• Meliss­a1
    Äldre 5 Aug 22:04
    111152 visningar
    694 svar
    694
    111152

    linköpingsbrudar 2013

    Hej linköpingsbrudar! 

    Jag och min sambo är i full gång med planeringen för vårt bröllop juni 2013!
    Tänkte om jag kanske kunde samla ihop fler som gifter sig nästa år så vi ge varandra tips och ideer. 
    Har sett att det funnits fler trådar här för tidigare år men hittar ingen för nästa år.

    Kom igen nu brudar, hur långt har ni kommit på er planering så här långt? :D 

  • Svar på tråden linköpingsbrudar 2013
  • Äldre 9 Dec 21:00

    Nu har vi nog hittat vår ingångsmusik. Detta är ett band från Island som heter Sigur Ros som min sambo började lyssna på och som jag nu också börjat lyssna på. Detta är min absoluta favoritlåt av dem och så hittade jag den instrumental! Vi fick gåshud båda två när vi hörde denna version. Men i krykan blir det nog bara pianospel och då live av en kompis, inte stråkar, trummor osv.



  • lordoz
    Äldre 9 Dec 21:40
    Brudivinter2012 skrev 2012-12-07 04:07:49 följande:
    Åh, tack vad snällt!

    Coolt att vigas i en biosalong! Fick ni det? Jag vet inte ens om jag vågar vigas inför alla gäster, jag hade varit så nervös att jag har kräkts. Haha, nä kanske inte.. men jag vill nog ha vigseln liten. Och jag vet att min blivande verkligen vill ha den liten.. :)

    Vi har pratat med personalen till festlokalen och de skulle hjälpa oss ordna så att vi kan ha vigseln där. Så det blir bra ändå.. Jag tror till och med att det kommer att bli bättre. Visst, det hade varit kul att vigas på slottet men nu blir det en finare vigsel istället.  
    Det låter ju jättebra!!!

    Jag vill vigas inför alla, så blir det som ett kyrkobröllop utan det där med Gud...

    Vi har inte fått klart besked från SF ännu... Tänkte kontakta dem imorrn igen och ligga på lite...
  • lordoz
    Äldre 9 Dec 21:41
    Brudivinter2012 skrev 2012-12-07 04:10:06 följande:
    Kul att ni ger tips till ingångsmarch.. vi har inte heller bestämt oss men tror det blir den där klassiska brudmarchen.. Wagners Bridal march.. 

    Vi har en som ska sjunga True Colors med ett piano komp.. Men tänkte att sången ska spelas efter att vi sagt ja och kysst varandra.

    En annan fråga - ska ni ge er partner en morgongåva och i så fall - vad ska ni ge?

     
    Ja, jag ska med köpa en morgongåva... En stjärna tänkte jag... En riktig alltså, sån där i himeln! :)
  • Äldre 10 Dec 20:35

    Älskar tradera!!
    Har precis vunnit sambons väst med kravatt för en väldig billig peng. Nu är det bara att  hålla tummarna att han kan ha den =)

  • Meliss­a1
    Äldre 15 Dec 00:03

    Hej o hå! 

    Tänkte dela med mig av en frågtecken.?!

    Jag har alltid hört att Guldfynd ska vara den lite billigare återförsäljare av Schalins ringar.
    Just för att de köper in ett större parti och kan då ge en billigare prislapp.

    Men den ringen jag är helt kär i var dyrast där och inte så lite dyrare heller. Kan det stämma?

    Guldfynd 24 000 :- ?????
    Guldkompaniet 16 000 :-
    Vigselbutiken.se 12 000 :-

    (Avrundade till jämn siffra) 

    Kan detta stämma att den kostar hela 12 000 tusen mer där och isåfall, varför ????  

  • lordoz
    Äldre 15 Dec 03:34

    Såvitt jag vet så är INTE Guldfynd billigare! Långt ifrån!!

    Vi kollade på våra ringar i flera olika affärer: Albrekts Guld, Guldfynd, Hellberg, 2Hjärtan och allt vad de heter.. och det varierade ganska mycket... Dyrast var just Guldfynd, Hallberg och Albrekts Guld och billigast var den där lilla smyckesaffären som inte tillhörde de stora kedjorna.

    Jag vet inte varför, gissar att Guldfynd och de andra kanske har större vinstkrav på sig?!

  • Heobea
    Äldre 15 Dec 11:51

    Kan det inte också bero på att Guldfynd och andra butiker lägger på en viss procent för att kunna hålla butiken igång med allt vad det betyder i form av städare, väktare, personal osv. och att den procenten blir större när man har en större butik. Detta ihop med att de också ska gå vinst, samt säkerligen visst arvode till guldfyndskoncernern. Dessutom ska butiken tillhandaha ett relativt stor kunnande om smycken, det gör att personalen måste utbildas och det är inte gratis. Det blir nog en ganska bra prisökning om man slår ihop allt.

    Här har vi en större kris! Vår fotograf är gravid!!!!!!!! Hon ska ha bara nån vecka efter vårt bröllop! Vad fan gör vi nu? Drar oss ur och försöker hitta en annan fotograf? Hoppas att vår fotograf kan knipa bra och att hon orkar fotografera gravid? Gah! Gah!

  • jannov­ich
    Äldre 15 Dec 20:22
    Melissa1 skrev 2012-12-15 00:03:21 följande:
    Hej o hå! 

    Tänkte dela med mig av en frågtecken.?!

    Jag har alltid hört att Guldfynd ska vara den lite billigare återförsäljare av Schalins ringar.
    Just för att de köper in ett större parti och kan då ge en billigare prislapp.

    Men den ringen jag är helt kär i var dyrast där och inte så lite dyrare heller. Kan det stämma?

    Guldfynd 24 000 :- ?????
    Guldkompaniet 16 000 :-
    Vigselbutiken.se 12 000 :-

    (Avrundade till jämn siffra) 

    Kan detta stämma att den kostar hela 12 000 tusen mer där och isåfall, varför ????  
    Kolla Wissings guld nere på stan. Min svägerska köpte sin ring där, förvisso inte guld men dom kanske är billigare där ändå? Kanske värt en titt?
  • Äldre 15 Dec 20:41
    Heobea skrev 2012-12-15 11:51:40 följande:
    Här har vi en större kris! Vår fotograf är gravid!!!!!!!! Hon ska ha bara nån vecka efter vårt bröllop! Vad fan gör vi nu? Drar oss ur och försöker hitta en annan fotograf? Hoppas att vår fotograf kan knipa bra och att hon orkar fotografera gravid? Gah! Gah!
    Vi har en liknande kris kan jag ju säga. Fick precis reda på att min tärna och närmaste vän är gravid! Det är ju fantastiskt och jag blev verkligen jätteglad för hennes skulle. Men nu vet jag inte om de kan komma på bröllopet då det innebär en tre timmar lång resa och antagligen övernattning men en ca 1månads bebis... 

    Hoppas verkligen att de kan men det känns inte så troligt. Det får bli som det blir helt enkelt. Men nu är jag i valet och kvalet hur jag ska göra med tärna. Ska man fråga någon annan eller hur skulle ni ha gjort?
    Kan ju tänka mig att det känns lite sådär att bli tillfrågad som andra hands val. Hade flera som jag tänkte på när jag bestämde mig men jag ville helst bara ha en.
  • Meliss­a1
    Äldre 17 Dec 11:09

    Hej alla! Hur långt efter bröllopet kan man åka på en s.k.a smekmånad. Som det ser ut nu så har vi inte tid att åka direkt efter bröllopet och kanske inte på höst/vintern - 13 heller då mannen ska börja på ny utbildning och jag måste då gå upp i jobbtimmar så vi vill ev åka sommaren -14. Alltså ett år senare, inte kan det vara ok att kalla det smekmånad då eller? Lordoz: fick du svar från SF? :)

Svar på tråden linköpingsbrudar 2013