga tidpunkt är väldokumenterad. Ni riskerar att ha det som ett orosmoln över er hela vägen och kanske tvingas till en sämre och dyrare paniklösning
  • Tooie
    Äldre 19 Dec 14:52

    Vi kommer åka några dagar efter bröllopet... Men vi har inte bestämt vart än har lite beslutsångest. Så har vi gjort lite ändringar... Vi ska ta bort hotellnatten och boka av bröllopsviten... Vi lägger pengarna på bröllopsresan i stället så gör vi mysigt i våran lägenhet så det blir nog lika bra det när vi kommer hem på natten :) bara på det spara vi in 3900:-!! :D

  • Meliss­a1
    Äldre 22 Dec 18:36

    Nu är vigselringen beställd!!! Hurra!!

  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 24 Dec 18:14
    Heobea skrev 2012-12-15 11:51:40 följande:
    Här har vi en större kris! Vår fotograf är gravid!!!!!!!! Hon ska ha bara nån vecka efter vårt bröllop! Vad fan gör vi nu? Drar oss ur och försöker hitta en annan fotograf? Hoppas att vår fotograf kan knipa bra och att hon orkar fotografera gravid? Gah! Gah!
    Åh nej!

    Jo, jag hade nog skaffat en ny fotograf. Din fotograf kommer säkert att göra sitt bästa men för säkerhetsskull hade jag nog kontaktat en annan. Det är ju väldigt vanligt att man föder för tidigt nu för tiden. När gifter ni er?

    Vi hade en fotograf som vi är himla nöjd med.. om du vill kan du kontakta henne om priser och så. 

    Annelie heter hon. Du kan nå henne på
    anneli.von.cederwald@gmail.com 
  • Brudiv­inter2­012
    Äldre 24 Dec 18:17
    Melissa1 skrev 2012-12-22 18:36:45 följande:
    Nu är vigselringen beställd!!! Hurra!!
    Woohoo vad kul!
    Melissa1 skrev 2012-12-17 11:09:22 följande:
    Hej alla! Hur långt efter bröllopet kan man åka på en s.k.a smekmånad. Som det ser ut nu så har vi inte tid att åka direkt efter bröllopet och kanske inte på höst/vintern - 13 heller då mannen ska börja på ny utbildning och jag måste då gå upp i jobbtimmar så vi vill ev åka sommaren -14. Alltså ett år senare, inte kan det vara ok att kalla det smekmånad då eller? 
    Vi har samma "problem". Vi kan absolut inte åka förrän tidigast juni och de två länder vi bestämt oss för att välja mellan har regn och storm-säsong under sommaren så då måste vi antingen välja ett annat resmål eller vänta ett helt år. Och då är det inte längre en bröllopsresa.. utan en vanlig resa.. känns det som. Eventuellt kan man åka på en mindre resa nu till påsk eller något och sen tar vi den större resan till jul. Så blir det en för-bröllopsresa och en "ett års äktenskaps-resa".. 
     
  • Tooie
    Äldre 25 Dec 13:37

    antingen är jag väldigt oteknisk eller så är denna sida mer krånglig än nödvändigt... :P men vart laddar man upp en profilbild?? :D

  • Tooie
    Äldre 25 Dec 14:02

    Jag fick en dator i julklapp så nu kan även jag ladda upp bilder! ;) Såhär ser våra inbjudningar ut! Vad tycker ni? några synpunkter? god jul föresten!



  • Cecili­aX
    Äldre 26 Dec 21:18
    Tooie skrev 2012-12-25 14:02:20 följande:
    Jag fick en dator i julklapp så nu kan även jag ladda upp bilder! ;) Såhär ser våra inbjudningar ut! Vad tycker ni? några synpunkter? god jul föresten
    Jättefint Tooie!

    Ho ho, mitt i all julstressen har det börjat hända saker här, nu kan jag också pricka av några saker på listan, har köpt :
    - bröllopsklänning
    - vigselring
    - bröllopskostym
    - tygservetter
    och bokat frisör/sminkning

    wohoo Glad, känns jobbigt bara att vänta nu när klänningen hänger här ...
    Men det finns en del att pyssla med nu som jag ska ta tag i nu efter nyår, inbjudningskort tex

    Någon som kan tipsa om någon bra och prisvärd sömmerska runt Linköping ifall man behöver ändra nåt på klänningen när dagen börjar närma sig?
     
Svar på tråden linköpingsbrudar 2013